bonnaliv

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 21 oktober 2012 19:58

Borta bra men hemma bäst som de säger :) , stämmer nog med. Idag va vi till morsan o farsan , gjorde middag ! På menyn va Det älgbiff :P. De verkade ha gått hem iallafall för farsans smak :) ...då är det bara där helt godkänt för min del. När jag väl va i krokarna en längre stund så kunde jag inte annat än att gå ner för att träffa morfar :'( , jobbigt ! Nu är vi hemma , har släppt ut crème o Pippi då vi ansåg att de behöver sträcka på sig lite o luften är mer varm än kall ute . Öste ut mat med så att de ska klara sig mer än väl i kväll / natt. Lilla somnade på vägen hem o tanken va ju att svägerskan skulle med ut men gubben tyckte att det blev för mycket åkande o ganska tätt så henne raggar vi upp i morgon efter vi varit till Mariestad o hämtat ut hans tele. Eldar för natten o kollar på tre muskitörerna men känner mig inte så medvarande utan mer hos morfar i tankar , hjärta o existens för tillfället . Ne kära vänner , jag har inte så mycket mer att säga just nu... Trevlig kväll !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 oktober 2012 14:19

Av Cicci & Ebbe - 21 oktober 2012 12:28

Så där ja... Stallet är klart än så länge ... För stunden ! Klocka ville som alltid ut så fort det bara gick o cissan hahah.. Tänke göra Anki glad o ha henne inne till hon kom men hon buffa på boxen o skulle efter klocka så klart. Jag undrar hur hon överlev innan de lärde känna varann för nu kan de inte va utan varann alls :) . 2 ute o 2 blev kvar inne ( crème o Pippi) , crème börjar nog bli sjuk :( ( förkyld ) . Pippi ja hon myser av att va inne ! Mockade ur skiten o in med extra halm så ska la de klara sig en stund o fyllt med foder o vatten . Nu ska vi ta en prat med syrran o Anki om att de får ta någon helg i månaden o sköta stall o djur . Om de väljer 2 helger o göra det ihop eller om de väljer var sin :O ja det återstår att se. Vi måste få vila ut ibland o ha tid för varann som alla andra med tanke på att gubben jobbar vissa helger så :(. Ne nu ska jag häva i mig kaffet o förbereda dagen.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 21 oktober 2012 11:27

Gubben sussar där uppe o om 30 min är det dax att skaka liv i honom. Nu ska jag ge mig ut o släppa ut vännerna , de har fått stå inne länge idag då gubben gav dem mat när han kom hem i boxarna. Är massa nu som kommer att gå som på räls :) o jag hoppas på minsta möjliga krångel :P
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards