bonnaliv

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 20 oktober 2012 23:17

Blev sängen o sen ner igen... Hur slut man är så måste man hinna med duschen .. Kunde somnat men annars har jag fan inte ens tid med det :P . Illa men sant! Hahaha... Nu sitter man här med klet i trynet o räknar minuterna o inte nog med allt som är så har vi stopp i BÅDE handfat o duschbrunn :O , hur illa är inte det då?! Satan!! Sitter o lyssnar till sprakandet från elden o mina 2 snuttar somnade lika fort som de la sig nästan . Jag har nog sett till att jag är faken några timmar till då jag piggnade till lite . Va ska man då göra? Skicka bilder från gården till den som svarade på vår annons kanske ? Ska man våga det?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 oktober 2012 21:52

Tänk denna kväll njuter jag av känslan av att gjort något bra av min tid :) . Jag har inte känt av någon stress sen i morse då det slog mig att vi skulle iväg men gubben tog hästarna efter morgonpasset så jag i godanro kunde ha en morgon utan stress :) . Idag har lilla på eftermiddagen varit hos sin moster o lekt med naddis o vi fick svägerskan med oss ut :D . Fick in några av vännerna , 3 av dem är inte alls ofta i lösdriften så för att ge dem lite skydd mot vädret så :) o svägerskans häst med ( cissan) . Mysande till för dem med massa mat , massa halm att ligga i o på med täcken för det lilla extra . Den som jag tror uppskattade det mest är nog söta crème som jag idag fick ta av täcket för det hängde helt på vajs o hon hade både hunnit skita ner sig till Max o blivit dyngesur :/ . Gubben hann med att fixa lite ved , så vi klarar natten o i morgon blir det att släpa upp träden som fortfarande ligger där ute :O . Utlovade hjälpen försvann ! I morgon blir det att fodra o släppa ut , äta middag o :) ... Sen blir det häst igen för hela slanten . Förhoppningsvis kanske man kan komma ut på en tur . Måste röja med för innan leveransen av fodret så vill vi ha städat på gården.
Ne nu har vi sett på en ny film som vi fick med från syrran på usb o värmen o allt gör att tröttheten kommer krypande . :P Skrev ju Att vi fundera på att skaffa arbetshäst :D o jag har annonserat o fått svar o än va Det ser ut som har vi fastnat för en men hur det kommer att löpa vidare återstår att se :). Känner väll inte för att köpa en precis just nu för flera tusen då vi behöver lägga pengarna på annat Men får se var det slutar ... Behöver lite draghjälp i brist på traktor :( som brakade förra året .
Ne sängen kallar , iallafall för att bara krypa ner o kommer sömnen så gör den :) Ska bara bli skönt att sträcka ut sig lite .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 oktober 2012 13:27

Av Cicci & Ebbe - 20 oktober 2012 13:24

Äntligen hemma igen :) . Ångrar inte ens sekund att vi åkte dit en sväng ! Lilla kom hem med 2 kassar :D o en tjej som växer behöver självklart nya kläder . Idag rensade vi ut lite ur hennes kläder med för att ge till Naddis ( hellre än att slänga så är det moster annis gamla klänningar med ) . Så hemma har vi nu en klädd tjej i nytt o som älskar sina balettskor , 2 - par som ni kan se både på fötter o händer :P . Mitt hjärta blir varmt :) . Nu ligger gubben o vilar innan jobbet , ska strax köra upp honom o så blir det väll att städa tills vi ska hämta svägerskan (Anki) . Sen bli det häst för hela slanten :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 20 oktober 2012 08:38

God morgon!
Idag möts man av regnet utanför fönstret o iver att gubben snart kommer hem . Minns svagt när han sa hejdå i morse :D . Här ligger man o sover när en gubbe går upp på en lördagsmorgon för att ta jobbet . Idag funderar jag på vilken ända man ska börja :P men jag längtar ut o att göra nytta . Ska nog börja med att ströa en del av boxarna , halma :) o om gubben inte ger vännerna så är Det självklart det första på att göra under denna förmiddag.
O klädbytardagen !! Fan hade redan glömt det blir innan mockning
Kram C
Ps) nu kom stressen :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards