bonnaliv

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 22:29

Kollar som vanligt på hästnet o man blir ganska ställd när man läser annonser ... Kanske e jag lite känslig? Kanske korkad!? Va vet jag MEN om jag skaffade mig en unghäst nu o skulle inse att jag inte har tid för 2 egna ... Ja inte fasen skulle Pippi va den som får lämna . Man kan tycka att den man haft ( som det så fint står) i ex antal år borde ju va den man känner mest för ? Hur tänker ni ? Jag kan bara se till mig själv o jag skulle sälja hela världen för Pippi o inte något annat . :)

Jaha det e lite funderingar så här på kvällen . Har lagt mig o de andra 2 sover som vanligt redan :) Hoppas på en ganska lagom kall morgon i möra så man kan ge sig ut en sväng då lilla är på dagis . I värsta fall så får vi väll nöta i vår hage men så ska ju Anki bli hämtad i morgon med så kanske man ska låta Pippi vila o tvinga med henne o cissan ut på långa rundan ? :P hur som hellst så vill jag förbannat mycket men kylan stoppar för mycket :( När vi skodde Pippi så fick jag känning av allergin igen :/ o händerna va svullna som galet ! Jag lovar , det e en mindre kul känsla . Jag har sagt att jag ska ta min medicin detta året men än har jag inte fått tummen ur o kommit till läkaren o jaaa känner jag mig själv rätt så blir det inte av heller . Jag kommer stå här ute en dag o skrika rakt ut av verk o se mina händer spricka.. Som de senaste åren o då , just då ... Önskar man att man hade ätit tabletterna istället . Klä på dig mer får jag oftast höra men problemet är inte kläder utan luften mot huden . Kan va svårt för folk att förstå men det är så det är. Jag har aldrig varit normal o är inte där heller ;)

Målade lilla idag , en fjäril i ansiktet som de gjorde på mAx men min gick inte tvätta bort helt :O Det är bara att fastställa att mitt smink sitter :P Hon är blå än i ansiktet , pannan :/ o så blir hon tvungen att åka till dagis Hahaha... Stackars men pappa får väll förklara för de i morgon när han lämnar henne :) . Skrubbade med handduke, blöt med tvål men likt förbannat gick det inte bort. Jaja.. Det försvinner väll i sinom tid !
Aldrig mer säger jag bara :D
Ne om man ska låta sina 2 blå slutas som de andra blå här i huset ? Svider lite i ögonen o hmmm jag e trött jag med . Dagarna känns så långa , kvällarna för det mörknar så tidigt o det e farligt för vid 8-tiden känns det som natten . Blablabla ... Sova va det ja !! God natt alla glada
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 20:58

Helt klart värt sitt pris plus frakten på 6000! Bara första klassigt bra nog till våra vänner e säkert o ska beställa för nästa år med! Aldrig att man återgår till de balar man haft innan detta :O , aldrig ... Då är vi ta mig fan dumma rent ut sagt! Detta firas med leende stort nog att ge verk i käkarna o katter har lax på kylning i kylskåp o strax ska hundarna få blodpudding ! Japp vi firar ;) . .. Ne men känslan är så skön att slippa krångla o veta att man kan hålla skallen högt när andra försöker tala ner oss . Jag är ganska säker Att våran gård kommer ha en hel del trafik åkandes det närmsta :/ . De måste ju bara kolla som alltid annars så fort det kommer nått hit .
Må de glo ögonen ur sig!!! Jag e trött på deras skit så nu är det dax att tysta dem helt!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 19:49

Jaha då har man 111 balar lossade här på gården då :) Nu kan folk snacka bäst de vill . Va det första som hände va att en åkte efter långtradaren upp för att ta reda på vad det va frågan om. Gubben sa som det va ! Antar att det sprids som löpeld bland alla glappkäftar där nere. Inte nog med det så fick vi klart med nordis så nu är det bestämt vilken som kommer till oss :D ( gubben )
Säg hej till hia !!! ( bilden) .. Ska bli otroligt kul o från den dagen hon anländer på gården så är det till var o en att sköta sin egen häst som vi sa gällde från början men som inte kanske följs Så bra :/ . O sen delar vi upp helgerna på 4 som vi är som har häst här .. Enkelt löst o alla drar sitt strå till stacken , rent ut sagt !
Nu sover lilla hjärtat så gott på soffan :D Mamma busade henne antagligen trött men allt killande o busande o det va ju mycket med att se chaffisen lossa av . Känns som massa bra på en gång ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 18:38

På våran väg en stund!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 17:28

Köttet i kylen o pannkakor senare : / sitter o huttrar o det känns som vintern har flyttat in :O. Kanske bjöd vi in honom när gubben bytte ytterdörr utan att sätta tillbaka lister :S ... Nu ringde gubbens tele o nu kommer vårat lass med foder !!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 13:20

Lillans buzz

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 12:46

Kanske borde man nästa år köpa in några unghästar ? Ne inte för att jag vill ha någon annan än Pippi men man kan ju jobba med dem , rida in mm o träna NH o sen sälja dem? Kunde va kul att prova men jag är ju lite emot detta med sälja hit o sälja dit! Skulle nog funka om man visste det fick ett hem o stanna där med. Hmm... Fundera på det är klart värt!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 29 oktober 2012 10:04

Hahah... Det kan man kalla den ! Sitter med nybryggt kaffe o ansiktsmasken på :D Slog bort stressen i morse o tänker fortsätta denna dag i lugn takt . Nästan så bra att måla naglarna kan va nåt efter disken :P Idag ser det inte ut att bli värme eller sol som vädret lovade :( men jag ska/ måste ta Pippi på en vända iallafall . Ensam eller ej!!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards