bonnaliv

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Livat i sängen eller ej ?

Av Cicci & Ebbe - 16 december 2012 01:10

Hahahah aaaa va trodde ni detta inlägg skulle handla om ;) :P
Det är inte alltid en dans på rosor o enbart sött med valpar måste jag säga :) . När man lägger sig o sluter ögonen så börjar det pipa o gnällas i lådan :/ kan bli galen för mindre o trött är man med . Finns massa ljud jag kan somna till men inte detta gälla gnällande . Många klagar på snarkningar .. Mamma tex , hon Vägrar sova i samma rum som farsan :O o det skyller hon på att han snarkar så taket lyfter . Fast konstigt nog så många äldre jag känner väljer att ha eget sovrum när de kommit upp i ålder :S Kan någon förklara varför ? Alltså jag är sån som måste ha ljud omkring mig för att kunna sova :D ( Oki ni vet ett ljud jag inte vill ha) o är det för tyst så kan jag inte sova. Fläktar , dammsugare ... TORKRUM tex är bra sömnmedel på mig :D värme o brusande , dånande .. Nu undrar ni nog om TORKRUM hahahah låt mig säga så här :). När jag va yngre :P så la jag mig alltid i torkrummet när vi tvätta på nätterna åt morfar , galen ... Aa lite men wow va gott jag sov ! Går inte in mer på det utan det får förbli en del som är oförklarad här på bloggen ;) . Hur funkar ni ? Ska det va ljud , tyst , varm , kallt??? Gubben o jag tex krockar totalt där :) , jag vill ha varmt o ljud o han vill ha kyligt o tyst . Alla är vi olika o som jag tror eller ser så är min lilla en blandning , somnat till ljud men värme Hahaha neeeee . Tänker på de som sover med öronploppar :/ där måste det va extremt illa eller är det bara en bortförklaring för att inte väckas på morgonen av ljuden som är i städer , hem med barn mm? :P Man kanske skyller på det ;) ( ja ljudkänsligheten ) .
Men vet ni va ?? Nu har valpen/ valparna tystnat så nu kan jag försöka återgå till att försöka somna med snusningar Brevid av förkyld liten med små snark o värmefläktens brusande :D underbart att slappna av till
God natt alla
KramC

 
 
mia

mia

16 december 2012 09:20

Hej Cicci!
Oj! Vad flitig du är på att blogga. Har läst om din pålla, som verkar vara energisk. Hur gammal är hon? Vad är det som sker, blir hon spänd eller är hon brunstig? Rider du henne? Känner igen mig i frustrationen över vädret? Och så undrar jag vad som skett med din lille son? Läste ett inlägg, som jag inte riktigt förstod.
Ha en härlig dag!

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

Cicci & Ebbe

16 december 2012 09:56

Ne men hello :D
Stutts är inte min utan min svägerskas foderhäst ( foder innan överskrivande ) Hon är en travare på 8 år o ganska grön i ridningen . Det som händer är väll att hon kräver aktivitet mm mer än va som kanske är villigt o ge av den som ansvaret ligger hos :( man får nästan läsa tillbaka i bloggen för Att hänga med på det hela . :)

Det med pojken är en lång historia då jag levde i misshandel tidigare :( o när jag tog mig från honom så behöll han pojken o lovade lösning mm men inte sett han sen dess o ändå har vi delad vårdnad. Som sagt historian är lång o smärtsam :(
Kram C

 
marianne

marianne

16 december 2012 09:26

Svalt i rummet men ett varmt täcke....så ska det vara, sen spelar det inte så stor roll om det är ljud eller tyst.

Lilla ängeln får allt krya på sej så hon kan vara ute i snön, om den inte regnar bort hos er oxå :)

Så det är du som ska ta hand om den uttråkade hästen? Blir nog bra för henne. Är hon på foder? I såfall, kan ni inte säga upp foderavtalet?

Jag hade en jobbarkompis förr, hennes man hade byggt vägar i saudiarabien, när hon skulle ta körkort fick hon köra lite runt några tunnor och sen var det klart :D,
på den tiden behövdes inget prov för att byta till svenskt körkort.....haha snacka om trafikfarligt

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

16 december 2012 09:48

Ja jag hoppas med att hon blir frisk snarast men hosta o hals är värre idag :(
Ja jag valde att ta ansvaret istället för att hon ska må dårligt för det vägrar jag tillåta :) Ja hon har henne på foder o skulle säga upp avtalet men har väll inte kommit till skott med det än :P
Är ju liksom inte hästens fel att hon inte får va hon behöver i aktivering :( .

Hahahaha galet!!! Ja det bevisar ju verkligen Att man kan köra :P o att de som kommer hit bara kan byta sina körkort mor svenska eller köra på det de har är nog det värsta för jag antar att de inte har samma trafikregler där som här. .
Kram C

 
Ingen bild

linda

16 december 2012 11:43

Hej får se om det funkar denna gång.hoppas lilla gumman blir bra snart.jag älskar när det e varmt och skönt. Kram

Cicci & Ebbe

16 december 2012 11:54

Jahaja ja se där :D
Någon klarade lägga en kommentar :)
Kram C

 
Ingen bild

linda

16 december 2012 12:06

Fy va gla.... Jag e nu lätt som en plätt.kram

Cicci & Ebbe

16 december 2012 13:52

Hahahah
Bra det :)
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards