bonnaliv

Alla inlägg under januari 2013

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 16:19

Idag kan jag bara inte få nog o hela jag fylls av längtan Att bara skutta upp o låta Pippi springa :) . Varit ute ett flertal gånger o pratat med dem , kollat på dem , matat dem :D o varje gång är stämningen lika i flocken! Varje gång jag tittar på Pippi nu så fylls jag av sån glädje :) o jag hoppas jag får dela många många många år ihop med henne PÅ DENNA gården :D .

Står just nu i köket o steker Kucklingkebab som jag ska låta puttra några min men crème fraîche vitlök o grädde :) enkelt men otroligt gott . Matvalet gjorde mina sjuka :( o lilla har legat hela dagen på soffan under täcke. Stackars dem medans en annan njuter av solen ute . Fast det e klart... Är bra att någon är pigg nog att sköta gården , skulle inte förvåna mig om jag blir sjuk lagom när han mår bättre ... Då kan jag ligga o han ta allt medans jag spyr o klagar över livet. Hahahaha ... Ja va ska man säga ?

Skrev tidigare under dagen till Anki om jhon men jag antar att intresset kanske inte va så högt för svaret lyser med sin frånvaro :( . Funderar på om jag efter middagen ska gå ut o jobba honom själv :/ .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 13:38

Idag kunde jag bara stå o titta på vännerna där ute :D . Vårkänslor i flocken ... Även de gamla är med o springer o leker ! Började med dunker i backen av min älskade vän som kom i värsta galopp mitt öga sett ( tror jag) o ner i dungen för att komma upp med ännu större dunder o hela flocken bakom sig :D Jag blev bara ståendes som klistrad i backen .... Hade nog glömt den ÄKTA känslan av flocken springa i hagen. Vintern hade suddat ut det :P. Det får mig att minnas va som gjorde min kärlek tillflocklivet :) , varför vi inte stänger in dem ensamma i små rutor o bara ha granne o se . Det är så här alla hästar ska ha det :D , iallfall ha någon kompis i hagen :) o springa med .
Poppe o jhon ... Hmm... Grabb gnabb eller lek!? Svårt o veta för jhon trippar runt med svansen högt o leker .. Så jag tippar på hård lek :)
Solen skiner o den ger inte bara en annan glädje o extra energi i allt mindre kul i livet .. Den väcker våra vänner till LIV o jag älskar att se dem leva upp o påminna om allt vackert i världen, all glädje ...
Tack älskade vänner för dagens totala glädje , kick !! Humöret på topp ...
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 12:30

När det känns som mörkast så kommer sol :D , sitter i soffan .. Eldar , tar hand om lilla o hennes behov :) . Försöker avlösa alla måsten från gubben som nu iallafall tar det så lugnt så han sitter o läser :) . Jag har dragit till häxblandning igen :P o håller den nu så är den fan inte så illa :P .
Håller mina tummar för innan läsning så har han nog lagat tvättmaskinen , hörde ekande svordomar , dunkande o massa irriterande suckar där ute men nu är den igång . Bara hoppas den tömmer o kör hela pogrammet :D . Tack gubben , ibland skulle livet stanna om han inte vore här , ofta :P . Så ni vet garanterat va som står på mitt "att göra schema" sen?! Japp TVÄTTA :D men först ut till vännerna snabbt o se över läget
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 11:48

Måste uppdatera lite om de minsta här :) De är duktiga ute , trotts väder o man kunde väll tycka att pga deras storlek att de skulle vilja in igen . :)
Tänk va konstigt ..de brukar bli tingade på 2 röda men inte en enda av de , än! Jaja.. 5000 är inte hela världen , 500 är kostnaden med chip mm då vi valde efter tidigare hundaffärer att låta ägaren göra det själv. Är 5000 för högt?
Den ena lilla killen , den håriga är urgullig med sina stående öron o rundhet :) , den svarta hahah va döpte syrran henne till - terra? Hmm... En busig tjej.
Den röda hanen , är en mysis o vill hellst ta allt lugnt :) ( gubbens favvo)
Den andra "röda" lilla tiken hahahaha social till Max , älskar allt o barn är favoriten.
En mörka honan :) ja hon håller sig på sin kant , leker o sover men kan inte klandra henne ... Att ha 4 busiga syskon o tass med är inte lätt ( jag vet ) .
De äter som de ska , finns inget så att lägga minus på :)
Sätt ihop era händer framför er , där får våra valpar plats :P de är mini o kommer nog inte va alls stora fördigväxta heller..
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 10:44

Fråga snälla inte hur jag mår idag :/ ... Jag vill bara inte !!
I natt vaknade jag av att gubben o lilla greja runt i vår säng i mörkret ... Gissa vad! Lilla hade spytt ner hela våran säng . Stackars liten !!! Inte nog med det så måste jag berätta att våran tvättmaskin inte är lagad än o då är kruxet att vi inte har några rena lakan :/ o på detta (fortfarande) trasig bil. Gubben som spytt 3 gånger idag men kan bero på stress , eller är det influensan ?! :S

Idag ska Pippi skos klart :) , crème skulle skos men frågan är då syrran tvättar. Jhon MÅSTE få motion idag så han är idag ANKIS ANSVAR :P .
Kanske kommer jag med ut , kanske inte ... Det lär märkas :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 00:17

Kväll ... Men extreme home makeover ! Älskar fan det... Skulle själv vilja göra saker för någon/ några som skulle uppskatta det . Har gett en hemlös tak över skallen o sen ett hem men det är väll kanske inte det samma ?!
Sitter med bandage på handen , antingen spricka eller stukning ... Kan knappt röra på tummen eller sträcka handen rak :/ . Näsan rinner o inte nog med det så har man åter igen en stressad gubbe :S trotts ledighet... Ställt kl för att skruva bil o sen sko vännen bak o crème :/. Önskar jag kunde på något sätt lugna ner honom.. Det som inte hinns Idag kan tas under morgondagen!! Man måste leva efter det , annars har man ihjäl sig själv o drunknar i allt man inte gjorde / hann med . Att bo på gård med djur är dygns arbete !! Ju fler djur , ju mer jobb med ... Som hästägare är vinterhalvåret den jobbigaste tiden Om något :/. Finns så mycket utearbete o EXTRA arbete ( fast det vet nog de flesta av er ) o vi har väll inte snålat med att skaffa oss jobb måste jag säga :P .
Tänkte låna syrran i morgon som extra hand , behöver det :) . Jhon blev inte arbetad idag heller men nu jävlar , i morgon Sker det stora genombrottet här :P. Vi måste ta honom på en av våra turer :).
Ett glas vin i handen , ( 3 apor) o försöker koppla av , koppla bort denna dag nästan helt . Ibland kunde man sova bort dagen istället , hade gjort mer nytta o glädje ;)
Någon som vågade kolla de adresser jag la ut? Kanske hitta något att "klicka hem" ? :D önskar jag kunde men måste låta bli det nöjet ett tag :) . Kliar i fingrarna när man ser erbjudanden som nästan är ett brott att låta bli :P Aja baja kärring!!! :D
Ne får önska alla en god natt o en kommande trevlig helg .
KramC

Av Cicci & Ebbe - 31 januari 2013 00:00

Detta med karantän ...

Nu till den ifo jag senaste hörde!
Hästen hade nyligen varit till skara djursjukhus o där av MISSTÄNKTES smittan komma där ifrån. ( utsäkta om jag inte varit där o tagit tester )
När hästen kom hem så insjuknade den ...

Av Cicci & Ebbe - 30 januari 2013 21:37

Skit kul... Eller inte!
Det stormar galet här ute :S o vill ni veta en till så där jätte rolig sak!? Bilen gick paj på vägen hit förut när vi hämta syrran i hova :/ . Styrleden gick av :O men som tur va så va det ju det gubben köpte på biltema här om dagen :P . Gäller att ligga stegena före ;) Ne men helt skit för än är den inte fixad :( o jag hoppas han får ordning på det snart .

Skoning i fram bara .. Bak tar vi i morgon eller nått :) Pippi är inte lätt att sko då hon drar undan hoven när sömen ska i :/ .
Stod dör ute idag o flätade svans , borstade o borstade o borstade :P Idag va hon på det härliga humöret o buffa med huvudet för att säga att hon ville ut ... Jhon stod i boxen Brevid o idag passade det sig Inge ( igen) så hon visade upp en riktigt vild sida , sitta på då o det blir rena rodeon :P . Det va allt annat än lugnt i boxen förutom när jag va inne o borsta .

Nyss gjorde jag en riktigt snygg vurpa på trappen här ute :S o jag har nog stukat vänster tumme :/ . Kan va farligt att va ute med hundarna en dag som denne med :P. Full av otur!!
Näsan o förkylningen är allt annat än rolig men va ska man säga ?- bara o stå ut! Snart är väll skiten över får man väll hoppas :)

Ne snart en kaffe o förhoppningsvis köra syrran hem .
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards