bonnaliv

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Gubbar på spåren

Av Cicci & Ebbe - 13 december 2012 21:30

Tungt trafikerad är vår väg :) , dygnet runt ränner snubbar omkring utanför hus o mark . Röjer träd i skogen ! Bruka tycka att det är möe bilar sommar o höst men det är visst inget gämnfört med nu :P . Dygnet runt avlöser den ena den andre o jag behöver inte längre känna mig ensam de dagar gubben är på jobbet ;) . Vilket håll jag än snart ser så står bil , maskin av ena eller andra sort ... Bra för vår del då de håller vägen iallafall åt ena håller körduglig :D Kan ligga här på kvällen o lyssna till hur träd efter träd faller o deras maskiner ger ljus i mörkret . Hoppas bara De inte skalar marken totalt kring hagarna :/ , vore förbannat tråkigt .
När jag ändå är igång o pratar skog o träd ... Borde ge sig ut under morgondagen kanske o märka upp granen :) Den huggs inte än .... 3 dagar innan julafton o julnatten kläs den . Gamla tradition sen man va liten :D o man har några saker till som jag valt att plocka med från den tiden till mitt egna hem . Den oranga stjärnan tex , den är ett MÅSTE i mitt kök . Julstjärnan i granen ska va den gamla typiska silverstjärnan av "glitter" . Julmaten lagas o förbereds julnatten den med o man måste ta ett smakprov på julskinkan innan man går i säng :D Något trafition ni tagit med från barndomshemmet? Det är dessa små saker som gör att julen är speciell :) man för traditionen vidare förhoppningsvis . Dessa saker man älskade som liten o älskar än .
Ikväll innan jag gick upp för att inta platsen i sängen Så njöt jag av den mysiga känsla det ger av Att bara fått upp EN ENDA julsak i fönstret . (Tomtelampa) längtar som ett barn efter att få julpynta hela huset :) o jag hoppas att jag får in lite nytt detta Året då julen inte firades av mig innan lilla på flera år så har man inte dragit på sig så många julsaker som tomtar o gardiner mm ... Inte julsaker alls för att va ärlig . Bristvara i detta hus o jag vill fylla huset av rött , tomtar , ljus o glitter :D inte nog med det så han man varit oaktsam med de man dragit på sig under de 3 åren :/ så man får så fint börja om från början detta året :(. En gång i tiden innebar julen bara smärta men nu är det nytt hopp o värme med den familj jag har i dag... Man ska inte va missnöjd med det för det vill säga är inte så lite det heller. Känsligt ämne :) Hoppas jag på något sätt får alla rum juligt inrett detta året men :/ ... Hålla hoppet!
Uppdatering valpar då ( modellen större) . Vi använder oss fortfarande av buren :/ men de mår allt annat än dårligt av den då de får saker att roa sig med som ben mm där inne . De sköter detta med poängen med det hela galant :) , de säger till nu mera då de vill ut o de leker mer o berömmet de får uppskattas mer . För oss blev denna uppfinning en positiv sak för alla inblandade ( oss o djuren) o snart ska vi testa med större vyer ;) för jag är bestämd .., detta ska vi ro hem o de jobbar med en :) .
På hästfronten är det oförändrat ... Det jagas o grejas :( o vi får ta bort cissan ut hagen för att ge de andra ro att äta utan detta hela dagarna . I detta fall kan vi inte bara tänka på EN individ utan flera !
Lilla gillade detta med lucia :D , hon åkte som lucia till mormor o morfar , till svägerskan o familj , till syrran men hon va på Ica så lilla fick bara åka dit o visa Sig lusseklädd då hon skulle med vår kusin o kolla på en annan kusins barn på hans lussefirande men planen där gick skit då Naddis spydde ner hela sig o vagn på affären :(. Tanken va ju att lilla skulle få leka med Naddis men vi ånga oss rätt snabbt o kanske var det snällast Mot Naddis med än att leka o va sjuk ... Man vet ju själv hur orken lätt sviker i lägen som de.
I morgon har jag bestämt att jag ska ta en stund med Pippi , pyssel är väll det minsta ... Kanske ta en sväng , både hon o jag skulle behöva det Känner jag. Ibland får kylan hellre bita hårt än att jag ska känna att jag sviker henne.
Haha... Detta blev ett ganska långt inlägg ( iallafall via mobil sett ) o ett blandat med . Ibland har man saker o skriva om ändå fast man tycker livet på gården står stilla :P
Ska väll försöka slänga några kommentarer på lite bloggar o komma till ro .. I morgon är det åter dax för dagis o som tur e inte så tidigt som idag. Är ju skadligt för den som föredrar skönhetssömnen :P hahah... Ne god natt På er ... O ni som redan fyllt lägenhet/ hus med levande ljus .. GLÖM INTE SLÄCKA DEM INNAN NI LÄGGER ER !
Kram C

 
 
Annelie

Annelie

14 december 2012 14:05

Ja det var inge roligt alls det där, men lillan är bättre idag så ni kan ju komma förbi sen och leka om ni känner för det.

http://nattstad.se/faded

Cicci & Ebbe

14 december 2012 14:27

Ja vi får se va planerna är ...
Vi ska iallfall ta bort cissan från flocken idag :/ är va jag vet . Fått nog!
Härligt o höra att hon mår bättre :)
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards