bonnaliv

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 19 oktober 2012 22:45

Det är alltid något som vi velat ha här på gården :) . Nu tycker jag väll att det kan va dax ?! Jag tänkte inte Ansvara längre för andra än våra egna o då finns tiden allt för en . Vill ha en lite äldre , inkörd ... Till att dra stockar o kärra ... Inte heller jobba dagligen . Har ju sett en massa på blocket o hästnet men det har nog aldrig liksom varit så aktuellt som det är nu . Vet ni någon bra ? För oss kvittar det om det är en äldre , bara det är en pigg , frisk , lätthanterlig o arbetsvillig :D sen är ju resterande dagar bara för mys o va en i flocken . Ne om jag ska kolla vidare då kanske :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 oktober 2012 22:44

Det är alltid något som vi velat ha här på gården :) . Nu tycker jag väll att det kan va dax ?! Jag tänkte inte Ansvara längre för andra än våra egna o då finns tiden allt för en . Vill ha en lite äldre , inkörd ... Till att dra stockar o kärra ... Inte heller jobba dagligen . Har ju sett en massa på blocket o hästnet men det har nog aldrig liksom varit så aktuellt som det är nu . Vet ni någon bra ? För oss kvittar det om det är en äldre , bara det är en pigg , frisk , lätthanterlig o arbetsvillig :D sen är ju resterande dagar bara för mys o va en i flocken . Ne om jag ska kolla vidare då kanske :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 oktober 2012 21:27

Idag va dagen på topp ända till strax efter kl 15 , hade ju lovat bror min att köra honom in till Mariestad för att storhandla :/ o hade röva full på hemmafronten egentligen! Löfte är ju ett löfte men vi har med åtagit oss ansvaret för alla djur på gården så stressen jagade oss självklar så pass så middagen försvann ut i intet :S. Va ju inte alls som vi hade planerat det ! Tycker människor som kräver respekt ska visa respekt tillbaka annars ska de ta mig fasen inte begära det ! Idag hamnade jag i tjaffs med brollans "tjej" på köpet. Det va allt annat än planerat att hon skulle åka med oss hit men vi fixade henne en plats o bad henne gå till affären som vi skulle till för att slippa krångla oss in i stadstrafik o köra runt ännu mer än va som redan blev med att ens hålla vårat löfte till bror min. Det slutade i mess fulla av förolämpningar o krav på att vi skulle o jag tappade all ork o allt humör totalt på 2 röda! Förbannade otacksamma jävla svin måste jag säga som vägrade ta sig dit vi sa för hon ansåg att vi skulle bara hämta henne där hon va för att slippa bära packningen. Som ni förstår så blev inget av alls !! Jag tröttnade o kvar blev hon o mage har hon att säga åt oss köra bror dit i morgon ( hon hade sin chans att åka med men va för bekväm) . Han vill inte ens o då hotar hon med Att göra slut :O . Försökte få henne att fatta hur mycket vi hade o göra här hemma med 10 hästar , barn o andra djur att ansvara för men det gick inte hem! Vi hann iallafall komma tillbaka i lagom tid för att hämta hem en bal till vännerna o middagen/kvällsmaten blev - korv med bröd! Längre än så hann vi inte:( . Allt som va planerat gick åt helvete o syrran som skulle komma ut idag blev kvar hemma ... Va ju ingen idé att dra med henne när mörkret redan höll på o la Sig. Gubben som jobbar denna helg har ännu mer stress/ press på sig nu då allt som inte blev gjort idag måste tas i helgen vilket som o ljust är det inte många timmar längre! Tycker synd om honom som får känna stressen innan han ens vaknat för morgondagen :( . Jag är arg , besviken men mest så förbannat less på alla otacksamm som inte ens kan säga ett tack för va man gör utan bara klaga eller helt enkelt skita i det ! Förlåt för detta gnällinlägg men jag känner att jag behöver slänga det ur mig . I morgon ska vi hinna med alla djuren , iväg på klädbytardag o inte nog med det veden och middag hos mina föräldrar som vi utlovade . Magsår... Är det skönt att leva med , snart har jag nog det . Tänk jag känner mig stressad än men vet att kag måste sova jag med . Kan inte göra mer ikväll hur mycket jag än önskade . Man kan ju inte styra över årstiden. Jag skulle ha tagit in några av vännerna , Halmat boxarna ... Men blev ståendes i regnet o ösa ut mat för hand i ljuset från bilen o den svaga lampan utanför stallet . Tänk va saker kan ändras snabbt , över ett par minuter . Längtar nu tills alla våra balar kommer , då har jag mer tid att ägna på annat än att oroa mig o stressa mm :)
Ne mina kära vänner .... Bättre inlägg än så här kan jag ju inte bjuda på för kvällen :( , ledsen men men ... Någon fick mig att tappa humöret o allt annat med för den delen. Nu ska jag kasta mig i säng jag med o hoppas på lite sömn. Bjuder på en bild på pappa ( snart) pappa gizze
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 oktober 2012 14:08

Shit va kallt det är inne , veden har hamnat efter så några färdiga o elda finns inte :/ . Kanske borde jag ta tag i det hela .. Såga o hugga ? Då kanske vi hinner med att få allt klart innan snön faller ?
Snart kommer gubben hem :) sen är det fullspäckad eftermiddag!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 19 oktober 2012 12:19

Ursäkta men mer ärlig kan jag inte bli för tillfället :O. Ahahahaha ... Nu är lösdriften halmad - Enbart med armskraft ! O B o B's krypin med . Måste säga att det va ett tuuuuuungt jobb att släpa halm med högaffel. Nöjd är jag iallafall ... Knäppte lite bilder men ljuset va för jävla kasst men bjuder på dem ändå :) . Hoppas ni iallafall ser va det e ! Hade världens bästa jobbarkompis som ni ser :D
Kram C
Ps) nu ska jag njuta av en kopp kaffe .

Av Cicci & Ebbe - 19 oktober 2012 09:25

Idag vaknar man med fullt av energi :) , ivrig på att få ge sig ut o ströa lösdriften... Jag la ett flädje tjut i går kväll kan ni veta när jag fick mail om kommande leverans :P , jag ska va ärlig... Det har varit trögt o krångligt med foder detta året MEN nu :D aaaa hoppar av glädje! Det är löst o jag behöver inte oroa mig mer :). Kan va det som satt en energi kick i röven på en ;). Vädret ser dystert ut :( men regnar iallafall inte o bara det är 70+ . Nu ska jag bara få igång lilla för denna dagen med , frukost o klädning o bara det kan ta sin lilla tid ibland . :) kanske ska man ta sig morgon koppen kaffe ? Just nu sitter vi båda i sängen framför den otroliga vandringen 2 o hundarna irrar runt som galna för att få uppmärksamheten , Bremer som alltid vid min sida o viker inte en tum . Gubben är på jobbet o idag hade det varit kul om man hade honom hemma , någon att prata med , umgås med ( förutom Lilla o djuren ) men utan hans jobb så skulle vi ju inte suttit här ... Tacksam! På tal om jobb... Så nej , jag har inte lagt planerna om eget på isen ... Jag har bara inte haft tid att angagera mig i det som jag hade önskat men jag satte våren till startskottet , köper mig tid att verkligen tänka igenom så inget kan fela o så behöver jag inte känna mig stressad över att det är ännu ett måste . Känner att det är lite mycket nu ändå med djur mm :P . Tror jag börjar komma till toppen av känslan att hamnat rätt , valt rätt val i livet ( nu ) ,trivseln börjar knata uppåt o inget känns negativt . Dagarna i sorg fick mig att ta itu med en massa inom mig o jag är glad att jag valde att sörja denna gången :) .
Ne om man skulle sluta babbla o låta morgonen starta :P ... E fan kaffe sugen!
Kram C
Helg men denna helg är hårt arbete!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards