bonnaliv

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 28 april 2013 23:28

Kvinna omkom i ridolycka
Hästen kom tillbaka ensam och sökinsats påbörjades
22:35 En kvinna i 50-årsåldern omkom i en ridolycka på söndagsförmiddagen.
Kvinnan ska ha fallit av hästen när hon ensam var ute och red i skogen.


En kvinna i 50-årsåldern red ensam ut i skogen norr om Karlstad på söndagsförmiddagen.
? Hästen kom ensam tillbaka till stallet och man drog i gång en sökinsats, säger Morgan Connedal vid polisen i Karlstad.
Kvinnan hittades avliden i skogen. Hur olyckan har gått till är i nuläget oklart.
Emmelie

Fy :( ...
Utan ord....

Av Cicci & Ebbe - 28 april 2013 23:14

Tänkte att kanske inte alla håller Sig nyktra helt , kanske någon bakfull o hungrig människa läser min blogg ... Då har jag lösningen !!!

Ingredienser

2 st Billys-pizza (original)
1 st 120g hamburgare
2 blad isbergssallad
1 näve rödlök
1 dl hamburgerdressing
1 paket bacon
Instruktioner

1. Stek hamburgare och bacon.

2. Skiva rödlök i tunna skivor samt skölj salladsbladen.

3. Värm pizzorna i ugnen.

4. Bygg burgaren! Hett tips: pizza, rödlök, dressing, kött, dressing, bacon, sallad, rödlök, dressing, pizza (nedifrån och upp)

Av Cicci & Ebbe - 28 april 2013 23:09

Vilken RÖRIG dag.... Inget blev som tänkt alls men den har flutit på ganska smärtfritt ändå.
Igår sålde gubben brutus när vi va iväg o jag tror det ligger mycket skuld bakom detta på mig :( , som jag har klagat över tiden med valp (unghund) o allt annat här som satt sin press på en . Han sa själv att han inte klarade av att skiljas från Selma o valde att ge brutte chansen att hitta ny familj o nu glädjer han dagar för ett annat barn inte alls långt här ifrån :) . Ska väll dit o hälsa på snart :P.
Emriki har fått någon på fall med :D o jag hoppas han blir va han är född till.

Idag har Anki varit här ute :) o lilla va hemma hos mormor o morfar . TANKEN va att vi skulle rida efter gubben tagit sitt em pass men då kom några för att kolla på 4-hjulingen som gubben annonserat ut :O o de skulle ju testa massa o greja innan de bestämde sig för att tacka för tiden o med orden - för låg !!!! Tur är så finns det fler intresserade o i morgon kommer en till :) jag hoppas o håller Mina tummar , tanken är att lägga pengarna på en ny bil då våran gamla skorv nu mera knappt håller ihop efter vägens misshandel :/ . Skit!!! Blev lite borstning idag i hagen , lite mys o prat ... Tyvärr inte längre ... För när spekulanterna va klara så va det dax för oss att köra hem Anki o brollan o hämta lilla o köpa middags mat :S . BESVIKEN !!!! Är bara förnamnet. Hade sett fram mot detta o va beträdd med mobilen för bilder att dela med mig av här . Några blev det på ett par slöa damer vid kullen i hagen. :P Helgen är över , den sprang förbi ... Undra hur veckan blir då onsdag är söndag o gubben har ledig helg från torsdag - mån ... Jag tror jag inte kommer ha koll alls på dagar för blir han hemma från onsdag , ja då kommer helgkänslan va stark mitt I VECKAN .
Jaja... Kanske bjuder på mer ridning då :) , håller tumme för det.

Nu sover huset FÖRUTOM de 3 där nere , bremer , Selma o Oskar fick märgben av mig i kväll o man kan höra ända upp hur de tuggar där nere :) . Håller de sysselsatta ganska bra må jag säga .
Idag har jag färgat håret o TÄNKTE ta en kväll med att pyssla om mig själv med kärringprylar men orkade ta mig fasen inte . Ändå har jag inte gjort så mycket idag inte ... Kanske planeringen tog all energi o besvikelsen av resultatet av allt planerande :P
Ne nu ska jag iallafall sova !!! I morgon kanske det blir bilköp :P härlig tanke .. Idag har allt varit upp o ner , sa minuter innan att jag skulle handla o BEHÖVDE skurmedel o väl hemma är jag fortfarande utan det :/ . Bäst o sova kanske innan jag glömmer det med :P
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards