bonnaliv

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Avbryta köpet!?

Av Cicci & Ebbe - 29 december 2012 21:37

Jaha ... Va ska man säga om situationen ? Hur skulle du göra? Syls "ägare" dök inte upp idag heller :O Vi har räknat att syl kostar oss mer som annans häst än va vi ens får för honom i slutänden :/. Hänger ni med hur jag menar? Vi kommer hå back o betala dem istället kan man säga på va vi lägger ner i tid , foder mm.

Tänkte jag skulle tagit med gubbens tele ( själv har jag inte nät än ) o tagit kort i stallet. Ikväll skodde vi av vännen o fixade . Jasmine ägnade Poppe lite tid o borstade den lille Casanovan :P . Vi ryggar syl flera gånger om dagen men än har det nig inte hoppat rätt :(. Han går stelt men inte lika stelt som innan o böjer Lite mer på lederna i det benet. Är det på väg åt rätt håll eller tycker ni att vi ska ringa vet. Han mår fortfarande bra annars o så , vet ju inte alls hur detta funkar med patella då det är helt nytt för oss :S. Samtidig så vill vi ringa vet men tycker att det är deras kostnad då man inte brukar betala sånt som ingående i "stallhyra" va? ! Annars så ringer vi o drar det av va de betalt av på honom o fixar de återstående kronorna så han är våran igen. Känslan kan inte va mer fel än va det är där... :/ Jag vet inte alls snart va vi ska göra. Betalningen funkar inte , inte extra foder som han behöver , de bryr sig inte om att komma då vi säger att de MÅSTE... Jag kan rabbla 100 anledningar o saker som inte funkar alls med det. Tråkigt men sant! :(

I morgon gäller det då :) . Kan Ella va den Jasmine söker? Ska bli intressant o se. Hon har visst köldskada i strålen :/ o va innebär det på rakt språk? Då hon nu har sula... Kan det va ett framtida problem för häst , ridning mm? Det är med något nytt för mig! På förmiddagen är det tänkt att åka :) o som vanligt är det ett pirrande o ändå är det inte till mig . :P Alltid samma när det gäller hästar om så bara kika på någon bekants häst :D Är så kul :)
I morgon hoppas jag på en stund med Pippi ute igen . Försöka få ner henne bättre . En lugn skritt runt några varv så är jag nöjd sen .
KramC

 
 
Kerstin

Kerstin

29 december 2012 22:34

Men så skumt.. Frågan är om man överhuvudtaget vill sälja till en sådan person, som inte bryr sig alltså... :( Så trist.. Hoppas ni skrivit ett bra kontrakt, så ni kan ta tillbaka honom.
Bilderna här nedan ser ju så härliga ut, längtar tills jag kan galoppera fram i snön på min gula springare.
Sv: Plusgrader här medm, får se hur det ser ut i morgon... var som regn under kvällen, eller väldigt blöt snö iaf som kom ner.. Blir tungt på taken nu.. :( Ännu mer jobb.. Pust!

http://www.stallrosen.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

30 december 2012 09:19

Nja det beror på va bra är :P. Vi missade grejen med rätten att avbryta köpet ifall det inte funkade men jag avbryter det ändå under dagen! Komme bli krig men men ... Vi tänker inte gå med på detta mer o för syls skull så är detta nog det rätta.

Ja fy fasen :( får hoppas det smälter bort så du slipper slita med det :)
Ja en annan längtar efter bilder på din gula springare :D han är så fiiiiin ...
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards