bonnaliv

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 22 april 2013 21:49

Idag blev det verkligen vila här på gården , alla fick bara va :P de gillar att gå o noppa de små gröna strån som börjar kika fram :D
Fåglar högt o lågt , fjärilar , myror o massa knott :P är det vår eller är det?! Satt nyss o kollade ut i hagen , 2 rådjur som står o äter o inte alls långt från huset. Gav dig inte ens av när gubben kvällskissade hundarna :O , hungriga krakar :/.

Idag har jag pysslat här inne , plockat ihop MASSA tvätt o dumpat av hos mor :P dax o fixa tvättmaskinen va? ;) ja det kan jag säga skulle då inte va fel. Har fått upp en "gammal" kontakt från Norge :D o jag grät nästan en sväng idag då vi skrev . Antar att jag saknar mina vänner ... Han är o har alltid varit speciell den mannen , han "räddade" min bror när det va nära att skita sig helt . Tack J , något vi aldrig glömmer .

Kollade på vännerna förut o va olika alla är , en riktigt BLANDAD flock men snart återstår bara 3 stora o lillans 2 av de. Tyvärr så blir det ingen stil då gubben kände en känsla han inte gillade . Jaja... :S Blir väldigt mycket mark för så få men aaa de får iallafall gotta sig .
DETTA ÄR JU VA SOM ÄR TÄNKT ... Till hösten iallafall . Man får väll se vart vägarna bär :P .

Träningsvärk nästan galet så jag knappt kan gå ibland :D skulle behövt en runda till idag men man får INTE va ego ... Pippi kanske vill o behöver gotta sig med de andra .
Fick paket idag igen :D som jag har väntat :P hovarna är viktiga att ta hand om så det är va paketet innehöll för över 3000 , för just de :) isåfall att o bra o ha :D
Ne om man skulle kika runt lite på nätet kanske :P
Finns alltid något kul där :)

God natt o sov gott , kram C

Av Cicci & Ebbe - 22 april 2013 14:26

Det gäller att ligga före!! :D
Idag beställde vi foder för höst/vinter :) 20 ton ... 10 ton Hö o 10 ton höensilage... Nästa är att förbeställa är halm o spån.
Då vi räknat med att dra ner stort till hösten så ska vi nog klara oss på detta .
En sommar att bara njuta utan stress o press med andra ord :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 22 april 2013 10:37

OBS ) va en ren häst som gick ut några min innan med mig hahaha , reta gravida e skoj de o Poppe smitarn ville in :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 22 april 2013 09:31

Vaknar småfrusen :) , kan bero på att vi lekte i vattnet en hel del igår .

Idag sprider solen sitt ljus o värme igen :D o jag är frestad att leka idag med me Pippi MEN idag ska hon få gotta sig i hagen med de andra . De står inne men ska släppa ut de så fort jag druckit mitt kaffe :) . Efter den turen så fick de bara gotta inne o äta , ta det lugnt . I morse fick de av gubben så det är ingen brådska :P.

Här ute är det livat som attan :) änderna skriker som attan nere vid "plaskdammen" o hackspetten trummar på . Tänkte på en sak ... När man är ute o rider i marker så fulla av djur , alla dess slag o ser flertal RIVNA träd en bit upp på stammen :/ - det är väll Björn? Man kan se att det är av klor , inte bara tappad bark alltså!

Nå ja över till änderna så försökte jag mig närmare igår då vi kunde uppskatta de till 10 st men de va riktigt rädda så bara man kom ner mot hagen så tog de till flykten :( tråkigt !!
Får njuta på avstånd! :/

Vet ni va ? Idag har jag sån träningsvärk i benen :P härligt !! Undra hur Pippi känner sig idag , nja de andra med för den delen ?! :D
Tror att jhon är nöjd o glad , han ÄLSKAR verkligen att få komma ut o spinna loss lite ;) .

Ne dax för kaffe (kopp nr 2) sen är et ut i stallet som gäller :)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards