bonnaliv

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 3 april 2013 23:07

Jaha så kom sängdax då :)
I morgon börjar det trilla in saker för stall o vänner , ja mest för de må jag säga :) LÄNGTAR NU!!!

Jaha lillan har ridhjälm , byxor , vantar .. Stövlar ... Var finns de i stl 25 ? Fast den ännu större frågan är - var e ponnyn??? Som hon ska lära Sig på? Får hoppas innerligt att stil kommer snart inom det närmaste istället då så får hon lära sig lite på honom :) . Tryggheten han ska va !! Visst har vi många snälla här men nu gäller lite annat .
Ska beställa hem skyddsväst med :) känner att jag måste ha henne skyddad till Max så inget händer . Rädd om min lilla :D
Ska bli så kul o se henne en dag på hästryggen :) o klara av att rida runt själv :P ... Hon vill rida o brukar fråga om hon får sätta sig upp innan eller efter våra turer. Man kan inte neka!

När jag skriver om det så kom jag på världens grej :P . Vi ska ju börja gå ut o gå med nettis o casper och Q o emriki ... Enkelt att få henne rida lite mer :) , sadlar ju bara stot o låter henne sitta på när vi går :P . Blir en stycke gladare liten o man får något bra ut av hela grejen på fler sätt. Ja visst fasen ;) säg att jag e smart!

Nu Sover iallafall min prinsessa o gubben har sovit några timmar redan :) kanske hög tid för mig att med sluta de blå ?! Morgondagen kommer bli såååå rolig :D ( hoppas jag )
Ska se om jag ska "smyga" mig upp/ bort till dem i morgon igen :P kanske får nya roliga bilder på ännu mera tok i hagen :) så som jhon o Poppe leker där borta ... Leker de aldrig annars så man ser här framåt gården :O
Busarna!

Ne önskar er alla en god natt :)
I morgon börjar gubbens lediga helg :D
Skulle varit barnhelg men tyvärr sket sig hela grejen :( , kan tyvärr inte skriva så mycket mer om det här !

Fick 2 mess från pojken min idag , varav ett va god natt <3 små ord med ENORM betydelse
KramC

Av Cicci & Ebbe - 3 april 2013 21:34

Möglar inte , fryser inte o blir inte gamla o äckliga :)
20 min i vattnen sen så :P

Jag har tröttnat på de morotssäckar man köper på sig o så blir de bara mos för man inte hinner ta slut på det innan de blir förstörda . Typiskt så har de frusit flertal gånger med :/
SLUT PÅ KRÅNGEL! :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 3 april 2013 21:24

Jaha ...
Förutom spion i hagen så har jag inte gjort så mycket idag :/ . Har väll mest umgåtts med lilla o små städat :) .
Tänkt en massa på pojken , skickat pappret om konto med kort - PÅSKRIVET :P
Har bara låtit dagen gå en ur händerna men den har allt haft sina stunder :D

Kram C

Av Cicci & Ebbe - 3 april 2013 16:11

Hand i hand med lilla vandrade vi längst hagen med Bremer i täten :)

Som ni ser så blev vi påkomma ganska snabbt av jhon som såg oss o va tvungen att se va det va frågan om . Vi störde inte så mycket för snart återgick de till flocklivet som ni ser :P Hahaha ... 2 busar o det är ju inte fölen :D
Snart hade jag fått svans men det gjorde då inget :) solen värmde o jag fick helt underbara bilder :P

KramC

Av Cicci & Ebbe - 3 april 2013 16:02

Av Cicci & Ebbe - 3 april 2013 12:06

Tänk att nu sen värmen Kom så börjar marken bli snöfri lääääääääängst bort i hagen :) . Ja självklart är det dit vännerna går med så nu ser man inte till dem längre här framme , nja inte ofta iallfall. När jag va ute förut o släppte ut de inne så såg jag att de hade lämnat MASSA foder både inne o ute :O dax att dra ner lite då :)

Senare ska jag smyga mig ut i hagen o spionera på dem :P . Är så kul o se de fungera i flock , hur de beter sig .. Deras ordningar mm :D att se dem bara va häst som de ska va :) . Ska försöka få till bra bilder utan att bli upptäck med :P . Tror ni jag lyckas ? Hahah... Svårt men men... Om inte annat så bryr de sig inte så värst om jag går närmare utan de fortsätter lugnt med va de höll på med :) (de vet ju att jag inte är någon fara för de :P) Nja kanske inte emriki o casper då för de ska ALLTID komma fram för lite kel :)
Jaja jag ska ut på spionuppdrag sen o hoppas på riktigt bra bilder på våra skithögar där ute :D

Bjuder på en bild sen förra Året
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards