bonnaliv

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Regn regn regn , lite skydd kanske ?!

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2013 18:06

Alltid Samma vår o höst , massa regn!!
Förra året tänkte jag i samma bana som idag - jag måste skaffa något o ha dessa dagar utan att behöva skämmas ögonen ur mig! Finns massa om man kikar men frågan är - kan man med o bära det , är funktionen bra då man tänkt att ha en funktion inte bara vardagligt utan också på hästryggen ! Regtäcke till Pippi med tex , slippa bli blöt när man ska ta en tur ( iallafall inte överdrivet )
Detta har hittills inte varit min starka sida måste jag erkänna men jag har kommit till bättre insikt med det hela o vill kunna rida även dagar som dessa då det regnar :/ .

Sett att hööks har men ärligt så va det inte vidare snyggt ... Enligt min smak o tycke då va . Har kikat på en massa o regnjacka o byxor liknande det man hade som liten går helt bort . Heller inte sett någon snygg regnoverall som inte kostar massa utan lagom .
Hittade denna ( bilden) , frågan är hur funktionen är ?? Erfarenhet?? Tanken är att man kan ha lite snyggare inunder o olika , inte samma trasa så att säga då kläderna inunder gör utseendet .

Sen då över till Pippi ... Hjälp mig där... Ni har säkerligen mer erfarenhet av detta än jag som är NOLLAD i regkategorien :P
Sett en del men vilket är bra??
KramC

 
 
Emelie

Emelie

24 april 2013 19:22

Hihihi, älskade regn(bättre än snö nu iaf)
Jag kör med vanlig funktionsjacka (svart ofodrad)och hästen, ja den får minsann tåla lite väta, de är väl inte bara jag som ska bli
genomsur ;-)

Är det på vintern och jag bara skrittar el lättare trav så är det ett svart regntåligt ländtäcke fodrat med fleece som gäller för pållen så den inte blir kall om ryggen. Går den vanligt vintertid kör jag utan.

Kram Emelie

http://www.fullblodenicentrum.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

24 april 2013 19:43

Hmm.... Men jag hatar att bli blöt o frysa o tvingas avbryta ridningen :( Pippi gillar inte regnet heller men visst det har blivit bättre men aaa... Nee... Ta en tur utan väta vore toppen :P
KramC

 
Stina

Stina

27 april 2013 21:30

Regnrock och rainlegs för min del, hästen utan om det inte är kallt oxå då har jag ett bra ländtäcke som klarar väta att lägga på.
Utan ridhus får man gott rida i alla väder så det gäller att ha kläder för det =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

27 april 2013 21:36

Ja min tanke är den att regnet ibland är ganska kyligt så det måste ju bli kallt om inte annat även för hästen efter ett tag . Lite extra skydd kan inte skada :P.
Ett ländtäcke ska jag kika på , ett bra :) hästen först sen mig själv :D
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards