bonnaliv

Direktlänk till inlägg 19 december 2012

Åt helvete med chefer

Av Cicci & Ebbe - 19 december 2012 16:03

Iallafall de som inte kan lägga ihop ett plus ett!!! DET BLIR INGEN JUL HÄR I SKOGEN :'( !!! Tänk att det hände samma skit förra året men som tur va så fick vi en av våra hästar sålda , som ändå inte funkade på gården. Denna gång?? Ne denna gång kan vi bara sitta o se på dagarna som går förbi o julens morgon Gry - med ett tomt hem! Jag kan bara att inte fatta att det är sant men så pass ser jag på gubben att det som kunde va ett kasst skämt inte är det. Vi räknade ju med att han skulle få sin lön idag , självklart ... Då han e ledig nu men neeeee ... Han ska sätta in den på mitt konto på FREDAG :O .. O nu .. Jag har svebank o han har Länsförsäkringar ... Det tar minst 3 ARBETSDAGAR innan de kommer in o SJÄLVA FÖRBANNADE JULAFTON ÄR PÅ MÅNDAG. :S Hur han tänkt är en bra fråga !!! Så kära vänner ... Jag illtjuter o hatar livet mer än allt annat just i denna stunden. Vi har varken julklappar eller maten :/
Hit kommer ingen glad , skrockande tomte :( gråter för min dotters skull ...
Kram C

 
 
Annelie

Annelie

19 december 2012 16:07

Men Kan inte Ebbe åka dit på fredag och få det kontant i värsta fall? Alla få lön på fredag så det är nog säkert redan på väg till kontot.

http://nattstad.se/faded

Cicci & Ebbe

19 december 2012 16:11

Men neeeej HAN SÄTTER IN PÅ FREDAG!
kram C

 
Annelie

Annelie

19 december 2012 16:16

ok men då är det ju bättre Ebbe försöker ta sig dit och ta det kontant

http://nattstad.se/faded

Cicci & Ebbe

19 december 2012 16:18

Han försökte få honom förstå idag men det gick inte alls ... :(

 
skogsnuvan

skogsnuvan

19 december 2012 16:40

Nu blir jag verkligen bekymrad. Kan det verkligen finnas människor som inte förstår att man vill ha lön före julafton. På något sätt så tror jag ändå att det kommer att ordna sig. Tro hårt du också.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Cicci & Ebbe

19 december 2012 17:12

Hmm... Tyvärr så finns de ... Har ju fått det bevisat :( . Ja du :) jag kan med hoppas att det ordnar sig men denna månad har man inget extra förråd att ta ifrån en kris stund som denna :(
Kram C

 
marianne

marianne

20 december 2012 08:50

Men då :( Vilken konstig arbetsplats, har aldrig varit med om att man inte får lönen innan julafton. Har din gubbe inget eget konto? Kanske han skulle skaffa ett på samma bank som arbetsgivaren så ni slipper råka ut för detta igen.

Men är det säkert att det tar tre dagar? Jag vet att det var så förr, men förra veckan satte jag in pengar åt sonen, vi har olika banker, han fick dom direkt samma dag...

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

20 december 2012 09:05

Ja de bankerna :( ...
Varje gång han satt in på mitt konto så tar det 3 dagar . Han brukar få lönen direkt i näven annars men som vanligt vid jul så ska han sätta in . :/ Ibland kan jag inte förstå honom alls ... Men det är kanske meningen ?!
Kram C

 
marianne

marianne

20 december 2012 08:53

Ja, jag vill ha stallet klart på morgonen så har jag inget som hänger över mej sen.
NH kräver inte så stor plats....inte mer än att du kan gå och det gör du ju till och från hagen och en stallplan har du ju...
det som behövs är däremot tålamod, som jag inte alltid har ;)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

20 december 2012 09:02

Hahaha jag vet :) vi handar våra hästar enligt NH :D

Ja man vill gärna ha stall klart på förmiddagen :) , tänk om de andra i stallet kunde förstå det ;)
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards