bonnaliv

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 15 oktober 2012 18:59

Idag trodde jag väll att inget mer skulle hända men än så chockar livet en :O . Det tar o i detta fallet ger MEN jag vågar inte hoppas ( men kan inte låta bli) Jag sa i bilen för en stundsen till gubben att jag va glad för hans skull gällande detta med barnen , han får iallafall träffa sina :D . En stund efter ringer min tele o det va min moster som jag ( just idag) svarade lite ofrivilligt måste jag erkänna . Nu är jag glad över samtalet för där med fick jag en GLAD nyhet . Det visa sig att MIN SONS farmor försökt få tag i mig o kläckte nyheten till min moster - hon ska ta med min son , hans far o min kusin o åka hit någon dag :D . Mitt hjärta slog dubbla slag , slog volter!!! Ska allt med våra barn helt plötsligt "på samma gång" lösa sig ? :) Jag va glad innan för gubbens barn men blev helt plötsligt ännu gladare :) . Ska jag få chansen att lära känna min son? När jag ändå skriver om VÅRA barn så kan jag dela vår nyhet med som vi tänkt att vänta med :) . Den 9.de november kommer de hit o ska berätta hur det funkar när man tar hand om fosterbarn , är jourhem :D så även den fronten rullar :) . Tog ett prat nyss med gubben om allt detta o frågade om vi nu verkligen skulle gå detta till fullo med fosterbarn med tanke på alla barn ändå som kommer vara här vissa dagar o till svar kom ett SJÄLKLART! :D Snacka om att jag i all sorg har massa glädje att plocka av :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 oktober 2012 16:19

Det har tagit många år , mycket av mig både i skalle o kropp ( psykiskt o fysiskt) men idag kommer jag bara fram till en sak gällande det - min gubben ska träffa barnen sina , jag stöttar honom i Det ! Jag måste acceptera , finnas vid hans sida , hjälpa ... Det är INTE lätt för mig men heller inte för honom. Idag pratade jag med lilla som blev full av hopp , förväntan , iver o glädje ... Ett säkert kort att hon inte vill vara ensamt barn längre :) Hon skulle ge de 4 hennes stora rum men där fick jag allt stoppa henne en del :) , rosa rummet är gjort av mamma till SIN tjej men jag måste erkänna att skallen snurrat en massa om VAR , HUR o PLATS till dem . De va ju liksom inte planerade på så sätt i det livet vi har nu pga vissa omständigheter .. Tar inte upp det här så alla kan läsa ! Ska man köpa in sängar ? Är det värt eller hur många helger o hur ofta? Var ? Lillans tv-rum ? Mellan rummet där vi har gubbens hemmagjorda bord ? Man vill ju verkligen inte skuffa in dem i ett hörne heller :/ . Pratade nyss med gubben om mina tankar , funderingar o "planeringar" ( jag behöver ha det så all inte sker för fort sen) o han skratta väll åt det hela . Jag bad honom när detta kom på tal att inte stressa med det för våran skull så både jag o lilla kan va lite förberedda o att jag skulle få en chans att få in va dessa förändringar kan kosta eller kanske förhoppningsvis ge oss ( mest gubben som inte sett de på några år ) . Hahaha så då är det jag som stressar alla redan men han har inte ens via soc i deras kommun kommit fram till vilka helger eller ens hur många med tanke på att han jobbar helgerna utom 1-2 i månaden. Han har inte ens börjat tänka på sovplats mm men jag hahahaha.. Sjukt! Det slog mig idag (när jag kände sorgen av vetskapen om ett liv utan vännen Thomas )att det kan hända hans barn något o då har han inte ens varken haft chansen att lära känna de igen eller ens träffat de på år .. Den yngste är nu 8 o jag minns bilden av honom lika liten som lilla. Det fanns en som ställde till för honom i allt detta så jag tänker inte bli kärring till att göra det samma . Idag tänkte jag även på att vi behöver större soffa än de 2 vi har :O så det finns plats för alla våra kommande filmkvällar :D Kan inte fatta det själv men Aaa jag har ändrat allt från rädsla till pepp o att stå vid hans sida i det. Jag kommer överleva någon helg varje månad , gubben blir gladare o Angel får chansen att lära känna de syskon på pappas sida som hon aldrig tidigare har sett.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 oktober 2012 13:47

Ballerina o Bertil :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 oktober 2012 13:40

Va som om Q kände min sorg o försökte få mig att le medans kråka ville komma nära o gosa :/
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 oktober 2012 12:04

Nog med att denna morgon startade trögt så ska den fortsätta i tårar som bara rinner , kan inte sluta!

Kära extra fader , vän.... Du va den enda som trodde på mig när ingen annan gjorde det . Du gav mig tak över skallen när jag vägrade återvända "hem" . Du tröstade när jag va som mest upprörd över livet o dina då kloka ord fick en tillbaka på spåret igen.

Jag har de jag är extra rädd att förlora o nu är du den andre av dem , listan innehåller inte så många mer snart... Snart är ni alla borta! :'(. Garanterat finns de som inte alls fattar ... Vi va vänner , vi pratade det djupa , hårda , onda .... Ingen annan ville varken lyssna eller ha med det djupet hos mig o göra. Inte ditt heller för den delen! Idag sitter jag här i skogen o tänker tillbaka på våra dagar , VÅRA stunder , våra vändor av idioti o även de stunder av klokhet . Sist jag mötte dig , inte alls för så längesen så skulle du komma ut , se mitt liv hur jag lever idag. Du hade länge tänkt tanken men pga ditt missbruk kom aldrig chansen , du ville inte tränga dig på som du sa men aldrig jag hade tänkt den tanken! Nu rinner mina tårar o musiken ekar ... Håller på att tappa kollen , detta va mer än jag klarar , än va mitt hjärta orkar bära för stunden ... Inte sen heller!!

Du är saknad o allt du då sa ekar inom mig!! Gråter ännu värre!!'
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 oktober 2012 10:26

Tur som attan att gubben min tog de som står inne vid halv 6 i morse med foder mm .. Känner väll Att nöden inte tar dem så hoppa upp o i Stress behövs inte riktigt än men snart . Ska inte göra något överdrivet jobb med de heller , borsta o sätta på täcke o släppa ut o för enklast blir det via lösdriften . Känner att idag känns min kropp - på väg att bli sjuk! Skallen värker o halsen är svårsväljd :/ . Känner mig inte riktigt 100 utan snarare mer för sängen med varma täcket . :/
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards