bonnaliv

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Älskade

Av Cicci & Ebbe - 28 december 2012 22:20

Åh Gud ta mig inte ner!!!!

Svävar än i lyckorus :) o nu på kvällen varit ute i stall o pratat lite med vännen . Sett över syl o ryggat honom bakåt i hopp om att det ska gå tillbaka :/ . Hur många dagar kan det hålla i sig ? När ska man tillkalla vet? Han använde benet mer nu men går fortfarande försiktigt o stelt med det :(. I morgon ska vi ta ut han o nettis så man kan rygga honom längre bit än va boxen ger. Lördag i morgon då ... Lördag = jobb för gubben ! :S = oro för mig! Jag hoppas mer än allt annat att det ska gå bra . Längtar ut med Pippi som galet :P O jag har lagt upp lite med gubben så hur det än blir med sällskap av syrran eller Anki så ger jag mig ut med Pippi o "plöjer" . Hade varit kul om Jasmine hade sin häst som i morgon , då hade man kunnat rida med henne :D . Skulle va skit kul tror jag! Blir det som vi hoppas så kommer hon ha häst i nästa vecka .
Nu om något längtar jag till hööks ( så Marianne får sin grimma ) o köpa spray- shampo , ny grimma o godis till Pippi . Godis märker jag att hon saknade idag o jag brukar ha det som beröm o som tack . Något hon är värd! Måste finna ett bra ställe o klättra med henne o så fort halkan kommit av vägen så ska vi börja backa i uppförsbacken :P . Ska bli intressant o se hur hon ska gilla det. Kikade idag hur det kan komma se ut på gården framåt sommaren då jag skrivit tidigare om att dra ner på antal i stallet o så här blev resultatet ( av va vi vet nu , OM ) -Pippi , hia , Poppe , ting , crème o Ella ( C-ponnyn) . Har ju inte tänkt ha kvar syl i evigheter men aaa ser ut som han med kan va kvar efter nedskärningen :/ . Varför vi valt att göra detta kan bero mycket på tid . Tex : jag Vill ha mer tid för Pippi , inte så många att ta de dagar man MÅSTE sköta stall själv. Just nu är det ett helt daxarbete att ta alla själv på en dag med borstning mm. O just det ja... Jag funderar på en "egen" försäkring på pippi än gårdens men vet inte alls vilken som är bra :O . Någon av er som är mer insatta i Det o kan föreslå en RIKTIGT BRA? Börjat bli lite spak då saker kan ske när man minst anar o Pippi är ingen jag skulle välja Att ta bort för att spara pengar är en sak som är säker. Skulle bli alla sorters behandlingar som krävs så länge det inte skulle vara en plåga för henne. Blir tårögd på bara tänka tanken ! :( Så vet ni någon bra som kan få en va "säker" så vet ni en som är intresserad av Det. ( sagt länge att jag vill ha en super sak på Pippi ) . Man är rädd om de käraste! :) Åh jag vill somna så jag kan vakna o veta att jag har timmar för enbart henne !!!
Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards