bonnaliv

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 13 april 2013 22:31

Ja jag tycker att det e komiskt att de helt plötsligt fick en helt EGEN kategori på hästnet :O vart tog liksom det med varblod vägen? Eller va tanken först att fylla den med just va det står -TRAVhästar ( hänger ni med va jag menar ?! Då har poängen helt ramlat åt helsike ..,
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 13 april 2013 22:10

Blä ... Känns som man gjort det igen :/ , ja ni vet det med alla planer så man snubblar över hela planeringen :( . Vädret sätter käppar i hjulen men den som står ut får snart sin belöning :D
Letar gammal lekstuga ... Har redan en tänker nog många nu men denna är inte för lek , utan hem till höns o ankor :) . Ja de får dela hus den dagen ankorna måste flytta in :P. Har världens idé på hur jag ska fixa med reden :) o Balo o lady får bo kvar ute . Ska bara fixa till lite mer för de inför nästa vinter .
Vet ni någon som har en o sälja?

Här har vi lagt oss :P , trött som vi är . Lilla skulle egentligen sovit över hos mormor men de ringde o lilla ville hem. Klart !! :) Hon ligger just nu o spelar på datan .. Ja det e lördag idag :D , så varför inte låta henne göra det EN gång?! ;) Ska jag va ärlig så är jag nog FÖR snäll , det kunde man inte trott för några år sen :P !!

Ja ni... Även i kväll blev en sån där förbannat NOLLAT inlägg :S , gömde åter igen va det va jag ville skriva. Börjar bli pinsamt !!
MEN jag tycker som så här - ge mig lite bloggförslag :D så det finns lite o läsa igen :/
KramC
God natt

Av Cicci & Ebbe - 13 april 2013 21:06

Ja det blev som planerat idag MEN hann inte med allt precis , tidig morgon i morgon istället .
Den som säger att det går snabbt o ta hand om några hästar vet nog fasen inte va denne pratar om . Hela dagen har gått o va hans med ? Jo... Fodra alla med va De ska ha , borda alla utom 3 ,fixa rent o byta ut all spån i boxarna , en box kvar . Självklart stils box av alla med :/ , sopa o plocka ordning . Fixa till på logen ... Självklart är jag som alltid när det inte går ihop HELT - missnöjd !! Grimmor har Pippi , jhon , klocka , crème nya . Grimmorna i stl ponny va FÖR stora för Poppe o ting o Jaaaa casper provade en som passa galant . ( små i stl va de större o de som skulle va små , nja ... Ponny - nej ) . Crème har en cob Grimma o den sitter precis o Pippi fick en full för cob gick inte runt . Jaja ... Det går ihop ändå , vi får göra flera hål åt ponnysarna bara !!
Danetta är verkligen inne på sin sista värs :/ ska öka fodret till henne o på måndag ( då vi inte kommer iväg ) får vi skaffa lucene till henne o blir Det inte bättre snart efter det ... :( .... Då blir det inte ens en sista sommar heller . Gamla tanten :( Vägrar låta henne lida ... Hon har tjänat människan så bra så hon är värd ett värdigt slut!!! All respekt till henne <3
Casper han hahahah han är verkligen i fölåren , trotsa o prova olika saker , se om det funkar . Han är inte elak .., men bara vill tvärt emot än va man ber . Ganska kul o möta dem i tonåren med eller va sägs ?
I kväll är Danetta , casper o ting inne över natt ... I morgon blir det in med de andra 3 o massa extra kärlek innan stil kommer OM de kommer ;).. Med tanke på vägen?! Är riktigt illa!

Bjuder på gamla damen o casper
KramC

Av Cicci & Ebbe - 13 april 2013 16:24

Bil som tappar länkarmen pga skitvägen!!
Anki tappar sula på skon...

Meeeeen vännerna blir snygga i sina nya grimmor , hela gänget snart ...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 13 april 2013 09:58

God morgon! ( går att diskutera med tanke på all snö )

Idag är det gård o stalljobb :) som står på listan ;)
Hög tid o förbannat lagom med att göra rent på lösdriften o störa . Tvätta ur vattenkaret för någon har förmågan att bajsa just DÄR! Tur att man har en till vattenbytta där inne .
Störa rent i stall , borsta vänner o inviga de nya grimmorna :D har oljat in en drös av de , några kvar.

I morgon kommer stil :D o jag hoppas att vägen är snäll mot de !! Jag börjar redan bli nervös som alltid :) o han kommer att bli gubbens ansvar att hålla igång :P, jag har nog ändå ?! :) Ska bli intressant !!
Han ska va jätte snäll o ja de hoppas jag att han e :P , gäller bara att de andra ska va snälla med emot honom.
Gubben ska röja upp på gården för av någon anledning är det fullt av skit som ligger här o där :S hahaha... O få undan all balplast!!
Mycket på gång ... Nu gäller bara att få vädret med sig !!
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards