bonnaliv

Alla inlägg den 13 januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 13 januari 2013 19:47

Tänk va snabbt all glädje försvinner när gubben är arg/sur ... Helt fel , bara tvärt om än va man verkligen älskar hos den mannen :( .

Av Cicci & Ebbe - 13 januari 2013 17:34

När man tror att det inte kan bli värre så blir man osams med gubben :( . Ledsamt o smärtsamt!

Idag när jag höll på att göra ordning lilla så fick jag syn på saker i hennes hår :S . Fick anstränga mig för att inte flippa , vifta , skrika o springa :/ . LÖSS!!
Tycker så synd om henne då hon började gråta när hon förstod att hon hade djur i håret o att det inte skulle bli någon Anki :(. Hon blev rädd o jag fick förklara att det inte va farliga... Hon fråga om hon skulle dö :S . Är inte lätt o va liten o ännu värre när hon förstod att pga va som är i håret så blir vi hemma tills vi fått bort dem. Inte tänker man smart o inhandlar medel för det , ifall. Ne självklart ska man få leva med vetskapen om de o stå ut tills i morgon då gubben slutat jobbet :/. Tro fan att det kliat i skallen o nu river lilla galet .
Tänk att det finns så små små små skitdjur som kan rubba ett helt liv :O . För idag är det fan skit o åter skit med allt här. :(
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 januari 2013 12:12

Ibland kan jag undra va människor vill med sina hästar då de ska söka dem/ hitta nya hem ?! Nu tänker jag nog mest på Ella :/ ... Allt lät så bra , det va det viktigaste - hemmet inte pengar o dyl . Ni vet , de alla hästälskare säger ( o menar det) men i detta fall :S .... Jag undrar om det va hem eller pengar det gällde o va som egentligen va läget med just henne ( hästen) . Vägrade ju vet besiktning , gjorde det klart ganska tidigt. Nu ska hon sälja henne !!
Ja det är väll upp till var o en men denna damen har jag sett tidigare på nätet under skänkes .
Är inhyrning på ridskola det ultimata då man vill dölja en häst utan pass? Är det dit alla vänder sig? Har fått det bevisat för mig ex antal gånger nu då hästen som är installad på ridskolan saknar pass ( OBS . Drar INTE Alla över den kanten ) . Det som gör mig orolig är detta med att skicka ett djur hit o dit , gömma det undan o ha vaccinations kort som -ÄGARNEVIS!

Jag vet inte om jag bara har diller eller är det något som kan va värt att ta en tanke till?!
Inte första häst installad på ridskola som säljes utan pass mm .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 januari 2013 11:47

Tänk varje morgon då jag vaknar så har jag ETT beroende :) - kolla bloggen !!! :P Varje morgon får jag ett leende :) då jag inser att någon lämnat ett par ord efter sig ....

Va hände under natten , morgonen?
Vart är mina kommentarer? :(
Lätt att bli bortskämd :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 januari 2013 00:54

Jaha... Ne inte somnat ÄN :)
Är full av längtan tills de nya vännerna anländer till gården.
Lära känna 2 nya o bara den delen är intressant som helsike. Ska be om lite mera bakgrund på snygg :D
Kan va bra o veta för framtiden .
Nu kanske ni undrar när vi ska hämta MD men läget är så här ... Då han kan Va svårlastad så vill vi hämta en dag då vi har tid då vi inte gillar att stressa ett djur eller tvinga fram saker. Det ska komma av sig självt . Han hade antagligen blivit tvingad in tidigare :( o där efter fått svårt för transporter. Vill inte starta vår framtid genom tvång o skit! Undra jag hur Pippi ska reagera :) (då detta blir Hahaha hennes kille ;) ) skämt o sido ... Ne men jag hoppas DE ska finna varann så jag kan handha dem båda tillsammans .

Funderar på detta med mitt nattliga skrivande .. Borde va en kategori enbart för de VIRRIGA inläggen tex snacka iTröttmössa ?
Varje morgon måste jag läsa det själv för så bra minns jag själv av dessa senare inlägg :P .
Ne om man ska se på nått ... Sex and the city igen kanske ? :/ ... Snart sett säsong 1 hela 2 gånger på raken i brist på annat dessa nätter. Kan ju inte plåga er med evigt långa inlägg om allt o inget utan att det knappt hänger ihop? :)

Kanske borde kategorisera eller minst skada ... Lämna telen nere? ;)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards