bonnaliv

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 23:41

Ligger ihop kurad i sängen , huttar lite smått o faktiskt njuter av livet ! Hela denna dag har varit underbar o allt är så positivt kring allt . :D underbara känsla! Fick låna en bok av bror min som han fått av en man som bor granne med mamma o pappa. Denna bok har jag länge velat köpa - hans självbiografi ! Jag fastnade totalt , ville inte sluta läsa men ögonen hänger knappt med :/ . Har en känsla av att varje ledig minut har jag näsan i boken :P . Nästa gång jag möter honom på torget , utanför huset hos morsan , på affären ... Ja var som så måste jag bara ta gubben i hand !

Jajaj ... Nog om det NU! Kommer säkerligen dyka upp igen :) . Ligger o tänker förutom på boken då , på Pippi o saker kring henne .. Mig ... Oss !! Idag hade jag en frågvis Anki som frågade en massa trotts att jag trodde hon visste typ allt om oss :) . Det slog mig att jag trotts vetskapen om pippis sätt att funka o va så vet jag inte allt än . Mysterier finns kvar o det är jag glad för :) . Det är intressant bara den biten att lära känna ett djur eller människa om det RÄTTA intresset finns där . Jag vill kunna vara en tanke före i hennes nästa sätt att handla i olika situationer :P. Galet?? Njaaaa okey då - LITE ;) men förbannat lärorikt om inte annat :D . Nu har vi väll förhoppningsvis börjat på planen o köra varannan dag o jag vet sen tidigare hur klockrent allt funkade innan med det . Nog fasen ska det bli så igen !? Idag va det skrämmande objekt på våra marker som tidigare inte stått där . Tex fälgar vid ingången till tomten o högen med massa balar nere vid hagen .. Hmmm... Pippi reagerade starkt . Drev henne så nära som bara gick , sa åt att stanna .. Där fick hon stå näsa mot "näsa" med allt otäcka ute i mörkret o bekanta sig med föremålen , länge nog tills jag kände hennes spänningar släppa så gick vi vidare Men klappar o beröm . Jag har min egen tro där ... Hur man ska lära de att det de anser som fara Inte är en fara alls även om det verkar otäckt . Det funkar så nästa gång kör vi samma grej o då förhoppningsvis kommer Hon gå ännu närmare o redan avslappnad eller så reagerar hon Inte alls o bara tittar på det men går vidare utan problem ( vilket vore det bästa så klart ) . Känner ganska bra hur hon reagerar på hennes kroppsspråk eller musklerna .Det jag inte kan förstå är hur cissan går så mycket bättre i mörker än i ljust ? :O kanske lägger Hon all koncentration på Anki just då ? Så hon inte uppfattar sakerna runt omkring som annars kan vara en hel procedur på samma väg då det är ljust ... Intressant är det att följa iallafall o se de växa ! Ne nu känner jag Att jag kan rabbla på här i timmar men vem orkar ens läsa? :P vill krypa ihop , le o va glad och somna med känslan ... Förhoppningsvis vaknar jag med den i morgon igen! I morgon har jag 4 vänner som står inne som jag ska pyssla om o släppa ut :D längtar!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 23:41

Ligger ihop kurad i sängen , huttar lite smått o faktiskt njuter av livet ! Hela denna dag har varit underbar o allt är så positivt kring allt . :D underbara känsla! Fick låna en bok av bror min som han fått av en man som bor granne med mamma o pappa. Denna bok har jag länge velat köpa - hans självbiografi ! Jag fastnade totalt , ville inte sluta läsa men ögonen hänger knappt med :/ . Har en känsla av att varje ledig minut har jag näsan i boken :P . Nästa gång jag möter honom på torget , utanför huset hos morsan , på affären ... Ja var som så måste jag bara ta gubben i hand !

Jajaj ... Nog om det NU! Kommer säkerligen dyka upp igen :) . Ligger o tänker förutom på boken då , på Pippi o saker kring henne .. Mig ... Oss !! Idag hade jag en frågvis Anki som frågade en massa trotts att jag trodde hon visste typ allt om oss :) . Det slog mig att jag trotts vetskapen om pippis sätt att funka o va så vet jag inte allt än . Mysterier finns kvar o det är jag glad för :) . Det är intressant bara den biten att lära känna ett djur eller människa om det RÄTTA intresset finns där . Jag vill kunna vara en tanke före i hennes nästa sätt att handla i olika situationer :P. Galet?? Njaaaa okey då - LITE ;) men förbannat lärorikt om inte annat :D . Nu har vi väll förhoppningsvis börjat på planen o köra varannan dag o jag vet sen tidigare hur klockrent allt funkade innan med det . Nog fasen ska det bli så igen !? Idag va det skrämmande objekt på våra marker som tidigare inte stått där . Tex fälgar vid ingången till tomten o högen med massa balar nere vid hagen .. Hmmm... Pippi reagerade starkt . Drev henne så nära som bara gick , sa åt att stanna .. Där fick hon stå näsa mot "näsa" med allt otäcka ute i mörkret o bekanta sig med föremålen , länge nog tills jag kände hennes spänningar släppa så gick vi vidare Men klappar o beröm . Jag har min egen tro där ... Hur man ska lära de att det de anser som fara Inte är en fara alls även om det verkar otäckt . Det funkar så nästa gång kör vi samma grej o då förhoppningsvis kommer Hon gå ännu närmare o redan avslappnad eller så reagerar hon Inte alls o bara tittar på det men går vidare utan problem ( vilket vore det bästa så klart ) . Känner ganska bra hur hon reagerar på hennes kroppsspråk eller musklerna .Det jag inte kan förstå är hur cissan går så mycket bättre i mörker än i ljust ? :O kanske lägger Hon all koncentration på Anki just då ? Så hon inte uppfattar sakerna runt omkring som annars kan vara en hel procedur på samma väg då det är ljust ... Intressant är det att följa iallafall o se de växa ! Ne nu känner jag Att jag kan rabbla på här i timmar men vem orkar ens läsa? :P vill krypa ihop , le o va glad och somna med känslan ... Förhoppningsvis vaknar jag med den i morgon igen! I morgon har jag 4 vänner som står inne som jag ska pyssla om o släppa ut :D längtar!!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 22:09

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 22:04

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 21:51

Go kväll där ute :) . Denna eftermiddag bjöd på lat middag , potatis gratäng o kotletter ( jag kocka ) o innan det besök av L o J o jag blev bortskämd , fick doft ljus! Jag som älskar sånt :D . Kvällen har där emot spenderats i stallet :P o 4 km på Pippi :D åter i mörkret . En bra träning för Anki o cissan, som redan idag visade positivt på det . Hon verkar gilla mörker ridning :) Nu är det bestämt att hon iallafall ska försöka köra på varannan dag igen :) o det gör mig glad o vi ska inte tala om hur glad cissan ska bli. 4 km mörk , rolig ridning är fan så mycket bättre än inget :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 14:55

Jaha.. Då kommer det från Mustang med snart då , bara 6 pall men ändå . Protein + (foder) o strö . Satt för en stund sen o kollade om de olika foder o ja man kan säga att våra vänner får mat som heter duga . Jag ville ju köra på müsli allround men de som han pratade med sa att detta skulle passa våra behov o hästarnas bättre . Man måste väll lita på de som kan sitt ( antar man )
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 10:15

Av Cicci & Ebbe - 30 oktober 2012 10:09

Morgonen Springer fram när man har kul :) Lilla är på dagis , uppe kramas gubben med kudden en timma innan det är dax att hämta o jobba igen. Själv sitter jag med ett leende åt livet denna morgon! Känslan är underbar! Solen skiner o vännerna är glada .. Va mer kan man begära just nu? Hade ju tänkt ta en vända med Pippi men det får vänta till lite senare , 45 minuter på oss känns Inte så värst tilltalande o som att det ens är värt Att sadla mm o ge sig iväg . :/ Eldar ... Som vanligt nu kallare tider :D o hör hur elden sprakar där inne .
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards