bonnaliv

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 21:37

Skit kul... Eller inte!
Det stormar galet här ute :S o vill ni veta en till så där jätte rolig sak!? Bilen gick paj på vägen hit förut när vi hämta syrran i hova :/ . Styrleden gick av :O men som tur va så va det ju det gubben köpte på biltema här om dagen :P . Gäller att ligga stegena före ;) Ne men helt skit för än är den inte fixad :( o jag hoppas han får ordning på det snart .

Skoning i fram bara .. Bak tar vi i morgon eller nått :) Pippi är inte lätt att sko då hon drar undan hoven när sömen ska i :/ .
Stod dör ute idag o flätade svans , borstade o borstade o borstade :P Idag va hon på det härliga humöret o buffa med huvudet för att säga att hon ville ut ... Jhon stod i boxen Brevid o idag passade det sig Inge ( igen) så hon visade upp en riktigt vild sida , sitta på då o det blir rena rodeon :P . Det va allt annat än lugnt i boxen förutom när jag va inne o borsta .

Nyss gjorde jag en riktigt snygg vurpa på trappen här ute :S o jag har nog stukat vänster tumme :/ . Kan va farligt att va ute med hundarna en dag som denne med :P. Full av otur!!
Näsan o förkylningen är allt annat än rolig men va ska man säga ?- bara o stå ut! Snart är väll skiten över får man väll hoppas :)

Ne snart en kaffe o förhoppningsvis köra syrran hem .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 21:08

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 14:08

Här blåser det galet idag :/men jag måste säga - underbart! Det blåser upp det blöta o snön är på väg bort :) . Är lite mycket med pölar här o där men det ska man väll klara av ett tag :D
Jag är på bättre humör nu när jag vet att min vän BLIR SKODD idag :) .
Bestämt mig för att inte uppdatera om det med gården o sjukan alls mer då det stör läsare när man skriver va de misstänker o man uppdaterar det nyaste man fått höra. Det får va ... Önskar de all lycka!

Snart slutat gubben :D o idag ska här göras ajvarkyckling med färska champinjoner i :P . Hoppas det ska bli gott.
KramC

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 13:53

Så föll jag för denna annons :) ...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 13:22

Ja kan man förgylla så varför inte .. Så här gör hon när hon får ha mammas mobil , tur att konversationen till pappa va öppen :D men tanken va ju att skriva till pappa med :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 12:59

Länge har vi pratat om att öka antal djur på gården , andra typer av djur! Till vår/sommaren ska vi försöka hinna med o skaffa oss de som är på bild :)
Ska bli intressant o kul ...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 12:39

Misstänks va ifrån skara djursjukhus skrev jag!!!! Det är va de tror där nere där de satta gården i karantän!!!!
Hur fan ska jag veta!!?? Jag skrev bara va de trodde!!!!
Klaga någon annan stans eller stör er!!

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 12:17

Regntäcke , flugtäcke o luva , spray Mot fästningar mm, bakskydd, foderkrubba , vattenhink
Tror det är va jag behöver till min vän just nu som är VIKTIGAST av allt man vill ha .. :D

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards