bonnaliv

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 7 april 2013 22:53

Det är snabbt kväll o duschen va välbehövd ... Ganska frösen sen vår vända idag , fötterna domnade bort mellan varven . Va inte så kallt men blåst kallt o på vissa bitar där snön låg kvar o solen inte nådde va ruggigt :/

Kollade på en del av Falk (vapenbröder) o jag blir så inne i delarna så jag lider med killen det handlar om :( . Film är film men pga mitt förflutna så påverkar sånna här filmer mig med sådan handling eller tex kvinnomisshandel o andra kvinnofönedrande saker . Jag blirupprörd som attan!!

Nu är iallfall sängen intagen :) , gubben ska försöka somna o lilla kikar på nyfiken som ganska ofta :P Själv så messade jag nyss god natt till pojken min men något sent kanske :/ jaja.. Han får ju messet iallafall o ser det när han vaknat :D När det gäller honom så tittar jag fortfarande mycket på hans bild o försöker förstå att min lilla kille jag bar i min famn är så stor :O känner igen honom så väl men han är snart man :( . ( jag hoppas jag hinner få del i hand liv innan han är VUXEN ) :(
Tänker Massa på honom o försöker verkligen få kontakt .

Så i morgon är det måndag :P , då kommer internetet :)) som jag väntat men tror nog lilla väntat längre :) fick lite mail om att lite annat är på väg med o dyker upp antingen med bil eller till posten i veckan :D en vecka som kommer bjuda på en hel del har jag på känn. Ja självklart ska jag dela med mig av bilder o snart kommer uppladdningen funka ( förhoppningsvis ) problem fritt med . Detta med att bara ha nät via mobilen i skogen är ingen höjdare men jag lovar att det är bättre än inget :P.
I morgon vankas stäääääääd me stort S :S jag har varken haft ork , lust eller rörlighet till det innan på några dagar . Tröttnade På synen idag o sprang med dammsugaren över golven o det må jag säga va på tiden :D
Ne jag vet inte va jag har mer o säga just nu :/ men det får va bra så här :)

Tagit bort en del bloggar jag följde innan så nu har jag bara 2 jag verkligen följer :) , hade 5 .... Jaja ingen tid att sörja !!!
God kväll .., välkommen måndag ...
God natt
KramC

Av Cicci & Ebbe - 7 april 2013 18:01

Ja idag har det varit stall o vänner tills nu... Eller va då nu o nu?! Får ju några vändor till ute i stall innan denna dagen bjuder på andra planer :)

Idag tog vi en av de rundor vi brukar ta men dock den korta ... Vägen va helt i "olag" , från snö o is till blöt , geggig o farlig på sina ställen där den sjönk . :/ tog den rundan med backen som vi förra gången genade in mot skogen men fick vända pga djupet av snö. Denna gång va det inte lika djupt men ändå en del att "pölsa" i . Pippi va pigg o ville hålla täten men det satte jag stop för o lät de andra både komma om o ligga före :) . Gillas inte av min tjej! Fortfarande med godis i fickan men idag va hon inte lika fullt koncentrerad På mig utan lyssnade när jag sa något åt henne :P , bra kickan .

Jhon fick idag syrran som ryttare :) o han va som alltid arbetsmyra :D det är något som vi jobbar på lite med honom , ta det lugnt :) man kan stanna o stå stilla . :P
Fast idag lyssnade han väldigt bra på det :) duktig kille .
Visst är det bra med en arbetsvillig häst men harmoni o stressfria stunder :) de är guld värt.

Lilla crème fick då ta Anki :) eller ska man säga att Anki fick ta crème ?! ;)
Hon va riktigt pigg o visade mer än framfötterna med att trampa på galet o krävde mer o mer av Anki. Nu fick hon inte mer än promenad o lugnare då hon stått still väldigt mycket. Anki o andra sidan Fick jobba för att hålla ner henne :)) Hahaha....

Dagen bjöd på sol men fasen det va kallt på vissa ställen där solen inte kom åt :/ fötterna domnade bort mellan varven men jag måste säga att det va en härlig tur :)
Pippi va som vanligt nöjd när vi Kom hem :D men om hon finge så hade hon nog valt den längre rundan ....

Förstår henne ... Ibland är det underbart att komma ut o strosa
KramC

Av Cicci & Ebbe - 7 april 2013 17:21

Av Cicci & Ebbe - 7 april 2013 13:27

Nu ska vi ge oss ut på en ritt ..
Bjuder på lillan med sina alldeles förstora men älskade Ridstövlar som hon fick igår av L o J :D

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards