bonnaliv

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 2 januari 2013 22:35

Man knyter kontakter när man lever de liv som vi . Alltid bra o ha ... Vi är inga tävlingsmänniskor men då vi tagit oss an hästar som hamnat snett en tid så har väll intresset alltid funnits o man har kikat på hästar pga den hobby de är , livs stil ... Som tävlingsmänniska kan jag tro att man har ännu mer kontakter men frågan är om man följer hästannonser så flitigt som jag gör ;) . Idag skrev en man som en tid mailade ganska friskt med mig som ville överlåta en häst ... Idag har jag blivit erbjuden ett STORT halvblod :) o måste erkänna att det är ganska frestande. Inte för egen del men det kan va fränt! Detta är då en valack som kräver fast o stadig hand i ridningen men är snäll . En pigg snubbe med andra ord ! Vet ju någon som kanske skulle falla ? :P eller kanske inte . Känner ibland att säga nej till att de ett djur som hamnat snett ett hem helt åt helvete! Jag tror jag tar emot honom ... Ā fan han körs ändå till plats o sen e det bara att se.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 januari 2013 22:35

Man knyter kontakter när man lever de liv som vi . Alltid bra o ha ... Vi är inga tävlingsmänniskor men då vi tagit oss an hästar som hamnat snett en tid så har väll intresset alltid funnits o man har kikat på hästar pga den hobby de är , livs stil ... Som tävlingsmänniska kan jag tro att man har ännu mer kontakter men frågan är om man följer hästannonser så flitigt som jag gör ;) . Idag skrev en man som en tid mailade ganska friskt med mig som ville överlåta en häst ... Idag har jag blivit erbjuden ett STORT halvblod :) o måste erkänna att det är ganska frestande. Inte för egen del men det kan va fränt! Detta är då en valack som kräver fast o stadig hand i ridningen men är snäll . En pigg snubbe med andra ord ! Vet ju någon som kanske skulle falla ? :P eller kanske inte . Känner ibland att säga nej till att de ett djur som hamnat snett ett hem helt åt helvete! Jag tror jag tar emot honom ... Ā fan han körs ändå till plats o sen e det bara att se.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 2 januari 2013 20:57

För fasen ... Jag har glömt något viktigt här!!!!!!!!
Måste berätta något som fick oss tappa hakan här om dagen då gubben red hia :O . Hon är som ni vet nordis ... Har ni varit med om att de töltar? :O jooooo hia töltade med gubben .
Kram C

Hia

Av Cicci & Ebbe - 2 januari 2013 20:05

Av Cicci & Ebbe - 2 januari 2013 16:36

En lång dag är snart över :) Vart har dagen tagit vägen? Gubben har jobbat förmiddag o eftermiddag o jag har städat OBS) BARA vardagsrummet i 3 timmar så nu ska det la fasen va rent! Jag städar ut julen , lättare sagt än gjort med de förbannade barren. Har väntat hela dagen på att ge oss iväg för att hämta Ella så kör det ihop sig o (inte konstigt) så har man en ledsen Jasmine instängd på rummet :(. Va ju inte så här vi hade hoppas att denna dag ska sluta. Idag har Pippi fått vila :D men i morgon ska jag allt påt igen :) Det blir nog mocka till kvällen o sen dra i säng tidigt .... Är så tråkigt hemma just idag. Allt känns stelt o gnälligt :S men va fan :P , ibland är de dagarna med ett måste antagligen. Försöker finna någon ny som vill köpa caper för 10 då tiden han skulle behöva ha med någon är tid som jag inte finner :/ . Hojta om ni vet någon :D jaha... Städa o tvätta o göra nyttiga sysslor är dagens schema :S men i morgon är man nog glad för denna dagens gnolande ( rätta mig om jag snackar helt åt helsike ) .
Huset har ordagrant grott igen i skit o behöver ett lyft ;) .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards