bonnaliv

Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Genomgång

Av Cicci & Ebbe - 22 december 2012 09:25

Fläkten brusar ... Känner hur värmen kommer nerifrån upp i trappen :) då gubben eldar . Han har som vanligt hoppat upp ALLDELES för tidigt för att elda , ta vännerna o hundar ... O för att servera mig kaffe på sängen :P Underbara människa !

Livet hos fåren : tänk att det va inte längesen Bertil lämnade oss o sen tätt inpå lilla Jennie :(. Nu har samma grej drabbat lala :/ . Äter o dricker liggandes o pigg i sättet men tyvärr inte kan resa sig .... Är som förlamad :O ställer man henne upp så rasar hon ihop som en helt lelös :( Hamnar hon liggandes på sidan så kan hon inte ens ta sig upp på mage :S . Någon som känner igen detta hos lamm? Fick ju ta bort Jennie av samma anledning !

Hösngården : Stackars kacklande vänner ... Nu är de bara 2 kvar :/ . Ludde o en fru . En efter en har trillat av pinnen men jag tror de frysit :( men ändå har vi Halmat som galet för att de ska ha lite o krypa ihop i o kura .. Noga med att stänga dörren men det får nog bli att dra så man kan hänga ut värmelampan . Nu kanske ni skakar på skallen o tycker att - har ni inte gjort det än?! Ne för om man vet hur läget ligger på gården så vet man med att det krävs flera meters förlängningsladd som ska tåla en hel del o att man får dra tvärs över HELA gården. Fler trodde de skulle klara sig på halmen o stängd dörr . Kanske skulle sluta med fäjäderfän ?!

Hästarna : de mår prima :) o det är härligt o se! Skulle behöva ta in o borsta över dem alla . Verka den som har behovet mm .. Saknar Pippi som attan men snart snart snart!

O så tar vi valpisarna : både Oskar o Max sköter sig kalas !! :D vi kör än med buren men de får sova där inne efter de gjort sig rena o lekt av sig. :) Har börjat med att ge dem mer "spelrum" så nu ökar vi sakta men säkert. Än så länge , allt bra. Ingen olycka än :). Tycker att de växer så det knakar o jag tror väll att det ska va så på den modellen ;). Välmående valpar alltså! Oskar är jätte duktig på Att lyssna när man kallar medans Max nja :P han testar om det går o smita åt motsatt håll när man ropar in dem hahah.. Kommer väll där med får man hoppas .

Mini valpisarna : de växer de med , ett väldans pipande :) en av dem tar sig ut nästan varje natt , ett flertal gånger o så skriker så jag får hoppa upp o hjälpa Selma in med smitaren . Hahah. De är små tjockisar ;) men Gud så söta o det va nog som jag trodde - en helpälsad . Ingen som är intresserad av en valp?

Vet ni va ! ? Lilla somnade om på mig :D De händer inte ofta att hon gör Då det är ljust ute . Gubben är iväg o fixar tejp :) . Hade glömt bort det :/ snart ska han ge sig iväg för Att hämta barnen o något slog mig :/ ... Ska jag bli sittandes på gården i flera dagar nu ? Måste ju ha en bil med 7 platser för att vi alla ska kunna åka tillsammans när de är här . Kanske ska passa på o rida Pippi så möe som går när de är här :) för då ser jag ju knappt röken av lilla . Det ger mig alla chanser ... Nå Annie o Anki ... Ska ni med?
Ne om man ska kolla om någon bloggat av de man följer .
God morgon
Kram C

 
 
Marianne

Marianne

22 december 2012 20:36

om du säger till släkten att ni har hans barn oxå över jul så tar dom säkert med några paket till dom, tror dom förstår att alla barn vill ha ett litet paket av alla.

vad jag vet så är höns inte så känsliga för kyla men fukt och drag är värre, är det inte is på vattnet så är det ingen fara.men ju fler höns du har ju bättr håller dom värmen, hur stort utrymme har dom att värma? hur gamla är dina höns? det är inte helt ovanligt att dom dör så där utan vidare, det har hänt här med.

http://marresmams.blogg. se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards