bonnaliv

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Hetsätande

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 23:44

Dagen har dragit förbi med besök (se bild) han gnolade på den så jag trodde han skulle putsa bort lacken ett tag för här pratar vi om att lägga timmar på tvätt o puts :P Va är detta med män o bilar? Men kärringa sin då, borde de inte va lika noga med att hålla de glänsande o vackra ?! ;) skämma bort mera kanske :P hahahahah ... Ösa med diamanter o bling :D . Man kunde ändå önska ;)

Blev att komma in till byn ganska sent o då blir hela alltet sent o idag va inget undantag :/ middag vid kl 20 :O . Illa illa men ganska vanligt må jag säga :S Häntade med Anki som ville ut . Köttfärslinpan gick hem iallafall (förutom hos matstrejkande lilla) .
Kvällen blev sen inte alls va jag hade tänkt hinna . Anki mockade medans jag borstade en hetsätande klocka :O idag va hon inte alls som vanligt utan stampade med bakbenet , kastade sig på fodret , vräkte o vägrade byta box utan jagade varje spån av Hö som gick hitta o jag fick tillslut muta henne över efter massa om o men till stor box IFALL det händer något i natt . Det sägs att stot hetsäter ett dygn innan fölning o ja hon va galen , precis som hon aldrig sett mat eller va rädd att förlora den :O. Fick henne iallafall borstad o flätad svans tillslut! Ja något är det för hon verkar nervös o otålig :)Magen är det full rulle i o baken låter :P hmm.....
Fick in lilla Danetta med för hennes VIKTIGA foder , ser redan resultat på henne :) o det gör mig så glad . Det lugnar en , så nervös jag varit .
Ni minns kanske att jag skrev att vi beställde hem lucen en pall o saltstenar ... Idag fick vi ringa dit igen o fick beställa om hela alltet :/ . De hade tagit emot beställningen innan men glömt lägga in den :O . Ja den som tog den kanske va bakis ;) eller hade annat i tanken :P . Så nu är Det iallafall på väg o tur va väll det då att vi köpte hem .

I morgon är det Pingstkyrkan för lilla o då vankas det att dra hagen med ny tråd här , om vi får tag i skruv vill säga till de nya isalatorerna . Blir en mindre hage med i samma som "hingsthagen" då en bekant ska ha sina 3 ponnys här en liten tid innan de ska åka på bete , smitare även de som Poppe men det ska vi allt lösa eller :P

Nu när vi körde hem Anki så mötte vi en schäfer ensam o lösapringande på vägen :O brydde sig inte ens om bilen utan fortsatte sin färd ..vart den tog vägen? Jag vet inte !!
Jag vet iallafall vart vi tog vägen o det va hem till säng :) gubben va helt slut men det kan jag förstå , jag är själv jätte trött .
Iallafall mockat stall o 2 inne , klocka som har kärlek o ögon för bara foder o lilla nettis som jag tror behöver lite vila. Behöver äta lugnt o bara mysa !

Ställde ingen granne BREVID klocka ifall ... Vill inte störa henne med Det!
Hmm... Full av nyfikenhet , kanske , kanske inte ... Hur som så kommer Bullen ur ugnen när den bakat färdigt :D
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards