bonnaliv

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

På löpande band

Av Cicci & Ebbe - 11 december 2012 07:21

Tror de e 5 st nu... Lugnt i lådan o matande så nu är det nog över :D
Kanske kan få lite sömn ?

Fick nyligen springa ner o göra mackor åt gubben som han hämtar senare ... :P
Åh... Sängen är lockande !
Kram C
Vilken lyckad morgon ändå :)

 
 
marianne

marianne

11 december 2012 09:18

Är valparna planerade, eller en "olycka"?
Hur många hundar har ni nu, förutom valpar? Fyra?

Angående hundbur: när jag skaffat valp har jag lagt tidningar innanför ytterdörren samt över hela golvet i ett rum som den fått vara i på natten, efter ett tag har jag plockat bort ett par tidningar i rummet och slutligen bara haft en kvar, men fortfarande haft den vid dörren. Då har dom lärt sej att tidningen är där man ska göra ifrån sej. När jag slutligen tagit bort den vid dörren har valpen snurrat runt och letat efter sin tidning och då är den ju redan vid dörren så bara att öppna och visa ut den. Det har alltid fungerat. Jag personligen skulle aldrig klara att stänga in i bur över natten, men vet de som gör det, det funkar oxå, eftersom hundar aldrig gör ifrån sej där dom sover. Jag tycker det kan bli lite djurplågeri eftersom det innebär att den lilla stackaren är tvungen att hålla sej till det passar husse eller matte, och det kan vara skadligt. Jag vet hundar som inte klarat det och ätit upp sitt eget bajs för att hålla rent.....jag gråter bara av tanken :( Och jag skulle aldrig kunna behandla min lilla älskling så...men det är MIN åsikt. Hoppas du hittar ett sätt som passar dej och din familj.

Ser fram emot alla fina bilder på valpisarna....det finns inget gosigare än djurbebisar :)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

11 december 2012 09:31

5 ... Gizze ( pappan) , Selma då , Bremer , Oskar o Max ... O nu 5 valpar på det :/ . Jo deras valpisar va planerade :) men Oskar o Max blev av bara farten :P

När det gäller Hundbur o du skriver så där så vågar jag inte ens prova den metoden :S Sängen funkade ju med Max men så får gubben astma atack o svårt att andas under natten av valp så nära under så lång tid :( så det sket sig . Kanske skulle prova din tidningsmetod ändå :D den kanske funkar :) Problemet är bara att de va rumsrena innan kylan o snön :/ efter det kom problemet .
Kram C

 
marianne

marianne

11 december 2012 15:13

Om dom var rumsrena innan kylan så är det nog inte så svårt att få dom det igen, det är ju naturligt att dom kan misslyckas ibland och det är kallt för små tassar i snön. Lägger du tidningar är det ju inte så himla jobbigt att städa upp heller, bara att vika ihop och slänga....
Hoppas de små är lite medgörliga nu då :))
Jag hade ne liten tax en gång som stod på tre ben och skakade i snön....lilla gubben ;)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

11 december 2012 18:43

Aj ja jag antar att de blivit bekväma då det e kallt o jäkligt ute... Kommit på hur lätt det e att göra sig rena inne istället :/
Ja lille Max ( taxen ) vägrar nästan att va ute helt för han försöker för glatta livet att springa in lika snabbt som han fick ner de små tassarna i snön men det kanske inte e så konstigt ändå för han är ju inte precis hög o måste ju släpa ALLT I SNÖ :P delar som en annan med skulle springa mot värmen för att slippa kyla ;)
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards