bonnaliv

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Kvällen. , rätt okey

Av Cicci & Ebbe - 1 december 2012 01:00

Spån på plats men 4 pallar kvar utanför så det blir jobb i morgon med :P hahah.... Blev lite hjälp ändå i slutklämmen o jaaaa va ska man säga? Tack!? Har mockat ur hela boxen o lagt in LAGER med nytt spån till vännen :) , jag sa ju att hon skulle få mysa i kväll . Vet inte om det va mängden spån som gjorde henne glad men glad blev hon iallafall då hon upptäckte att foderhögen innehöll morötter :D Måste ju överraska lite :P Ser ut som det vankas ridning i morgon OM nu kärringen ( Anki) kan stå på sig o ha viljan ;). Jag vet iallafall att jag VILL ;). De hästar vi beslutat kommer få flytta nästa år är Q :( , klocka :'( o Danetta ( tar vi bort) . Valet är allt annat än lätt så jag vill inte att någon kommenterar något dumt med frågor om varför mm ... Det är va vi bestämt nu men vem vet hur Det blir i slutänden? Ser ut som klocka ska ha föl igen o då blir hon självklart kvar lika så netti som åter igen kan ha blivit en MISS I PLANERINGEN ! :/ jaja... Framtiden tar man när den kommer :P ! Jag kan lova er att min rygg är allt annat än rolig ikväll :( , att bära så många balar på en dag va inge bra :O men va fasen gör man inte för att ha ordning ? Man får stå ut med lite :) o i slutänden så brukar det va värt ( de lägen man själv väljer att utstå smärtan vill säga ) Meningen va att lilla skulle sovit över hos moster o Naddis men när kvällen väl kom så va det andra planer, så tur att jag känner min dotter o dubbel kolla innan vi åkte hem efter att lämnat av de efter kvällen... Lillan va med mormor som va barnvakt hemma hos syrran åt henne o Naddis så lek blev det iallafall några timmar :P. Idag pratade jag även men pappa första gången sen han fick mig bryta ihop pga dårligt skämt :/ . Kändes konstigt , nästan som jag va boven i det hela o jaaa inte va det hans fel att jag just den dagen , den stunden mådde som jag mådde men jag valde att inte ta upp det . Det fick liksom bara va som inget hänt . ( ibland kan det va skönt det med ) .
Ne om man skulle sova lite då kanske ? Gubben jobbar helg o i morgon ska vi häva ut o ströa lösdriften med . Att ha häst ( djur över huvudtaget ) är inte att sitta o dricka kaffe o tro att de sköter sig självt inte :) de kostar minst 1000 i månaden / st o kräver sin omvårdnad o aktivering !!

Natti alla söta vänner !
Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards