bonnaliv

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 18:50

Vilken dag må jag säga :P
Som jag hade längtat så blev det som det blev :) haha... Typiskt !

Är fortfarande frösen sen vi va till MD :P o trött som attan :)
Mötte på en "snubbe" som vågade ta till Sig modet o fråga vem jag e ( nu när jag väl gick ensam ) . Hahaha.. Hmm... Om han visste ! Han sa att han borde veta , han känner det o ja de kan man säga efter den tid vi bara hängde med varann o inga andra , vi va vante o hand .. Men det va förr , det a gamla tider. Klandrar honom inte för att han inte minns , bara jag tyvärr som fick honom kvar i minnet , ett minne så klart till skillnad mot det livet.

Här sitter vi nu , alla 8 i soffan ( gubben , lilla , jag o valparna , de 5) Kollar på Barnkanalen med lilla :D . Det får gå , just nu är allt tankeskingrande välkommet :P. 2 par fräna skor rikare , det finns de som har turen att känna en tjej med stil ;). Lite tröst ....
Ute ligger MD's saker o det känns som han flyttar in sakta MEN säkert :) Kanske är han trött på transporter efter tävlingen? Vem vet.... Tåls att fundera över ! Gillar detta med ärlighet o jag tackar Kajsa för att hon är flitig användare utav just det :D Då vet man hur läget är o inget knuffel... :)
Längtar ut till vännerna men bara jag sätter foten utanför så börjat jag hacka tänder , kroppen verker o sprickor här o där ( förbannade allergi) .
Njuter av en kväll hemma med lugn familj i soffan o jag känner att Idag kallar sängen en tidigt med . Ögonen bränner o tröttheten kommer ikapp nu.
I morgon kommer Cissans ägare :S för att hämta hennes saker mellan kl 13-14... Ska behöva gå igenom att möta henne o berätta om Cissans sista stunder :/ . Inget man ser fram emot kan jag säga er . Hoppas där emot att MD dyker upp under morgondagen :D vore inte fel.
Ne om man ska sluta röra ihop allt för en stund kanske , hopp hit o hopp dit o tillbaka igen.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 16:59

Känns som jag gett fel bild på dylon ang lastning o transport :/
Vill säga att han inte är SVÅRLASTAD på det lilla vis som en del kan va . Problemet med detta är att han VÄGRADE helt enkelt o hade bestämt sig att inte kliva på. Inte stressad eller skrämd utan kunde stå o "sova" när han fick chansen . Upp på rampen o in med skallen men där va det stop tyckte han. Då vi är mot våld mot djur så skulle vi inte använda oss av metoder som kan skada honom o därför vill jag påpeka att vi provade en massa olika för att få honom gå med MEN HAN VA BESTÄMD.

Ville bara ha det sagt så att inga missförstånd dyker upp av de bilder ni sett.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 15:10

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 14:15

Lastbil är enda sättet.... Känns lite surt men va fasen... Han kommer när han kommer :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 13:24

Det måste va MD's melodi... Han har uthållighet till Max när han väl bestämt Sig :P Ser hur de kämpar , jag har försökt med gav upp.... Kylan är för mycket för att jag ska klara av det. Provat allt o ändå ingen lycka än :O
Han kommer upp men längre går han inte med utan då kliver han åt sidan o drar bakåt med gubben. :D försökt muta en hungrig mage men inte heller det går hem :S Hahaha.... Gubben har mött sin like... Åsna den med! :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 12:08

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 12:03

Nu vid kl12 sitter jag i bilen som ni ser :P kallt som satan !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 januari 2013 07:58

Idag gäller det :) . Va svårt att komma upp , ville bara dra in fötterna o krypa ihop .

Nu är morgonkaffet taget , lilla äter frukost o gubben puppar pipa . ;)
Hoppas på en smärtfri hämtning av MD :/ .
Att han ska kliva på utan för mycket stress :S Så innan vi rullar då så eldar vi upp värme i huset o ska ta vännerna där ute . Brrrrr... Förbannat kallt !
Undrar om Anki är vaken :D på gång o full med humor för förmiddagen ?!

Ljudet av barnprogram fyller huset :D
Denna dag måste bara bli helt rätt !!!
God morgon..
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards