bonnaliv

Alla inlägg under oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 12:06

Wow , denna dag blev visst underbar med solsken :D . Hämtade nyss lilla o det slog mig att fan va väluppfostrad man ändå e :O. Jag hälsar på de vi möter på vår väg men inte alla som hälsar tillbaka utan bara blänger :/. Gå där med sina hundar o så bara spänna ögonen rakt i en o på med det gråaste uttrycket men okey lev fast i allt skit ni hör nere i hålan - jag tänker iallafall inte sjuka till samma dåliga nivå som ni! Det säger en hel del bara det
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 10:25

Idag fick jag mössan som min kusse sticka åt mig så nu har vi alla3 nya mössor att ha på skallen . Är ju välbehövt som det börjar bli ute :)( kul att ha något som någon gjort än att köpa på affären ) . De söta med de hela är att gubben o min är NÄSTAN lika o lilla har sin rosa med flätor . Byta lilla ;) nee... Bjöd på en skräckbild med Hahaha...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 09:04

Fyyyy va det va kallt ute :/. Har nu lämnat lilla på dagis , gett vännerna inne mat innan jag ska släppa ut dem o blev ståendes i chock när jag kom till stallet :O . Balen REDAN slut :O !!! Blir ett dyrt år men Jaa... Det får de vara värt . Så nu gäller det att handla hem större "lass" med foder åt gången . Typiskt med den lilla plats vi har :P . Nu ska jag avnjuta min morgon kopp med kaffe sen bli det mocka o va glad!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 5 oktober 2012 07:31

Man kan nästan tro att vi har det på nedre våning :S ... Skakar ! Fy va kallt . Gäller att elda några timmar idag. Snart ska lilla till dagis o jag längtar ut till stallet :P Ska be gubben min bygga en typ av bana sen :D . Detta är allsång fredag morgon :) någon som vaknar med någon extra känsla för helgen ? ( kommande tävling , träning , eller annat kul )
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 21:43

Det är det snart dax för , kollar på king kong men vet inte om jag ens orkar se klart. Tycker det varit dåligt med kommentarer nu ett bra tag :( o jag trodde mina senaste inlägg skulle väcka någon reaktion , kanske få fart om saker MEN besviket säger jag god natt denna kväll. Jag önskar jag kunde säga så mycket mer men som ni vet så snokas det på bloggen så :( för djurens bästa o vissa inblandade så får det bli sagt nog här ...kram C
I morgon är det fredag , några trevliga planer?

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 20:39

Inte så konstigt kan man tycka kanske med tanke på att jag vakna kl 3 i natt men för mig känns det konstigt. Vid denna tiden brukar man va ute på vägen , på väg hem efter en ridtur med syrran o de . Nu mörknar det fasen innan kl 18 o är man trött så hoppar nästan johnblund på en! Jag hann med NÄSTAN allt idag hahah missade klippningen :/ . I morgon ska jag Börja tidigt då en del av vännerna står inne över natten så förhoppningsvis ska jag tjäna in ett par extra timmar eller minuter :P. Börjar få in en bra rutin nu o det märker man på dem då de står o väntar när man kommer eller nästan springer till en :D.härligt! Idag stod de inte hela dagen vid balen iallafall :) hahahaha tyckte väll att de käkade galet snabbt innan :P. Denna gång så va den intressant kanske e timma högst. I morgon ska jag fasen ge mig ut med Pippi , innan måndag ska vi allt ha rejsat av oss det värsta . Jakthundarna har vi redan lärt känna sen de övade så möter vi på någon så är inte det hela världen. Jag måste få igång Pippi igen o låta henne få av sig all överenergi innan jakten . Igång är ett mindre problem men energin får vi allt jobba hårt med för att råda bukt efter denna vila . ( kan man säga så?) skit samma !!! Är bra att man kanske somnar i lagom tid i kväll o förhoppningsvis sova hela natten tills klockan ringer , då har ja ork med allt jag måste ha gjort innan morgonkväll . Som tex jobba kråka igen :D , lite mark arbete , ska kolla va hon gillar detta med att jobba med huvudet . Om det kan va något för henne att jobba från marken .... Jag vet faktiskt inte då hon bara fått gå sen hon kom till oss för att återhämta sig o komma in i det då nya ( för 2 år sen ) , förutom promenadridningen med syrran en vända .... Och så miste hon ju sina föl för ett Tagsen här :( . Stackars !! Vad jag led med henne. Ja i morgon ska det bli spännande !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 18:42

Av Cicci & Ebbe - 4 oktober 2012 16:42

Jag o bilmek går inte ihop :S
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards