bonnaliv

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 18 oktober 2012 22:47

Foder för hela vintern kommer inom kort :D
Guuuuud va glad ...
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 18 oktober 2012 22:32

För oss har det varit natt sen halv 8 denna kväll :P.( ne det e inget skämt) Ligger här , vrider o vänder o ögonen så trötta så att tårarna rinner :/ . I morgon måste jag lösa kärra för att hämta en bal ... Måste ta hem en till innan lasset antar jag :) . Får ringa L o J o höra om man kan låna deras kärra en timma för hyra en känns fan så dumt för just en enda bal o inget mer. Lördag har de klädbytardag .... Har aldrig varit på innan men ska nog kasta oss dit någon timma under dagen . Gubben jobbar ju helg men va fasen ... Det hinns med. :D . Man får ta sig tid att göra något annat än bara sitta på gården. :) Kan jag tycka! Kanske kommer man hem med lite nytt till lilla om man hittar något fint där. Fick reklam från Karlssons idag o där såg jag pallar jag måste köpa till lillans rum, 2 gröna ... Denna gång bojkottar jag rosa då hela rummet är det :D ska bara komma dit med. Känner att det va längesen man va till I o K med eller de här :( , undrar så hur nasse har det. Måste o vill träffa honom o bara se hur han mår . ( saknar min bebis) . Hahah... Mitt i denna tanke så slog det mig att baloo o lady kommer må gott i morgon för de ska få halm de med att sprätta runt i :) . Ne nu känner jag att detta börja dra mot ett inlägg blandat totalt o helt osammanhängande ... Sorry!! Fröken trött ska försöka låta johnblund ta med mig till drömmarnas land .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 18 oktober 2012 19:06

Vilken eftermiddag :) , nu fick jag veta antal balar - 132 st ! Leveransen skulle ringa när de kunde köra hit ... Hmm... Vi har ju mark men just nu känner man lite panik över plats att ställa det. Nu är det bara hö kvar sen o strö :P fylla på "skafferiet" :D
Idag va vi med L o J till en gubbe o hämta en halmbal :) , vilken lite söt men otroligt pigg gubbe. 80 år o har mjölkkor , kalvar o en stooooor gås . Jag fastnade totalt , älskar äldre ... De e så söta alla! Mitt i regnet o när lilla jäklades som mest i djupa pölar så ringde mobilen :D Fundersamt svarade jag o det va kusse Lollo som ringde så där stod jag när de andra slet som djur med att lasta o bubblade i tele hahah... Vecka 44 så kikar hon hit , jag har inte ens koll på va det är för vecka nu :/ ( någon som vet?) men ser faktiskt fram mot det . Då det blev lite sent för att laga middag o att lilla va genomblöt så värmde vi på lasangen från igår . Lätt o enkelt o nu ligger en mätt , varm liten o sover :). Här sitter man själv o gäspar stort :P o är TRÖTT :O skulle kunna somna om jag bara intog sängen . Väntar nu på att få höra av syrran om hon skulle ta sig ut i morgon :) medans den andra lyser med sin frånvaro i en vecka nu :O . Hoppas på bra väder i morgon för då ska jag ta en tur med syrran ut :) , Pippi behöver det. På förmiddagen ska jag ströa lösdriften :) . Känslan e såååå underbar med tanke på hur svårt Det är att få tag i halm här omkring. Äntligen ska vännerna få en hel bal att dola sig i :D , mjukt o värme. Så ska jag fixa till hos B o B med :D så de kanske trivs bättre i deras krypin än i hästarnas men de 2 har gått o blivit en del av flocken :P. Ne här sitter jag o svamlar , dax att göra i ordning gubbens lunch medans han sitter klistrad vid tv.n ( boog o Elliot 3 ) Hahaha.... Grymt!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 18 oktober 2012 13:59

Börjar det redan mörkna ? Känns så , ser ut så :O Ja det är dax att vänja sig med dessa korta dagar :/ . När vi vaknar på morgonen så tror lilla att Det är mitt i natten :S ! Måste fylla livet med massa ljus känner jag :D som allt från lampor , stearin till massa glädje! Måste övervinna denna deprition som kommer med dessa mörkare tider! Inget ska få trampa på mig !!

Snart kommer gubben hem o jag eldar för glatta livet ;) Värmen är nr ett !! Hahah...
Ne nu har jag inte tid att sitta här :) måste göra lite mer nytta så kvällen blir lugn med tända ljus :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 18 oktober 2012 13:10

Som jag känner nu så ser denna blogg ut att bli kvar :) o kommer att utökas ! Jag har bestämt mig för att dela med mig till mina ( våra) kära läsare om tiden att lära känna barnen o händelserna kring allt va det innebär. Så en ny kategori är på väg in här : 3+ många mer ... Jag kommer behöva skriva av mig har jag en känsla av så denna blogg kommer att gå djupare in på livet :P . Hoppas ni ändå vill följa oss , läsa våra inlägg :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 18 oktober 2012 11:50

Nu är lilla hämtad , tvingade gubben att ta ledigt åt henne då det går någon konstig sjuka på hennes avdelning med blåsor i mun o hals som gjort 2 barn jätte dårliga :( . Blir arg på personalen som inte informerar om detta då man lämnar sin lilla på dagis. Tycker varje förälder har rätt att välja om man vill chansa o lämna i hopp om att barnet inte blir smittat! Min ska få va hemma!!! Gubben kom hem med glad nyhet innan han åkte igen :D här kommer det snart va mellan 120-130 balar På gården o mitt hjärta känner sig fritt HELT , är det värsta jag vet att leta foder då det gett så jävla dårligt detta året. Kostnaden blir ju inte nådig men kan lugnt säga att det inte behöver betalas på 2 röda :D minst 60 000 är ingen summa man har i fickan! Eller!? ;) Om några timmar ska vi åka o hämta 1-2 balar halm iallafall så man kan fixa lösdriften ordentligt . :) . Jag är glad :P o idag känns det bara ljust i livet!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 18 oktober 2012 09:36

Morgonen startade med dagis o sen raka vägen till stallet :) . Kände mig peppap , glad , full av ork o lust - ÄNTLIGEN! Möttes ju av en så vacker syn , antar att Pippi ville överraska mig denna morgon med att skitat ner sitt NYTVÄTTADE fleecetäcke totalt :D . Det va tacken när jag så stolt satte det på henne igårkväll med ett leende . Alla har blivit borstade mm så nu e alla ute förutom Q o EMRIKI . Jag bestämde att de fick stå inne en stund till o äta lite extra då hon rasat sen hon fick föl :( men jag jobbar stenhårt att få upp henne med massa extra foder . :P Man kan inte göra mer för stunden o jag vet att när hon inte diar fullt så mycket som puppegrisen vill just nu så går hon upp fint igen. Jag njuter av denna morgon o är riktigt glad över att fått "tillbaka mig själv" ;) , inget känns omöjligt just nu iallafall . När jag som bäst stod o mocka skit så kommer B o B instörtande efter Bremer hahahaha , de jagar alltid varann men det är inga onda avsikter i det från något håll :) så det blev att ta Bertil i halsbandet o visa han ut än att röja runt i stallet :). Nu sitter jag här o avslutar mig morgon kopp o ska strax ge mig ut igen o göra klart allt . Släppa ut de 2 inne , mocka , sopa mm .... Ja nu vet - de gamla vanliga sysslorna som man dagligen har i stallet :D
God morgon alla glada , sura , söta , blyga o stökiga ;)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards