bonnaliv

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 21:59

Ibland undrar jag över vitsen med dessa skyltar?! Meningen med dem är rätt uppenbar om man kan läsa (. Vill säga ) . Vi uppskattar INTR av NÅGON att någon kliver innanför stallets dörrar då vi ej är med ! Om vi inte bestämt annat mellan varann vill säga . Anledningen är enkel... Vi vill skydda våra vänner mm finns en massa man kan säga om varför. Tycker folk är dårliga på att respektera dessa skyltar. Varför tror de ens att de sitter där? Så länge man inte är en av familjen Så GÄLLER DET! Tror inte någon skulle gilla att folk kliver rakt in i deras hem? Stallet är en del av vårat hem ... Gården.... Hagarna....
Respektera dessa skyltar var de än är , vem du än är .. Välkänd eller inte ! Man vill inte att någon öppnar dörren i ens hem utan att knacka på dörren!!!!!
Nu har vi bara en skylt med budskapet men ändå... Den sitter där för att vi vill ha det så , okey?!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 21:26

Uppdatering om den nya killen :)
Än lugn i stall o bekantar sig med hans framtida damer ..
Idag fick jag nästan hålla mig för skratt då han reagera så man kunde se i ögonen hans tanke :D När crème kommun så va ögonen stora som tefat , precis som han blev förvånad av att de va fler som bodde här med honom ;) . Han o crème hälsade på varann över boxdörren o hälsningen gick lugn till. Hia fick sig en puss på mulen :D

Nu har han lugnat ner sig , rycker till vid hastiga ljud eller att man öppnar o stänger goderluckan i boxen :) men det är ju en sak som handlar om vana o ha de. Social o lugn annars o väldigt nyfiken på omgivningen :D
I morgon kommer väll det största o viktigaste prover ( förutom ridningen) , då ska han få komma ut i flocken . Undra hur han ska reagera ? :) vet hur andra har varit , de har sprungit o sprungit precis som de inte kan få nog av friheten av rörelse ( eller hur ska man säga?) .
I morgon ska jag stå berädd med kameran ( mobilen ) så ska vi fånga ögonblicken av hans kanske viktigaste möte i livet .
Detta med att komma in i en flock o passa in är en stor grej :) Vet sen tidigare att en del av flickorna är svaga för just valacker :) o jag hoppas det hänger i än :D

Kvällen bjöd på lite klappar , borstning o bekanta sig :) än så länge bra ... Tror det ska fortsätta så med :D

Grimmorna av , nu tar vi natten ..
God natt alla där ute . Ikväll ägnar vi Kajsa en extra tanke då hon idag lämnat sin vän hos oss :) , vi lovar att ta väl hand om honom o allt som hör till , massa mys , pyssel , kärlek mm allt han är värd .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 21:13

Inte nog med stressad middag så har tvättmaskinen lagt av :( .
Va kan va värre än att klädernas hjälte blivit svag ?
Gubben jobbar med att fixa den :/ o jag hoppas han klarar hålla den vid liv. Illa vore utan!!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 15:26

Jag e med duktig o tar hand om Mina vänner :) // angel
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 14:34

Så då är ångloket ;) på plats . Syndes långa vägar att transport inte är hans grej :/ stackarn ... Trånga utrymmen ... Inte heller det är på tre i top :D .
Fick mess under tiden jag diska o när jag såg det så hade de nog kommit en bit på väg :)
Som jag har längtat o så nervös jag blev .. Tänk om hon inte skulle gilla va hon såg ! :O Fast det gick bra :)
Nu står han inne i stallet med Hia . Nerverna har han utanpå men det kanske inte är så konstigt .... Har varit mycket för honom med allt . Nytt ställe o nya vänner.... I morgon ska han få komma ut o SPRINGA AV SIG allt :) blir en massa att utforska . Nu ska han bara få landa :) innan vi tar nästa steg :)
Välkommen HEM dylon :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 14:06

På plats ! :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 11:53

Tänk jag kollade på det för LÄNGESEN... Igår satt vi med lilla framför Barnkanalen o då kom det. Visst tänkte jag ... Man kan väll kika på det ( va ju ändå liksom inte igår).

Vet inte hur andra anser om det eller tycker men jag blev bara förbannad :O . Att se dess små slita med sina hästar , kämpa för sitt självförtroende .... En flicka kunde inte ens gå med sin vän i grimskaft utan åkte kana efter o hästen bara gick på som den ville :/
Jag blev förbannad inte på flickan , hästen eller så ... Utan på föräldrarna som låter de kämpa med detta , en del kastade av sina ryttare o barnen for ett par meter , en annan blev galen ( rent ut farlig ). Nog för att de säkerligen älskar sina vänner men man kanske borde ta en funderare på om man skaffat RÄTT häst?! Risken för skador är ju ganska stora !!

Satt o tänkte på hur jag som mamma skulle reagerat om det va min dotter. Jag hade ALDRIG låtit henne sätta sig på hästen! Aldrig!
Inte nog med att skada e en risk så förstörs ju barnens självförtroende helt i ridningen :( .
Va är man för förälder som ger sitt barn en häst som är på detta sätt ? Tar man inte reda på fakta? Tycker man att barnen SKA klara det i bevis på hur duktig man e? Jag fattar det inte alls o sen låta de va med i tv där alla kan se hur hästen beter sig :O

Fettar mina tankar , räknar Inte med att alla ska tänka som jag eller ens hålla med .
Varför lägger man inte energi på grunden i HÄSTENS problem innan ?
Jag hade skaffat en annan häst utan tvekan o arbetat på djupet med den andra under tiden .

Av Cicci & Ebbe - 21 januari 2013 11:10

Jaha måndag idag då :/ o det känns kan ni veta . Få in rutin e ett helvete o lilla är extra krävande :P .
Vet liksom inte riktigt var jag ska börja eller i vilken ände heller för den delen :S.
Måste ta ett tag o städa .....
Sen har jag inte ro att göra nått heller utan springer omkring som en yr höna . :( kommer han idag eller inte?

Måndagar .... Det är nog som det sägs?! Det är jävliga på sitt egna sätt :)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards