bonnaliv

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2013 23:51

Nya på gården :) , va ute på Kvällkissen med hundarna o blev ståendes i mörkret lyssnandes till något ... Ett and par !!!
De häckar visst nere vid vår "plaskdamm" !! Hörde väll gubben säga något om Det under dagen men det liksom rann ut i sanden o jag tänkte väll inte på det mer ... Men nu slog det mig o jag måste bara gå närmare o försöka få några (fina) bilder på dem.
Plaskdammen är det dubbla i stil med va den brukar va men snart krymper den igen , alltid samma på våren o till sommaren. INTRESSANT?! :P nja kanske för vissa som att vissa gillar min kategori grythärva :) . Anki o de provade kebabgrytan o blev förälskade ;).

I morgon ska jag ta en tur med pippi .. Ska försöka hålla mig där vägen inte ger vika men det blir inget drag precis heller så det ska nog ingen fara va på taket :D fast nu är detta bara va jag planerat o sen vet man ju inte med planerna va som sker . Ska försöka hinna med jhon med ( Anki????) . Eller försöka o försöka ... Måste !

I morgon ska det visst bli soligt o varmt , i morse va det FROST ute :O . Hmm... Men till våran glädje så såg vi hur buskarna fått knopp o ja .. Sommaren kommer närmare ! "Halva" landet är uppkört , halva kvar sen fasen ska det bli potatis i långa rader :P. Ska kolla på vår lista med - att göra ... Våren dröjde så länge så alla planeringar hamnade på is o blev "förhalade" . Minns bara ett par saker o ska det hinnas med så får jag nog slänga ett öga på det :)

Nu har vi alla krypit i säng. Lilla i sin nya pyjamas (rosa siden med massa hästar på ) o sina hello Kitty tofflor som hon bara SKA sova med . Gubben ja va han sover i behöver vi inte gå in på ;) men han andras redan tungt på sin ände ... Han har jobbat bra med veden idag måste jag säga med :D o massa jobb o frisk luft .. Ja kan man då sova godare? Speciellt när man är nöjd själv med va man åstadkommit ?!

Ne god natt alla där ute :)
IDAG blev jag mamma till en 13-åring :O
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2013 17:43

En solig o underbar dag :)

Idag fyller min son 13 år :P så jag har skrivit med honom en stund :D
Gratulerat o så där ;)

Varit på klädbytardagen :) 10 par byxor , 3 kjolar , massa tröjor , linnen o några klänningar :) blev det med hem , Pyamas , tofflor o ballerinaskor .Jag är övernöjd med va jag skrapa ihop på en timma :P . =640 kr , billigt o bra :) Va som fattas nu är garderoben vi köpt men den kommer när vägen är ok här :P då den är stor o i speglar . Ska väll se till o rensa bort kläder som börjar bli på sista värsen ( alltså för små ) , kanske lämna vidare till Nadja ?!
Har inte blivit mycket till häst idag för min del . Missade förut när emriki sprang bredvid o med gubben när han körde genom hagen med 4-hjulingen. Han bar sig så snyggt med nacken rakt upp o svansen upp. :P stilig grabb minsann. Har brollan på besök , skruvar ner sin bil i delar . Lika bra de ;) så slipper vi dra de loss mm :P som vi fick göra i vinter .
Ute är så härligt väder , solen skiner o det är varmt ... Idag har jag bara legins med jeans-shorts över , nättöja o väst över :P ... HÄRLIGT! Kan man tänka sig?! :)
Gubben kör ved o kör upp landet :P . Här ska sättas potatis o massa ... Snart hoppas jag ! Lilla har hoppat stuttsmatta med morbror som ni kan se på tidigare bilder :) va hon hade kul. Hundarna kan äntligen va med ute längre stunder o de sover galet här i vardagsrummet efter att lekt läääääääänge o massa .

En dag som bara e soft , tycker vännerna va värda en dag lik vår med så de får bara göra som de känner hela dagen igenom :P några leker , någon letar gräs o annat gott , Pippi solar o Q snackar med fåren :)

KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2013 16:40

O städ men tänkte att bild på det knappast behövs :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2013 11:27

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2013 08:32

God morgon ... Stressat frukost ... Stressar stressar :)
Snart ska vi va på plats - klädbytardagen!! :P

Hästarna , kaninerna är tagna :) lite kvar tex mig själv
kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards