bonnaliv

Alla inlägg den 24 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 23:44

Dagen har dragit förbi med besök (se bild) han gnolade på den så jag trodde han skulle putsa bort lacken ett tag för här pratar vi om att lägga timmar på tvätt o puts :P Va är detta med män o bilar? Men kärringa sin då, borde de inte va lika noga med att hålla de glänsande o vackra ?! ;) skämma bort mera kanske :P hahahahah ... Ösa med diamanter o bling :D . Man kunde ändå önska ;)

Blev att komma in till byn ganska sent o då blir hela alltet sent o idag va inget undantag :/ middag vid kl 20 :O . Illa illa men ganska vanligt må jag säga :S Häntade med Anki som ville ut . Köttfärslinpan gick hem iallafall (förutom hos matstrejkande lilla) .
Kvällen blev sen inte alls va jag hade tänkt hinna . Anki mockade medans jag borstade en hetsätande klocka :O idag va hon inte alls som vanligt utan stampade med bakbenet , kastade sig på fodret , vräkte o vägrade byta box utan jagade varje spån av Hö som gick hitta o jag fick tillslut muta henne över efter massa om o men till stor box IFALL det händer något i natt . Det sägs att stot hetsäter ett dygn innan fölning o ja hon va galen , precis som hon aldrig sett mat eller va rädd att förlora den :O. Fick henne iallafall borstad o flätad svans tillslut! Ja något är det för hon verkar nervös o otålig :)Magen är det full rulle i o baken låter :P hmm.....
Fick in lilla Danetta med för hennes VIKTIGA foder , ser redan resultat på henne :) o det gör mig så glad . Det lugnar en , så nervös jag varit .
Ni minns kanske att jag skrev att vi beställde hem lucen en pall o saltstenar ... Idag fick vi ringa dit igen o fick beställa om hela alltet :/ . De hade tagit emot beställningen innan men glömt lägga in den :O . Ja den som tog den kanske va bakis ;) eller hade annat i tanken :P . Så nu är Det iallafall på väg o tur va väll det då att vi köpte hem .

I morgon är det Pingstkyrkan för lilla o då vankas det att dra hagen med ny tråd här , om vi får tag i skruv vill säga till de nya isalatorerna . Blir en mindre hage med i samma som "hingsthagen" då en bekant ska ha sina 3 ponnys här en liten tid innan de ska åka på bete , smitare även de som Poppe men det ska vi allt lösa eller :P

Nu när vi körde hem Anki så mötte vi en schäfer ensam o lösapringande på vägen :O brydde sig inte ens om bilen utan fortsatte sin färd ..vart den tog vägen? Jag vet inte !!
Jag vet iallafall vart vi tog vägen o det va hem till säng :) gubben va helt slut men det kan jag förstå , jag är själv jätte trött .
Iallafall mockat stall o 2 inne , klocka som har kärlek o ögon för bara foder o lilla nettis som jag tror behöver lite vila. Behöver äta lugnt o bara mysa !

Ställde ingen granne BREVID klocka ifall ... Vill inte störa henne med Det!
Hmm... Full av nyfikenhet , kanske , kanske inte ... Hur som så kommer Bullen ur ugnen när den bakat färdigt :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 22:03

Klocka o sist men inte minst Danetta
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 20:27

Ingredienser

500 gram nötfärs
2 dl ströbröd
1 st ägg
2 dl mjölk
1 paket bacon
ost
5 dl grädde
4 dl (5dl) sweet chilisås
Instruktioner

1. Blanda ägg, ströbröd och mjölk och låt svälla 10-15 min.

2. Lägg köttfärsen i en bunke och häll på hälften av ströbrödssörjan och blanda ordentligt. Krydda och häll på lite mer av ströbrödssörjan om du ser att det inte blandet ut sig till en jämn smet.

3. Lägg sedan ut köttfärsen på ett bakplåtspapper och tryck ut det jämt över hela bakplåtspappret

4. Lägg baconen på köttfärsen och sedan osten på baconet.

5. Rulla sedan ihop precis som en rulltårta och lägg i en ugnssäker form.

6. Stoppa in i ugnen i 225 grader i ca 30-40 min.

7. Blanda grädde och chilisås.

8. Ta ut köttförslimpan när den är klar och häll över grädden och chilisåsen, stoppa sedan in i ugnen igen och sänk värmen till 200 grader. När såsen har blivit varm och börjat bubbla är köttfärslimpan klar.

Otroligt gott ... Farligt gott!! Tycker verkligen att ni ska prova denna !!

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 18:06

Alltid Samma vår o höst , massa regn!!
Förra året tänkte jag i samma bana som idag - jag måste skaffa något o ha dessa dagar utan att behöva skämmas ögonen ur mig! Finns massa om man kikar men frågan är - kan man med o bära det , är funktionen bra då man tänkt att ha en funktion inte bara vardagligt utan också på hästryggen ! Regtäcke till Pippi med tex , slippa bli blöt när man ska ta en tur ( iallafall inte överdrivet )
Detta har hittills inte varit min starka sida måste jag erkänna men jag har kommit till bättre insikt med det hela o vill kunna rida även dagar som dessa då det regnar :/ .

Sett att hööks har men ärligt så va det inte vidare snyggt ... Enligt min smak o tycke då va . Har kikat på en massa o regnjacka o byxor liknande det man hade som liten går helt bort . Heller inte sett någon snygg regnoverall som inte kostar massa utan lagom .
Hittade denna ( bilden) , frågan är hur funktionen är ?? Erfarenhet?? Tanken är att man kan ha lite snyggare inunder o olika , inte samma trasa så att säga då kläderna inunder gör utseendet .

Sen då över till Pippi ... Hjälp mig där... Ni har säkerligen mer erfarenhet av detta än jag som är NOLLAD i regkategorien :P
Sett en del men vilket är bra??
KramC

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 12:00

Kanske kan va något här då

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 11:42

Det börjar bryta igenom med grönt på vissa ställen ute i markerna , om det ändå bara kunde va sol o väder som torkar upp .
Eldar här efter att dammsugit , dax för koppen kaffe nr 2 snart känner jag.
När jag va ute o hämtade ved så fick jag se vännerna där ute :P hahaha.. De stod alla där bakom vedbon/garaget hos fåren :) Ja de tre blev iallafall inte ensamma när de kom ut inte :P tror att de flesta minns när Bertil o ballerina va med i flocken o där av så står de hos de , flockmedlem som ballerina blev. :D

Det va som fasen va paket vi får hem :) de sista (igår) är röjsåg ( tror jag det e hahah) o idag kom det ännu mer som kratta till väg mm . Ja det ska bli ordning o reda :P. Fast jag tror ridhuset får vänta ändå :D , kanske :P.

Skrev det svåra till klockas "ägare" , ja jag har väll alltid sett henne som det även om hon till min förtjusning skrevs över på mig jaja .. Men idag fick jag svaret . :/
Efter fölet är avvant så flyttar Hon antagligen hem . Tungt !!
Ja då gäller det att leta köpare så man har den biten klar med fölet. Det blir då att hon blir kvar till nästa år , inte va vi hade räknat med kanske :S men nu är läget som det är . INGET ATT HÄNGA LÄPP ÖVER.

Ne slå på en kanna kaffe o grunna vidare på en lösning för nästa steg
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 10:06

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards