bonnaliv

Alla inlägg den 12 april 2013

Av Cicci & Ebbe - 12 april 2013 22:38

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=710912&inriktning=1&typ=

Av Cicci & Ebbe - 12 april 2013 21:23

Vilken skit dag!!! Blir så förbannat less på skiten!!
Snö , försvinn ....

Jag har inte haft dagen med mig idag måste jag säga :/ , det mesta har gått emot o fel :( som tex att min nya mobil är skadad i ena kanten REDAN , hur länge har jag liksom haft den? Den fot ur fickan i stengolvet i stallet :S
Åh va jag har lust att skriva just här tänker jag inte yttra "högt" på bloggen. ;) ni kan nog tänka er!

Nja så kan livet va ... Irriterande! :)
Idag har det väll varit en ganska lugn dag förutom förmiddagen som blev väldigt stressig med vänner o allt . Sen har det varit seeeeeeeegt , va till syrran o hämtade lite film , käka tacopaj o dippa morötter :P till efterrätt . Ja sen har min röv typ suttit fast här på samma plats .
Pratade med I ( hör o häpna ) idag :) , de som varit "borta" länge nu . Känns bra att man vet att de iallafall är i livet ;)
Haha... Vet ni va ?! Idag fick vi svar på annons om casper - byte mot nordsvensk !! :D hmm... Tanken va ju att dra ner men ... Ja vi ska iallafall höra på va det är för tjej det handlar om. Man ska aldrig säga aldrig när det gäller har jag lärt mig! :P
Att höra sig för betyder inte att det är bestämt ?!

KramC

Av Cicci & Ebbe - 12 april 2013 15:16

Det är inte lätt att lägga upp för halvtid!! Man ska få ihop någon nytta med nöje :/
Ska se om detta går hem o sen då för o inte glömma alla kaffe pauser :P
KramC

Av Cicci & Ebbe - 12 april 2013 09:38

Då har dagen rullat igång :)
Lilla är på dagis o i stallet står en del foderhinkar o sväller , nja inte själva hinkarna då men :P
Fick börja dagen med att leta efter kniven som vi har till balarna :/ men självklart låg den emellan högen av balar , innanför en !!! Svårnådd!! Gubben löste det med ett knivblad i :O kylan ?!
Tro det eller ej ... Det visar plus men satan så kallt ute .. Det SNÖAR med jätte flingor o fågelsången som livade upp gården tidigare har tystnat . Stackars fåglarna . Vet ni va detta förbannade väder ställer till med? Se bara på de stackars rådjur (som vi stödfodrar) . De är så trötta o svaga så de blir till o med tagna av RÄVEN :S Man börjar undra om det är människans verk ändå detta med vårt väder ... Allt vi använder o gör måste påverka som attan , klart att det en dag är ett pris vi med får betala. Det har sin runda gång o ja jag tror vi skapar vår Egna undergång ! Förra året gick många skördar åt helsike .. När skördarna slutar gro... Ne jag vill inte tänka på konsekvenserna! Ni kan ju tänka er! Inget att fodra djuren med , inget till mat i butiker , ja allt liksom går hand i hand o försvinner en dragande grund så rasar snart det andra efter .. Vi får äta rötter mm som förr :P
Ja men nu va det väll ändå kanske inte detta jag hade tänkt o skriva om :P men men ..
Det pratades om att det skulle bli 16 plus , i morgon??? Man kan ju lätt se att om så är så är våren nu mera .. Borta!!!?? Då vinter lämnar över från dagen till... Sommar?? Här ute hade DDT börjat knoppa :D men nu ser knopparna ut att frysa :(
Är så trött på detta väder !!! Så less!!!

Ja idag vet jag inte hur jag ska lägga upp planeringen :/ .
Varken vännerna eller en annan känner sig upplagd för annat än lugnt o mys ..
Tänker inte kräva att de ska "jobba" i skiten när inte ens en annan känner för att va i det . Man ser på de hur de med påverkas ...
Elda är iallafall ett måste idag för när vi i morse vaknade så va huset iskallt :I
Ja det återstår helt enkelt o se va dagen bjuder på ..
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards