bonnaliv

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Cicci & Ebbe - 7 december 2012 00:55

Idag chockerande så ringde telen strax innan middagen va klar o det va svägerskan som ville komma ut . Aa visst , vi hämtade . Pippi blev som galen i boxen så jag fick släppa ut henne för det fick bara inte :O . Hon la öronen bakåt o gick runt , runt , runt o tänk att det har jag aldrig sett henne göra :/ . Va som hon blev arg på Anki :O gänget ut , de som då va inne o sen blev det in med cissan då , klocka o sen Q o EMRIKI . Idag fick hon se hur förbannat ilsk cissan blivit då hon bet henne över boxen i huvudet o tänkte göra ett värre utfall strax efter då hon fot fram med munnen öppen stor nog att man kunde tro att hon ville svälja hennes skalle men det gick inte se för då varnade jag snabbare . Synd tycker jag :( .. Hoppas hon förstår att det enbart handlar om att hon protesterar när hon inte blir aktiverad så möe . Annars är hon jätte go !!! Tänk att idag slog jag bort alla tankar på att ens lämna bort klocka , hade ju så gott som bestämt mig . När jag såg henne , vackrare än någonsin sen vi tog oss an henne så fick jag känslan av att skilja mig från henne är otänkbart . Alla minuter , timmar o galenskaper vi gått igenom . Allt jobb för att få ett förtroende ... Det är värt mer . Hon kräver ju inte så mycket av en då jag inte rider henne o igångsättningen avstannade så det får va som det är när det gäller henne. gubben roade sig med att flytta in en pall med spån :) o jag passa på att fixa med stallpyssel :P tex umgås med klocka som kollade hela mig från topp till tå i flera min efter något undangömt gott :D o hon ville inte riktigt ta det för det va ... GotteTomt :P . Hahaha... Morötter stod vid sadelkammaren o efter att sett hennes besvikelse då hon inget fann eller fick så kunde jag inte bara låta bli så lilla fick hämta o ge henne. Fundersam blev hon men gott va det :). Ikväll står cissan i hias box ( ensamliggande utan granne precis Brevid då hon vägrade lugna ner sig o skulle ge sig på klocka på anda sidan :/ ... Måste ju ha en lugn granne så Q med lillen fick ta boxen istället. Frid o fröjd.. Har märkt att de bygger muskler som attan ute i snön :P men det kan jag tro för de får pölsa de med o så har vi ju våran mark som är lite upp o ner . De mår bara gott av det :)

Ser att just nu är kl snart 1 på natten :/ så om några timmar ska man ta sig upp då :O Åh va jag önskar att jag slapp :P Det vankas stress o städ det första som är när kl ringer för dagis o under några timmar ska vi hinna med en massa innan gubben åker för att hämta barnen som denna gång ska hämtas kl 14 :O . De fick jag veta idag ! Hmm... Jaja ... Bara vi hinner .
Ne o med tanken på det så kanske jag borde tänka på refrengen...
Sov du lilla videung än så är det vinter lalala la lala ( den sjöng pappa varje kväll för mig när jag va liten)
Ne god natt alla vänner , Fd vänner , bloggisar o nyfikna läsare :P

Bilden , något jag vill ha till Pippi i jul :D sen vill jag nog inget annat ha :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 7 december 2012 00:11

Av Cicci & Ebbe - 7 december 2012 00:07

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards