bonnaliv

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Större familj

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2013 20:32

 
 
Ingen bild

marianne

4 maj 2013 07:26

Mina ankbebisar hade sin mammma som visade dom vad dom skulle äta, men annars hade jag gett start för kyckling och färskt gräs om du kan hitta, det börjar ju komma upp nu, några strån för å se om dom smakar på det. När du släpper ut dom sen så äter dom ju nästan allt som växer.
Den lilla kanske inte hade klarat sej oavsett ankmamma lr ciccimamma :(

Badar dom? :) Jag hoppas våra ruvar fram ett gäng dunbollar i sommar, men dom har inte ens lagt ett ägg än:( lata tjejer....

Cicci & Ebbe

4 maj 2013 11:45

Ja vi prata om det o leta fram några strån till de . Just nu får de samma som vi gav kycklingen . :) ja då de badar allt lite men det är mest ner i o sen över o det är inte så stort att bada i precis :S .
De 3 som är kvar verkar pigga o matglada :) . Har ju inte tänkt på det men nu när du säger det så hahaha jag har 3 bebisar :P måste ju lära de för annars är de ju bara vana med den mat de nu får :)

Hoppas dina ruvar på i sommar :D
Måste säga - fasen va söta ankor är :)
KramC

 
sara

sara

4 maj 2013 08:35

Titt så söta! :)

http://sanellie.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

4 maj 2013 17:13

Ohhh, jag vill oxå ha !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

4 maj 2013 17:14

Ja det är mysigt
KramC

 
Ingen bild

marianne

4 maj 2013 22:59

är det start för kyckling du ger? Dom behöver ju lite extra av mineraler å så, då är det ju bäst med ett foder som är avsett för små dunbollar. Jag blandar allt hönsfoder med havrekross oxå....
Tänker du ha dom fria på gården sen?

dom behöver inte ha så stort att bada i, det är inte ovanligt att dom drunknar...hur konstigt det än låter, så lika bra att det är inte är stort och djupt än....om du frågar mej.....
jag ska försöka länka inlägget jag skrev om ankorna

Cicci & Ebbe

5 maj 2013 22:05

Ja det är det o ströbröd i vatten :)

Ja det är tänkt att de ska få va där nere vid vår plaskdamm :P
Måste snickra ett litet kryp-in till de med som de kan ha där nere , flytande .

Va bra för min tanke va så med om de inte kunde drunkna så jag tog en plastburk som inte va så djup o samtidigt tänkte jag att de kanske vill plaska .
Vi blandade vårat foder med havrekross med innan men tog bort det då en del av hästarna blev "heta" både o rida o handha .

Men ska be gubben ta med en säck o blanda till ankorna med :)
KramC

 
marianne

marianne

6 maj 2013 08:32

Jag vet inte om det framgick helt, men hästarna har inte fått havrekross. Om du är orolig att hästarna ska komma åt det så köp kornkross istället, det ger inte hästarna lika mycket energi och spring i benen. Vissa hästar tål inte havre.

Ströbröd ger vi de nykläckta kycklingarna de första dagarna.

http://marremams.blogg.se

Cicci & Ebbe

6 maj 2013 08:36

Hahaa jag trodde du menade att de med fick :)
Kornkross ska jag ha i tanken om vi ska ge något mer än de redan får :)

Ja vi gav ströbröd till kycklingen vi hade ( tuppen) så jag tänkte att det säkert passade de med då den lilla inte är så gammal.
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards