bonnaliv

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 19 april 2013 20:54

Vilken dag :) ... Den blev lugn .. Bara det viktigaste gjort sen god middag (tidigare recept o bild efter ) . Blev att sitta på soffan o se på film med lilla o gubben grejar för "anställningen" av aebetsträning , på tal om det så ringde de idag o det blev lite viktiga saker att fixa som konton , e- leg mm ... Snart fixat när man arbetar snabbt som vi gör :D Det händer saker där med :)
Härligt när det flyter :P
Efterrätt idag :) chokladpudding men jag kör på fisk för hela slanten o körde med tonfisksallad till kvällen istället :) ja visst , kalla mig galen men tycker det är godare :)

I morgon är det klädbytardag igen o självklart ska vi dit . Ska fixa en ny garderob till lilla så hon har o blir över till hösten :D o jag kan säga att liten ser verkligen fram mot morgondagen :) .
I morgon fyller min älskade son 13 :O tiden springer iväg o Åren bara rinner :/ .... Tyvärr kan jag inte åka till honom som jag mer än något önskar men men.. :(
En dag kan jag det med !!!

Ne en grogg ( EN ) till kvällen i all ära ... Ett år med Pippi <3
Många mer år väntar :)
Kontakt med lite folk från Norge , kanske kan finna något kul på "hästfronten" där :P . Stil ser det inte ut att bli något av :S . Gubben vill inte längre :(
Jaja... Hästar har vi ändå :) kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 april 2013 15:41

Förplanterat några :D
Som- gula tomater , blomkål , blomkål ( svart/lila) , äpplegurka , melon emir , majs , pepper sweet mix , stora tomater , vattenmelon fascino , paprika Romano , sparris , cresse o broccoli :P
Börjar försiktigt med några :) snart så så fort väder blir ute o mark så ska det planeras en MASSA mer :)
KramC

Av Cicci & Ebbe - 19 april 2013 14:07

Personligen tycker JAG att detta är både fult o helt skrattretande :O
Vitsen med detta? Skydda dina stövlar eller skor :O . Öh... Va ska man ha skorna/stövlarna på för? Att inte användas?

Marknadens största skämt är va jag personligen tycker om dessa!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 19 april 2013 13:56

Fiskgratäng , vi kör med tipset längst ner :)

Ingredienser

400 gram vit fiskfilé
10 cm purjolök, finskuren
3 dl matlagningsgrädde
1 tsk citronpeppar
150 gram strimlat bacon, ca
0.5 tsk salt
1 msk dill
Instruktioner

1. Sätt ugnen på 225 grader. Stek baconet knaprigt och låt rinna av på ett hushållspapper.

2. Skär fisken i mindre bitar och lägg dem i en ugnsfast form.

3. Strö över purjolök och krydda med citronpeppar, dill och salt. Häll över grädden och blanda runt.

4. Sätt in formen i ugnen ca 30 minuter eller tills det att fisken är färdig. Strö över det knaperstekta baconet vid serveringen så behåller det sin krispighet.

5. TIPS! Lägg potatismos runt så blir det en hel middag i samma form, ringla smör över moset så blir moset lite gyllene i ugnen.

Av Cicci & Ebbe - 19 april 2013 10:25

Grått o regnet hängande ute i luften :) här har vi tagit SOVMORGON :P o än ligger jag i säng .
Lilla har blivit sjuk :( , hostar som attan o är förkyld ! Stackars liten men tror det är av att hon varit så mycket ute de sista dagarna o åkt 4-hjuling. Lurad av sol o värme men ändå ganska bra klädd ....vår är ju bäddat för alla förkylningar men dum som man är så glömmer man bort det från år till år :/ . Jaja ... Det ska väll bli bättre :D
Funderar allvarligt på att ge mig själv lite "vila" idag ... Ni vet bara göra det viktigaste o inte ett tum mer :P . Har slitit så bra nu i några dagar så jag är allt värd det ?!
Funderar nu då jag inte rider ut med Pippi i detta skit som är , sjunkande väg ... Ta av skorna o låta henne gå utan :D annars så är ju vägen så mjuk så skor inte kommer behövas IFALL/OM jag skulle ge mig ut . Vi kan jobba så mycket från mark så vi ska nog klara oss tills det är ridbar backe igen :)

IDAG är det ett år sen jag träffade Pippi :) , ett år sen hon kom hem . :D Det är en speciell dag ska ni veta !! Det är inte varje dag man träffar någon man klaffar med på Alla sätt!!! Jag hade ren TUR att just Ullis svarade på min annons den gången :)

Ett år o vi har lärt känna varann så gott som helt o svetsat oss samman på ett sätt jag inte trodde gick :O hon förstår mig o jag henne o vi behöver inte krångla om saker som man kan se andra göra för att tex bli ridklara. Vi har upplevt en massa o vi har gjort en massa med under detta år. Ska jag va ärlig så tror jag fasen att hon med ser , känner o tänker som jag i saker :P. Vi har utvecklats galet mycket , tagit hjälp av varann för att komma ett steg längre i vad det nu än må vara .
Ett år o hon går på minsta vink av mig :) o hahahah jag med för den delen av henne :P vi känner på varann i saker :)
Ett år har hon förgyllt mitt liv denna vackra skapelse <3
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards