bonnaliv

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Va är folk för jävla skämt?

Av Cicci & Ebbe - 18 december 2012 12:40

Finbesök knackade nyligen på vår dörr här - länsstyrelsen! :O .... Men som tur e så har varken den människan eller vi ont av varann . Jag ( vi) kan inte förstå va folk har så ont av ???? 2 anmälningar ... En om en smal häst :O öh... Ingen här passar in i den beskrivningen ! O sen att våra hästar får gå ute hela tiden men som läns sa - vet de inte Att ni har lösdrift? Sant men tanke på va de snokar på våran gård så borde de sett den om något eller ?! Kan man tycka . De som går på lösdriften trivs med det så jag fattar inte va fan folk håller på med . Sen har vi boxar till de som vill va inne o har BEHOVET av det . Egentligen borde jag inte bli så arg som jag blir då läns avskrev anmälningarna direkt men bara grejen att hålla på! Är de nere i byn så förbannat rädda att själva bli uppkollade så de ringer ner oss som redan har fått VITA PAPPER om alla anmälningar ... Enbart för Att minska risken att ge dem tid att besöka DEM!? Jaja jag fick iallafall en trevlig pratstund o det kan med va trevligt när man sitter i skogen ensam hela förmiddagarna ( förutom med lilla då) .
Blir bara så förbannad o så less på alla förbannade idioter .NÄR ska ni tröttna o ge er ?
Kram C

 
 
Ingen bild

linda

18 december 2012 14:01

Ja du gumman finns folk till allt.man blir trött....dom e nog avensjuka på er....vet ju att ni har det toppen bra för djuren.kram ha en fin dag

Cicci & Ebbe

18 december 2012 14:24

Tack gumms :)
Ja något är det som stör de som attan men fråga är ju bara vad ?!
Vet att många har velat åt marken innan vi flytta hit men de hade inte råd med det .
Kram C

 
marianne

marianne

18 december 2012 14:32

Antagligen är det avundsjukan, säger jag med :(
Rätt åt dom att det inte blir några anmärkningar eller så.

Din pojk, han är inte så gammal va?
Jag har ett barnbarn jag inte träffat på 8 år, hennes mamma har nog ljugit henne full, angående både mej och pappan. Hon är 16 nu så jag brukar messa ibland, har din son mobil? Eller skriver du vanligt brev till honom?

När jag började med den här bloggen för en massa år sen hade jag ingen vidare kontakt med yngsta sonen...det gjorde ont så jag kan förstå att du är sjuk av längtan :(
kram

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

18 december 2012 14:44

Ja jag hoppas Att de lär sig någon gång!

När det gäller pojken så blir han 13 nästa år i april :/
Han har mobil men jag får inte hans nr av hans pappa , jag skriver brev men då antingen kastar styvmorsan de eller så läser hans pappa först o sen kanske han får det :(. Jag har skickat flertal gånger då pappan sagt att inget kommit så då måste hon kasta de ?! Den hatar mig men känner mig inte , har aldrig träffats . Hon är en sån som hotar o är elak mot MIN pojk :( . Kokar bara jag tänker På det.

Fasen när du skriver så blir jag helt ställd :S ... Hur gammal är du egentligen : D barnbarn på 16år :O fan berätta dina hemligheter för Att hålla dig så ung som du är på dina bilder :P jag vill med :)

Kram C

 
marianne

marianne

18 december 2012 17:46

Hahaha....toka...jag är 56 ooops

Kunde du inte prata med någon på skolan? Eller lämna ett brav till honom där? Eller ta kontakt med familjerätten?
Hur du än gör, så kan du vara säker på att allt hans pappa eller plastmamma säger om dej slår tillbaka på dom förr eller senare....så han kommer så småningom, det är vad vi väntar på när det gäller barnbarnet.

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

18 december 2012 19:18

56 :O woooohooooo :P

Skolan har jag inte försökt med :/ o vi kommer aldrig dit då det är en bit o åka så skolan hans är stängd när gubben slutar.
Jag har försökt både med soc o via familjerätten men de avsäger sig allt ansvar i saken o skyller fram o tillbaka på varann att det är de andra jag ska vända mig till för det ligger inte på deras bord :S . Hänger du med? Pratar med soc så visar de mig till familjerätten , ringer familjerätten så visar de mig till soc :( . Ingen av dem vill ta i det .
Ja jag hoppa de får betala dyrt en vacker dag . Av den anledningen ska jag skriva min bok , han kan inte neka pojken Att läsa den , den dagen han väljer Att göra det . Då kommer sanningen fram o sen... Ja då vill inte jag va varken hans pappa eller styvmorsa :P
KramC

 
marianne

marianne

19 december 2012 09:27

Verkar vara rundgång där :(

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards