bonnaliv

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 1 april 2013 22:49

Sen lite mer än en timma sen är man nerbäddad :) önskar jag kunde somna så morgondagen snabbare va här :P När klockan ringer så är det jag som längtar till postboxen !!! :) Hoppas brevet ligger där .... Ja jag hoppas på mer är så , massa glada överraskningar :D med lastbil eller post.

Tänk att med sommartiden kom energin o vännerna smittar glädje :) det är som att allt vände på ett kick!! Har hört tranor idag :P nåååå är det vår eller inte!? Jag tror inte på denna kalla april o snö :)
Någon som sett något aprilskämt i nyheterna under dagen? Kan va det ;) fast de drog det tidigare :P
Så om 19 dagar fyller min son 13 :O ... Öh o jag blir helt plötsligt förälder till en tonåring :D känns sjukt !! Min lilla grabb ... :/ han är snart inte liten längre :S <3

Idag hade Pippi yttligare en sån där otroligt go dag som hon lyssnade fullt o helt o bara stod o mös av att bli pysslad med :) ( annars brukar hon vilja ut o verkligen tjata om det ) ännu en till - nettis :) Gud va hon va go !!! Det va klia bakom örat o klappa !!!
Älskar när vännerna blir på bra humör o det kom med solen :P

Morgondagen är tänkt att komma ut en sväng igen , hoppas På Anki med jhon annars så får jag longera honom då han nu har väldigt mycket överskottsenergi ... O på tal om jhon så va det en så gla kille i stallet igår sen :). Han gillade att luffsa runt med stockholmarna på ryggen :P men Det e klart , är ju en kille som vill ha något o göra ... Vem kan klandra honom där ?! :)
Dax att kräva ordning o reda igen !!!

Nu ska jag kolla upp olika foderstater till de alla igen :/ o det e jag så kass på men jag får använda de medel jag har o ett gott öga till djuret :D man ser bäst på dem . Det roliga i detta är att alla kommer behöva helt olika så nu blir det tavla i stallet med allt på för att inte röra ihop det . Biotin måste jag komma iväg o köpa med !!!! En spark i röven på mig själv där! ;) lite annat med för den delen för god hovkvalitet :D

Jaha kära vänner måste ju säga att ni åter igen är väldigt snåla med kommentarer :( , nja undantag Emelie då :) i vått o torrt ... ;)
Jaja ... Jag skriver på för det måste ju va av intresse för några iallfall då man iallfall läser??? Det jag skriver !?
Gubben verkar lysa med sin frånvaro igen :( men han får väll ta det när han känner lusten eller nått :O min lilla svikare ;)
Önskar er alla en härlig kväll o i morgon sparkas vardagen igån här igen på gården .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 1 april 2013 19:22

Som jag sa - dagen går bara göra bättre :) !! O va kan göra dagen bättre än en hel dag med vännerna ?? Tanken va att rida idag men vi lät det va , i morgon tar vi det igen :) . Idag har man stått länge o väl mitt ibland flocken o borstat :D klocka står o äter o äter o äter :P utan stop :P ett gott tecken på att det närmar sig :) myst som attan med dem i Solen :D o jag måste säga att jag har saknat dessa timmar bland dem i hagen med bosten :)

Hade leksugna ute på gården med som körde 4-hjuling .. Inte nog med att de kört upp en stor ring över vår gräsmatta så lekte de i timmar :P . Ringen mindre kul då marken är helt förstörd , uppkörd till Max men det va kul o se de ha kul ändå :)
Känns i hela kroppen idag efter gårdagen , värk i armarna efter att ha kört o i benen efter min o pippis runda :D men visst är det värt :)
Längtar oerhört till morgondagen :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 1 april 2013 12:26

Med träningsverk i benen möter jag denna underbara dag :) 1 april idag :P men det är för bra för att va ett skämt idag :) . Pigg lilla o glad gubbe , solen skiner o våren i luften :D

Ska snart iväg o hämta Anki o hoppas på att det blir en sväng till idag :)
Kikat runt o fann massa härliga sidor med massa GOTT till vännerna . Skickade ett par mail så vi får väll se om det med dimper ner flera kg på gården av massa smaker , ja det är inte små leveranser. ( 100kg )

Som ni märker så närmar Sig tisadag :D o jag är verkligen nervös för morgondagen , fast på ett bra sätt :) jag ska snart få se kort på min pojke :D o många tårar lär rinna längst mina kinder . :/
Härlig dag ... Ska bara göra den bättre!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards