bonnaliv

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Man måste testa innan man vet svaret

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2012 00:07

Ja så sätt har gubben rätt ... Nej han är inte vaken :P , är bara jag som lagt mig o ligger o tänker som oftast . Jag ska ju försöka slå igång gårdsbutik som ni kanske vet sen innan men nu kom gubben med idéen att sälja även hästsaker :/ . Jag har väll alltid varit lite si sådär med just den saken då jag ogillar tanken att få upp ännu fler snokandes på gården då de kan skylla på att de ska kika på saker till hästen :/ . Ja visst kan de komma o handla potatis mm med ändå man kanske inte tror att de kommer på tanken att göra det ... De anser väll att maten är förgiftad :P om den kommer från denna gården . ( med tanke på deras pratande ) Jag har iallafall lagt några dagars tanke vid idéen utan att sparka bakut o ja kanske skulle det kanske funka det med ?! Borde kanske ge det ett försök :D o ha det ihop med gubben :) måste ju få in mer inkomst på själva gården , till gården så att säga . Finns ju en hel del som har hästar här omkring o på hästgård ... Ja då kan det va rätt passande med saker just för det med. :) ska nog be gubben ringa o höra sig för med lite ställen så kanske man startar 2 affärer istället för en :P
Kram C

 
 
marianne

marianne

15 december 2012 08:51

Är det egen odling ni tänker sälja i gårdsbutiken?

När jag flyttade hit från Sthlm hade jag tanken på en liten second hand butik för hästsaker, men sen upptäckte jag att alla häromkring handlar billigt på Hööks, Börjes och Ullared så la ner de planerna. Men som du själv säger, man vet ju inte förrän man provat.

Cissan, är det sin systers häst eller har ni den på foder? Hur gammal är hon? Det är varmblodet eller hur?

Hagen ser ju stor och kuperad ut, bra för musklerna. Jag har klättrat och tömkört mycket när mina hästar behöver muskla sej, långa skritt eller travsträckor är bra träning. Ava får dessutom extra E-vitamin och nu tycker jag hon blivit som jag vill hon ska vara, lite mer styrka fram bara, men det kommer....

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

15 december 2012 09:42

Ja det är min tanke :) då affären ( den enda som finns i byn ) säljer gammal mat :S o grönsakerna ser ut som det varit frysta o upptinade typ i för hög värme :/ med andra ord allt annat än fina o fräscha . Har hört klagomål i flera år nu om den affären ( de 2 gånger jag bott här ).... Idéen kommer att gå hem , jag bara vet :D

Cissan är svägerskans häst (syrran har crème :)) hon är 8 år o behöver aktivitet då hon har en jäklans energi :D
Ja E-vitamin va min tanke med men det får bli när jag rider mer :)
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards