bonnaliv

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 11 april 2013 23:05

Ja åter igen får jag börja med att skriva - det händer en massa här på gården :) . Söndag stil , torsdag möte med arbetsförmedlingen om personen men aebetsträning :P då kommer denne hit för o se va som kan finnas för arbete o utföra ... O det ska gudarna veta att det finns :P !!!
Jag har lovat mig själv o vännerna mer ordning o reda o va kan va bättre o starta det med extra hjälp ??!
Spenderat en stund med att olja in grimmorna :D men man får nog ta de ett par gånger innan de blir lite mjuka :) . Idag har vi beställt hem en pall lucern ... Ska ge - klocka , Danetta , jhon , q ... Nja alla nu tills det blir grönt men sen e det bara dessa som ska fodras extra med det :D nja får väll se lite på hur de tar sig o hur de funkar på betet med , man vill ju inte göda på de för möe . Viktigast är iallafall Danetta just nu!!!
Blev inget "arbete" för någon idag , det liksom föll sig inte på plats o så lortgrisar att borsta av!!! :)) En del värre än andra o idag tog JHON hem det priset :O .

Planerar lite inför mötet , lägger upp arbetsuppgifter o försöker klura ut ett fungerade Sustem i uppgifter utan en massa hipp o happ . Kanske ska lägga upp olika vissa dagar , tex - måndag mocka lösdrift , fodra o rida :) enkelt schema eller va sägs ?? Ja va ska man hinna knåpa ihop på halvtid? :P
Jaja.. Mötet är på torsdag .. Långt kvar än.
Lilla va iväg o idag hade gubben med Chacko ( fågeln jag tidigare fotografera ) där o prata :) . Fågelskrället är 41 bast.. VA!! Kan ni tänka er? !! Idag tror man ju inte ett djur lever så länge o inte hos samma människa. Intressant o väldigt roligt!

Klockas sår har nu börjat läka fint efter vår fina behandling :) o man ser knappt vart det är :D hon va riktigt noga med att komma in idag :O antagligen sugen på något gott? Blev en massa mys o borstning må jag lova o jhon ... Den grabben tackar nu så fint med hoven :D stolt som attan när han gör det o snabbt påpekar att man förtjänat en godis eller annat gott. Ja visst fasen ... O godis kommer :)

Helg i morgon!! För vissa !! Denna helg önskade jag att vi kunde åka med gubben till jobbet men jag tror vi får ställa in denna gången med :( . Har o göra nu tills på söndag men både lortgrisar , städa gården mm :P Kollade tillbaka ibland foto här på bloggen o fasen va jag längtar till sommar :) fast snart... På lördag/söndag kommer den? ( är lovat så iallafall) . Ja man kan hoppas ..
Hade något jag ville skriva i kväll men när jag väl kom igång så försvann det :/ jaja.. Det dyker väll upp i skallen igen ?!
Ne god natt kära vänner , ovänner o kända som okända .. Nu är jag trött som satan o tänker göra något åt det !
KramC

Av Cicci & Ebbe - 11 april 2013 20:33

Va har hänt ??
Han har börjat rulla han med i det värsta , innan har han alltid varit så fin då de andra grisar ner sig :O

Hahah... Busen!

Av Cicci & Ebbe - 11 april 2013 14:42

Jaha ... Ska man dra drägg till gården för att jobba ;) , va är det man kalla det? Arbetsträning ??!!
Ja varför inte :) är ju skitbra :D , det bästa är att personen i fråga är välkänd här :)
Hahahhahaha kramC

Av Cicci & Ebbe - 11 april 2013 14:26

Vi kan bråka , jag skäller .. Inte alltid överens men han lämnar aldrig ens sida inte <3
Lille bremer
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 11 april 2013 12:31

Hmm..
Dammsugit , plockat o diskat...
Tog mig i kragen o tog barnrummen med :( o kan ni tänka er att tårarna kom fasen :/.

Nu är lilla hemma o ätit lunch ( hemma gjord alfedo) . Känns som det hänger regn över en men inget händer o det känns nog lite för kallt i luften för att det ska göra oss den äran ;) Solen kikar fram då o då :) o idag känns Det inte som man liksom kräver så mycket mer än det .

Pingstkyrkan idag då :D tänk Att jag minns när man själv va liten :) va kul man hade på onstis o allt va det hette .. Lilla har iallafall funnit något i det hon gillar .

Vet ni va som står på schemat idag ?? Ja förutom vännerna ... Ska föröka mig på att göra VÅFFLOR :O ni minns kanske min "kökskunskap" :P Njaa det ska bli roligt för vi ska införskaffa ett gärn så kan jag ju öva sen ;)
Ne kika runt lite kanske på ??? Ny dator!?? KramC

Av Cicci & Ebbe - 11 april 2013 09:45

Förmår mig inte att städa rosa rummet , inte det andra heller :( . Känns tomt konstigt !! Kanske är tid o erkänna att jag SAKNAR barnen :( . Det blev inte som vi hade hoppats med en som sätter SROCKAR i hjulen så det nu är SVÅRT att få hem dom . Noll samarbete !!! :(

Ska ta mig i kragen , städa där inne :S ... Plocka ihop sängkläder mm .. Tvätta det ! Ta ut sängarna :( o satsa på våningssängar , tar mindre plats o vi hoppas att barnen snart får/kan komma hit .
Att det skulle va så tungt även för en annan :/ .. Att de skulle ta en så stor del i ens hjärta !!

Saknade ungar!!!
Vi är här den dagen...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 11 april 2013 08:01

God morgon... Stressig morgon ... Solig morgon... Full av frost! Sitter här på övervåningen o blickar ut över rummet :) jag har funnit färgen :) . Just nu är det röda väggar :P men gult .... GULT är färgen! Ni vet när det känns rätt i hela kroppen o man kan se rummet gult redan .

Idag har lilla dagis :) idag lite piggare :D jag ska börja morgonen med städa o sen blir det stall för hela slanten :D
Hörde att Marianne hade något hon ville säga??? :O okey ??!! Va kan det va om denna gången? Jaja min mail finns än!! :D

Idag blir det lite rörelse för en del av vännerna o massa borstning för hela tjocka högen :)
Anki skulle antagligen ta sig en "på tumanhand" med jhon :) o det kan verkligen behövas så de lär känna varann lite mer ute .

Ja en morgon med sol ...
En morgon med ett leende ..
Kan man vakna bättre?
( bjuder på en sååå mysig bild )
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards