bonnaliv

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 3 januari 2013 23:50

Idag har jag spenderat hela dagen i stall med vännerna :) pysslat , mockat vid minst lilla skit :P . Borstat , gosat ... Sett på gubben o Jasmine när de ridit , grunnat o drömt om framtiden. Ibland kanske man inte ska låta sig tänka med djupet av hjärtat. Blev tungt när jag stod o myste med emriki o Q ... Tanken på att inte ha dem i livet om ett tag :( . Ångest o tankar på att behålla dem ! Fast jag vet att för att driva allt runt så behövs inkomst med . Så vi ska sälja vår älskade emriki med :/ för 20 .. Han är trotts allt en doc o'lena .... I stammen. I morgon kommer cissans ägare o då ska här bli livat :). Idag högg hon även mot mig o försökte ta emriki över boxväggen :O . Man får se upp när hon är nära! Idag fick jag in lilla tingeling :D o hon mös som attan av att bli borstad o pysslad med :D . Hon är den i gänget som hamnat utanför :( men det ska bli ändring på det. Tänkt extra mycket idag på allt man gått igenom med var o en av dem där ute <3 o när man tänker på det så är det en hel del. Tänker på de som varit hos oss på gården som av ena Eller andra enledningen blivit tvungna att flytta. Hur lillan växt upp o att jag inser att det ät just detta liv jag alltid velat ge mitt barn ( om jag skulle få ett) . Har varit en djup dag ! När det gäller hästar så har vi nog idag erfarenheten av de mesta typer ... Allt från dårligt föl till vild hingst , på håret till döda pga dårlig skötsel( svält ) , slagna o rädda , psykiskt trasiga till allmänt bara galna , Goa o glada. En erfarenhet man i början hoppades slippa men som med dem som med allt annat... Oundvikligt! Vilken värld man lever i :/ , både på gott o ont. Minns dagarna med flocken ute i det gröna :) . Då jag o Pippi sprang i kapp varje dag upp till stallet. Allvarliga stunder , intressanta , jobbiga o lärorika till näst intill farliga ! Skulle aldrig byta detta livet mot något , inte om jag ens finge pengar för det. Idag slog mitt hjärta några slag extra Då jag tänkte på dagen vi köpte poppe o ting . Älakade vänner!

Va satan... Nu blev det djupt igen :P Denna dagen har jag givit varje sekund till vännerna ... Som ni kanske märker :) , även i skalle :) .
Detta med halvblodet då har vi funderat över så vi tackade ja :D fast nu får vi se då vi kan tycka att vi har nog o kör med öppna kort. Skulle kanske va kul att ha ett halvblod i livet med men med storleken kommer även större arbete o med tanke på hans tidigare erfarenheter .
Vi får se helt enkelt!
Ne om man skulle ta datan strax o gå mot säng ! ?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 januari 2013 18:22

Ps) ursäkta dåliga bilder .. Gubbens tele :/
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 januari 2013 13:22

Började denna morgon lugnt . Efter världens sämsta sömn i natt o massor av irritation :/ haha... Från idag flyttar valplådan NER! De skriker o piper hela nätterna :( efter mamma som hoppar upp i våran säng för att få va ifred :P o de tar sig överallt på övervåningen . Nätterna är fulla av att plocka valpar o nu har jag fått nog av dårlig sömn :). Idag blev jag "avlöst" att ta stallet :) . Barnen tog hand om matning , vatten mm . Så jag ställde mig att baka tekakor med gubben :D så sen frikost blir det men fasen så god . Idag är det massa plus på termometern o man kan nästan se hur den Lilla snö som ligger kvar smälter bort . Idag ska gubben ut med hia o hahhahaa kanske blir det töltande ute i marken :P
Hoppas att få en stund med Pippi fast FÖRST städa sovrummet ...
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards