bonnaliv

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Glädje

Av Cicci & Ebbe - 28 december 2012 18:26

Känner livet i en :D Så lycklig idag ... Ne jag har inte vunnit en Mille på lotto! Jag har spenderat tid med vännen :) Först pysslade vi borstade läääääänge , kelade o pratade :D idag fick vi tid för alla borstar o väl :) På med sadel mm o hoppade logeringen helt , släppte tyglarna o Pippi gjorde ett språng o så va det bra med det :D Riktigt djup o otrampad snö , arbete som attan att ta sig fram i så skritt hade räckt gott o väl men när hon ville trava så fick hon självklart det med . Ett väldigt dressyr liknande arbete kom fram men vi matade oss i åttor o runt o tvärs ... Hon gillade det :D minst lika mycket som jag . Jag svävade bland molnen o hahhahaa va härligt det va med lit mer fart i snön :) . Fick med både Anki o syrran :P o cissan jobbade med glad min runt i snön . Anki fick bara en massa beröm idag ( någon dag ska hon väll få det med ) . Hon nötte på med cissan även om det inte va fart men träning nog även för henne att pölsa omkring o hon arbetade hårt med att göra rätt samtidigt som hon va rädd att bli lämnad själv när kompisara försvann iväg en bite. Crème den gamla tanten va allt annat än gammal idag .. For som en ungdom så snön skvätte . Den stackar hade nästan hela benen i snö där hon trevade sig fram ( kort som hon är ) . Vi valde ju självklart att rida på marken bakom huset o ned åt vänster från tomten i hagen brevid själva husets kant. Där det ligger som djupast :) Denna sväng kan jag leva på lääääänge men det ska inte ta lång tid mellan vändorna här igen inte :P. Jag inser va jag älskar de stunder jag har med vännen o jag behöver verkligen alla stunder för hon ger mig som refill .... Fyller på glädje o den måste man ha för att funka i vardagen :) . Som varje gång sitter jag här o bubblar av glädje o är mer nöjd än något annat . Fattar inte hur jag överlevt denna tid med snuva mm :P Dax att komma igång igen :) Jasmine skulle få glädjen idag att rida runt på henne men där va det stop . Halvhjärtade försök att lyssna o rätt som så stannade hon bara o låtsades som öronen tappat funktionen o alla skänklar sade - Stå still , rör inte en fena . Hahhahaa underbara vän! Va som hon idag vägrade tid med någon annan än mig :) . Mer än va hon fick idag blir nästa sväng ! Det har jag lovat henne :D Ett löfte jag tänker hålla. Är glad över att kylan Inte är värre men glädjen gjorde mig varm i kläderna ;) . På söndag då så bär det av mot Örebro hållet.. Nu har vi nog funnit den som ska glädja jasmins stunder :D En gammal C-ponny men som det låter så är hon en klockren vän för henne att lära sig på o ha här i skogen . Hon ska va just allt som man själv sökte när man fann Pippi i miljoner av svar i sökandet o jag hoppas detta slår lika rätt.
Ne om man ska va lite social med gubben ?!
Kram C

 
 
Marianne

Marianne

28 december 2012 21:19

härligt de låter :) jsg älskar att busrida i snön :)
så du vågade dej upp i sadeln utan att longera ? ;)

Ja de var sån skön känsla på träningen, jag går fortfarande på moln....

http://marresmams.blogg. se

Cicci & Ebbe

28 december 2012 21:46

Hahhaha... Ja då :D är inte rädd så utan bara för att hon ska skada sig då jag vet hur glad hon blir :)
Ja det är något speciellt det där med en lyckat sväng på häst :D det liksom tar en upp i höjder ( nästan ) inget annat kan .
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards