bonnaliv

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 26 januari 2013 23:58

Tjillevippen ... Jo visst är jag fullt vid liv fast ganska fåordig på bloggen idag Kanske ;) . Här har det fixats o grejats ... Syrran o Anki hämtade o Anki provred jhon idag ( som ni nog sett ) o med pirrande mage så lekte de runt lika glada de båda i hagen här nere :D Jag visste väll från den dag jag mötte killen att han va perfekt :) . (Nu sen ett tag är de hemkörda med) . Ikväll hade vi pizza kväll hemma hos brollan med :)

Kan ni tänka er att jag låtit hemmet gro igen :O .... Har bara liksom gett upp detta med att städa med alla valpar som springer runt , olyckor o biter sönder allt va de finner MEN i morgon ska jag ha ett skinande hem :D

Ikväll är det en stor kväll :)! Ikväll har jag världens bästa häst , min häst! Ikväll löste jag den sista biten o ingen är lyckligare än jag just nu måste jag erkänna högt o tydligt . :D
Har haft henne länge nu men att kunna säga MIN o veta att hon e Det :D ... OBESRIVLIGT <3 .
Grattis till lilla mig ;)

Uppe sover min lilla 2-benta familj ... Här nere sitter jag. Liksom njurer ler för mig själv :) Helt klart en dag/ kväll att fira o det gör jag med ... Fast med en folköl i kylen :P orkar inte ta den! Strax kallar sängen o datan ( sex and the city) . Vila skallen på kudden o bara ta det lugnt ...

Idag är ingen vanlig dag , idag är det min o pippis dag ... Hurra hurra hurra!!
Kram C

Öh

Av Cicci & Ebbe - 26 januari 2013 22:52

*

Av Cicci & Ebbe - 26 januari 2013 09:59

Av Cicci & Ebbe - 26 januari 2013 09:06

God morgon allihopa!

Sitter med morgonkaffet i köket och laddar för ytterligare en dag på landet och en tur på Dylon(John).

Ridturen igår gick jättebra och han lyssnade bra på mig. Vi testade både trav och galopp och allt gick felfritt. Inga skutt eller andra "dumheter" och kände att han tyckte att han intebehövde testa mig heller. Annars brukar alla nya hästar vilja göra det. Men nej , inte denna killen! :) Det tackar vi för.


Idag blir det ridning i hagen som gäller, alltså pulsa runt i snön, får se hur han trivs med den sortens ridning. Han har visst tävlats i dressyr(?) Tyckte jag någon sa.  "Ja men dåså, då borde det funka" tänker ni nu , eller hur?   Men det är inte säkert att det gör det, man får tänka på att han kommit till ett nytt ställe. Men den rätta inställningen, den har jag så jag tror att det ska gå fint, händer det nått så gör det, det värsta som kan hända är väl att jag åker av liksom.

Hehe! Nää han är så snäll denna häst så det finns inte.

Måste säga att han är ganska fantastisk, det jag sett hittills i af. Vi ska allt ha roligt idag!


Hoppas ni får en fantastisk dag allihopa för det ska jag se till att ha.

 

http://anniieslife.bloggplatsen.se




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards