bonnaliv

Alla inlägg under december 2012

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 20:29

Snö kaos !!! Några som kommer bli insnöade under kväll/ natt? Japp VI :/ När vi åkte för att hämta morsan så va det allt annat än kul på vägen . Man såg en meter framför sig o oskottat totalt :S de körde när vi va på hemgång o han som har snöröjning av våran väg körde med MEN tyvärr hjälpte det föga när vi skulle köra hem morsan igen då va vägen full igen o vägen hem ... Ja Då försvann vägen på vissa ställen :O . Hatar snö idag om ni ville veta ;) . Vi passade på att ta våra vänner när M va här o det va ingen lätt match för snön yrde o Cissan va allt annat än medgörlig o bestämde sig för att ge sig på de som kom in på lösdriften :( . Synd ... O tråkigt o gubben gick sig en spark rakt över revbenen i all tumult o stress där ute :/ . Så nu mina vänner är det slut på detta .... Väder vind ... Skit samma .. Nu är det bara så att tas hon inte omhand o aktiveras så får hon egen hage för ALLAS säkerhet . Skit i detta nu ... Som ni såg så fick Danetta o syl ( casper ) komma in då de såg riktigt frösna ut men Hahaha... Netti är van att va utan täcke o lider inte men så blev det O syl har jätte bra päls . Inne är Hia , min tjej , crème ( då vi tyckte så förbannat synd om henne ) o netti med sin lille syl . Försökte få in Q o EMRIKI men någon satte stop på det med att jaga EMRIKI iväg :( .
De som nu är inne är glada o nöjda med det :D De som är ute klarar sig för innan vi lämnade stallet så hade alla börjat samsas om platsen på lösdriften , finns plats så det räcker o mer där till :)

Någon mer som fått smaka på oväder under dagen ? Som ni såg så skotta gubben trappen men det syns inte längre o den fylldes på den tid vi va i stallet :O . Detta år så kanske det blir en jul med snö :P . Förra året va inte en gnutta snö här :/
Kallt o jäkligt o snö får man i brallorna när man går , yr i ansiktet o nog fasen ska det åka innanför jackan i nacken!!

Nu blir Det sen middag igen :) men oh va gott det ska bli !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 18:40

På Mariannes önskan ;)
Bild 1* 2 stora boxar ( längstbort pippis)
Bild 2* hingsboxen ( nu mera hias o en mindre box själv längst in
Bild3* stora boxarna rakt fram o de andra på sidorna
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 16:12

Nerverna utanpå ska det va så klart :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 16:10

Fy satan va otäckt det är ute på vägarna men måste man så måste man :/
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 13:50

Egentligen borde jag bli arg på mig själv som går på detta om o om igen :/. Ska berätta en hemlis - när vi va till Skövde här om dagen efter läkaren så stoppade jag en lapp en brevlåd... Hos min sons farmor :/ . Folk säger att hon vill ha tag i mig , se till att jag får träffa pojken o att hon pratar om att komma hit med honom . Än har INGEN ringt o jag vet inte riktigt hur jag känner :( , är väll både arg ( på mig ) o ledsen över att folk har hjärta att prata o så verkar läget va det samma som innan !! Det går miljoner tankar i min skalle just nu om det. Man kan väll vilja va vänlig men då kanske inte det bästa är att hitta på egna saker om en sak som detta ?!
Kanske borde jag vänta o se men jag har inte tålamod att vänta längre... Flera år har jag nu försökt o försökt men fått smäll på nosen :/
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 december 2012 13:05

Hela övervåningen städad , trappan , lillans rum ( tjejrummet) o hallen... Det sticker , molar.... O illa mående :/

Anlitade städhjälp hahahah.... Vid 32 år ! Frågade morsan så klart o ja visst , det va inga problem :) . Då vet jag att huset blir städat :P
Så bär gubben har slutat ska vi då hämta STÖDHJÄLPEN Hahaha..
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards