bonnaliv

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Ella

Av Cicci & Ebbe - 30 december 2012 12:39

 
 
marianne

marianne

30 december 2012 13:18

Ett fuxsto? Hmmmm ;)

JAg vet inte hur ni skrivit kontrakt angående köpet av Syl, men hade jag varit säljare, så hade jag skrivit att om betalning uteblir går köpet tillbaka och ingen återbetalning sker.
Desssutom tycker jag inte de verkar vara en jag skulle velat sälja till. Veterinär är väl derras beslut? eller har ni skrivit att ni har ansvar till full betalning skett?
Hur som helst, hoppas ni hittar en lösnng och en annan mer seriös köpare, jag skulle INTE vilja lämna något djur till en som inte ens bryr sej om att höra av sej och kolla hur han mår :(
Det är MIN åsikt, men som sagt, jag vet ju inte hur ni sktivit köpekontraktet.

Ja den färgen är supersnygg, min första tanke var cremevita väggar och sen inredningen i rött och olika lika mörkare nyanser av den cremevita...
men nu är jag sååå nöjd med nya valet och ser fram emot att leta inredningen....bara en liten vägg kvar att måla och taket ska få en strykning till....sen golv....och sen inredningen.....

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

30 december 2012 20:30

Underbart :) det är bland det roligaste , börja om med helt nytt :D
Kram C

 
Ingen bild

Marianne

30 december 2012 19:27

men? var är min kommentar?
suck:(

ett fuxsto? ;)

jag vet inte vad du skrivit i köpekontrakt med syl, men jag hade haft med att köpet går tillbaka vid utebliven betalning, utan återbetalning av erlagt belopp.
Det är rätt att du tar tillbaka honom och jag tycker du ska räkna av era faktiska kostnader OM du tänker betala tillbaka nåt. Är dom inte ens intresserade av hur han mår nu när du ändå sagt att han är halt, då ska dom inte ha nåt djur. Jag hade aldrig sålt till nån sån ointresserad å kall människa, är han skadad är det ägarens ansvar att se till så han blir bra å får träffa veterinär, såvida ni inte skrivit att ni har ansvaret till full betalning erlagts?

hoppas de ordnar sej,
kram

Cicci & Ebbe

30 december 2012 20:28

Ne de hade fullt ansvar från den 15.de dec . Vi räknade o det visade sig tyvärr att allt de betalat inte ens räcker till va vi fått lägga ut åt dem :/ Jag har skrivit alla kostnader som de lagt på oss o då ska de betala oss om rätt ska va rätt :O efter jag skrev det så va det visst inget snack om saken men va ska hon säga?

Ne Ella går som ljusbrun men jag skulle med vilja ha det till fux för hon e mer åt röda hållet .

Kram C

 
Ingen bild

Marianne

30 december 2012 21:46

vad jag vet har bruna hästar svart man å svans å en fux samma färg som hårremmen....
men jag är ingen expert på färger ;)
inte meningen att va dum, bara vad jag lärt :-p

Cicci & Ebbe

30 december 2012 22:02

Håller med dig... Så är va jag med lärt o hört så jag tyckte det va lite konstigt när hon står som ljusbrun :S??
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards