bonnaliv

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Av med luman

Av Cicci & Ebbe - 25 januari 2013 22:47

Så då har man bäddat ner sig o släckt luman som gubben säger :) Idag har det varit en smockad dag , tänk att morgonen lutade på en hemmadag med sjuk liten o slutade mer ute än inne :) . Bra förändringar kallar jag det :D !! Överraskande !! Känner suget i kroppen efter ridning o Pippi är oskodd , vägarna hala o snöiga :S . Kanske ska ta o rida jhon ändå några dagar kanske ?! :D frestad måste jag erkänna med tanke på hur snäll han är men Pippi då :( Måste fixa skor , brodd , måste komma till Hööks . Haha fick nya katalogen idag där ifrån o Gud va mycket fint :) . Hittade ett nytt träns ... Det ska bli va jag köpe den dagen detta med sista på Pippi är avklarat. Då ska det bli som ett litet paket till min vän.... Vacker ska ha vackert! På tal om Pippi .... Så ullis skrev att hon postat paketet :D ska bli så kul o evigt tacksam :) ( lite som jul) Idag på vår promenad så va Pippi som alltid , pigg o ville gå snabbt o gärna trava med :P Det va bara att försöka hänga med :) Ja va fasen :P , motion behöver man själv med :D Vi gick o hade vårat tjejsnack medans vi spana in jhon ( med syrran) , hans rörelser . Tror Pippi börjar gilla honom då de nu kan stå nos mot nos typ . Visste väll det ... Hon är en dam som måste kolla läget innan hon släpper en grabb inpå sig ;) Hon har stil o klass den tjejen ;)
Idag fick jag hämta in lille Poppe då han fått sig en smäll i "bråken" med jhon :/ . Blödde men gubben kollade över det o det va värre än det såg ut men nu är han iallafall inne !!! Kanske jhon får va ifred :P . Tänkte knäppa massa bilder idag men det försvann visst in i allt annat jag hade för mig :). Ja några bilder kunde jag bjuda på o några till finns men tanken va lite bilder just på Poppe o ting . ( som lovat) kommer , kommer.... Man får stressa lugnt så blir det rätt i slutänden :D .
I morgon kommer ( va vi vet nu) syrran igen o KANSKE Anki :O . Hmm.... Förväntar mig inte några större förändringar faktiskt även om jag trodde ett tag där . Det blir att rida ut jhon o jag själv måste jobba Pippi lite . Longera o kanske promenad . Kanske borde ge oss på backen här borta o gå några gånger upp o ner :) .

Nu är jag trött o ögonen känns tunga .. Jag är nöjd denna kväll med :D o känslan gör att man mår prima. Man ser på jhon att hans trivs o Pippi gillar stunderna även om vi går "arm i arm" längst vägen :P
Ne kanske försöka sova då.... Vid fotänden på andra sodan sängen ligger lilla o finns det något som värmer som orden - mamma jag älskar dig mest i hela världen ?! <3 Älskade unge :). I morgon är en ny dag , nya utmaningar ;) ( mer jobb) o snart kommer plusgrader :P längtar... Sova o det går fortare!
Kram C
Trevlig helg ...

 
 
marianne

marianne

26 januari 2013 09:01

Härligt att det går så bra med Jhon, jag blir lite ridsugen när jag ser bilderna :)
Klart Pippi måste kolla vad det är för filur innan hon godkänner honom, men dom kommer nog bli bästisar snart.

Sv: den där barngråten är inte så kul faktiskt :( det är speciellt i ett rum som man hör den och så ute förstås. De som sovit över i rummet har nästan alltid hört, min son brukar ju sova där, men han går inte och lägger sej utan flickvännen....är det ingen annan uppe så sover han nere i soffan :) Han tycker det är otäckt och jag får absolut inte prata om nå´t sån´t när han är med :) Jag tror det är för han oxå ser, men inte vill se.

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

26 januari 2013 09:05

Ops... Låter som han kanske försöker förneka :)

Ja man blir då sugen på en galopp i snön :D
Kram C

 
Kerstin

Kerstin

26 januari 2013 09:33

Såg oxå ett träns som Hero skulle vilja ha.. :P Ha ha!! Men först ska han få en dressyrsadel. Och att hitta en brun sådan som ska passa både honom och mig utan att ruinera mig går dåligt just nu så då får det bli en svart och svarta träns har jag så jag klarar mig.. ;) Men det är ju så kul med nytt.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

26 januari 2013 09:41

Aj då ... Ja men svart är snyggt med :D Ja det kostar ju lite :)
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards