bonnaliv

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 4 april 2013 22:37

Fullspäckad dag med leveranser , dagis o stallpyssel .

Idag fixade vi till en foderstat o börja med :) o med tanke på att vi har så bra grovfoder så blir det inga konstigheter :P müsli cool till de som rids med "torkade morötter" . (0,5kg müsli o 0,5 torkat , men ökar på vecka för vecka sen ) Någon behöver lite extra biotin... Stuteri till stona som inte rids kollen på hur vi la det för de har inte jag då lappen sitter i stallet o sen fölen tillväxt. :D börjar sakta med nytt märke o nya sorter .

Lilla hade idag pingskyrkan :D o idag hade de gömt kort de skulle leta upp så fick de godis! Lilla va besviken då hon bara hitta 3 st men o andra sidan så äter hon knappt godis längre :P men hon hade en hel näve som pappa fick stoppa i fickan så något fick hon iallfall. Lilla söta !!

Tyvärr blev det ingen ridning för mig o Pippi idag men o andra sidan red lilla o sen syrran med crème , sällskap va söta F ( hästen som skrevs ut som sjuk sist av vissa ) .. Han fick vila i sin gamla box efter deras ritt :) o jag va tvungen Att prata med honom o klappa om honom ordentlig . Den tiden han va min hade vi iallfall kul med markarbete :) o självklart minns han en :P , det e bevisat . Alla passar inte för varann o han fick det bäst där han idag är :P hur som .. Jag tröstar mig me att jag iallfall gav honom ett hem med kärlek o respekt .

Fick allt skratta lite i stallet idag .. BÄSTA JHON :P . När Anki är ensam i boxen så försöker jhon se sur o farlig ut hahahaha MEN han gör INGET ont utan bara gör för att det ska se ut med öronen bakåt mm . När jag kommer in i stallet så slutar han tvärt o ser guda snäll o söt ut , en kille som är lika mjuk som hans päls o att han myser :P hahahaha.... Tjuvkika i rutan o fick se det med egna ögon hur han gör när jag inte är där inne Hahaha .. Undra jag om han redan märkt hennes svaga punkt :) - att hon kan bli rädd :P .. Hmm... Bara för Anki o bita i det sura äpplet o visa honom en annan sida istället .
Ja man kan inte anklaga de o va korkade djur för attans va de är smarta o kan läsa en :)

Pippi fick iallafall sin mys- stund :D men så snart fodret va slut o borstningen över så va det dax att visa på boxdörren för att få komma ut igen :P

En härlig dag!!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 4 april 2013 17:04

Av Cicci & Ebbe - 4 april 2013 17:04

Av Cicci & Ebbe - 4 april 2013 10:27

Allt i rosa till tingeling :) o jag hittade en så söt sadel som är söt som godis :P
Denne får det bli en dag med :D
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards