bonnaliv

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 23:16

Go kväll kära läsare :)
Nu ligger vi alla i säng o gubben fick nyss stänga ute Bremer i köket då han öppnade o sprang upp IGEN :/ . Vill ha en lugn natt! Nu är gubben min ledig , Långledig :D då han jobbat helgen så nu är väl planerna innan måndag att fixa hagarna inför kallare tider o vinter . Skära av utrymmet då de rör sig hela tiden så förbränner de snabbare o detta år vill jag inte att de ska vandra ! Det va något mer men nu har jag självklart glömt va det va :/ ... Tjenixen , inte alla bollar hemma? Hahaha ;) jaja .. Nu är läget som det e då...
Ne nu gäspar jag så det e fara för allt levande :P kan ju svälja en slö fluga eller 2 om de skulle hamna fel :S blääää.... Ja här har vi fortfarande ett par slöa flugor som gör sina tappra försök att flyga :P. Ne nu är jag verkligen Tröttmössa o skriver om såååå viktiga saker :/ inte !!! Sov gott alla där ute , börja tro på drömmar .. En del slår in även om man inte tror Det !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 21:17

Hej hopp ... Gummi sno... ! Neee :) haha .. Denna dag blev åter igen allt annat än "planerat" :D på ett bra sätt . Förutom saker som sker i livet i det tysta så bestämde vi på 2 röda att plocka med syrran hem för ridning. Hon hade frågat tidigare men då trodde jag det va uteslutet med tanke på att gubben hade andra planer men han gav Själv förslaget när vi ändå va inne i hålan o köpte mat. Ut kom vi , denna gång åt det andra hållet av våra vägar / vändor o syrran tyckte jag skulle pälsa på mig så att jag inte skulle frysa så vi fick vända för det men idag hjälpte inga kläder o jag va inte själv om att vara frusen :D Pippi va väldigt nervös o trippande på samma ställe som alltid ( där vi hade vårat björnsnack sist om ni följt våra turer) o nu är jag mer än säker på att de vädrar något där . Blev en hel del trav o på vägen hem va det något inne i skogen som fick min vän att verkligen kasta sig åt sidan med ett hopp , jag höll på att flyga över hennes skalle ( kändes det som ) . Älg kanske? Varken jag eller syrran såg något o crème reagerade inte det minsta :/! Tror min vän är lite extra nervös när vi inte ridit så där regelbundet o längre sträckor som vi brukar , dessa är de korta men hon är rätt duktig när saker händer ändå för hon parerar mig på ett bra sätt så jag inte faller :D. Som jag tidigare sagt !!! Inte det minsta nervös på hennes rygg , vet att hon aldrig skulle göra nått dumt när jag sitter på henne. :) Vändan gick faktiskt bra men skogen va skrämmande tyst :O , inte ens de små liv man brukar höra där inne i djupet hördes . Alla djur håller sig nog väldigt lågt pga jakten . Som ni vet så löper ju vår lilla Selma o Bremer är odräglig ta mig fan Hahaha.. Han ger sig inte utan hoppar o öppnar dörren enbart för att komma till henne , varje chans han får :S . Tycker faktiskt lite synd om honom då han fattar NOLL av va som händer med honom . :(. På tal om löp så nu när jag jagade ner Bremer nyss så kom jag på de 2 små hundarna göra fuffens för fast satt gizze :) haha... Ja då blir det valpar då . Ja va ska man göra ? Sälja säkert om något! Hoppas nu då att gubben får en naken hane denne gången med som han ville behålla ur andra kullen . Vi borde inte tänka tanken på fler djur känner jag men jag kan inte neka honom hans brutus :D nästa år drar vi förhoppningsvis ner på de . Man ska va så smart , man tänker tanken men handlar oftast tvärtom än som va tänkt , om jag känner oss rätt. Måste ju bara berätta om när vi skulle ha in våra vänner ... Ropade på Pippi o hon kom i galopp till öppningen . Rädd att missa ? Haha.. Sött!! Nu går de med täcken o förhoppningsvis myser i hagen .. Brrrrr...
Ps) bilden på min "tass" ;) är för att visa att min syster va min räddning :) mina ridboots släppte sulan på så hon lämnade dessa åt mig :D , tack siss.. Du har räddat min ridning :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 14:01

Nu har jag letat länge o väl men här bara snack om ringarna o att de finns massa olika MEN aldrig var. De sägs finnas på andra smyckeaffärer än guldfynd :/ hmmm... Okey men vilken? Såg en "bekant" ha en liknande rim som den på bilden o jag fastnade direkt .. Måste skaffa mig , känner att det står för en del av mitt liv .. Är i äkta silver o enligt alla finnas i olika motiv .. Snälla hjälp mig hitta dessa maffiga ringar :) måste ha en speciell av dem.
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 13:02

Klocka suuuuuuur på de andra :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 12:00

Är ni på jakt efter en LITEN 4-bent söt vän kanske ? Nja hund nu då , inte häst så tycker jag ni ska hålla utkik på blocket efter illrosa naglar ihop med utsöta valpar ... Där tycker jag ni ska köpa :D
I eftermiddag kommer nog annonsen ut :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 10:18

Ingredienser

kalvstek
2 tsk salt
2 tsk vitpeppar
3 dl vatten
1 st Köttbuljongstärning

Gräddsås
2 msk vetemjöl
2 dl grädde
1 dl mjölk
0.5 msk colorit soya
2 krm salt
2 krm vitpeppar
1 nypa socker
Instruktioner

1. Sätt på ugnen 175 grader.

2. Skär bort nätet runt steken.

3. Salta och peppra steken. Knåda in saltet och vitpepparen i steken.

4. Häll flytande margarin i en ugnsäker gryta. Lägg i steken med den kryddade sidan nedåt i grytan. Stek på plattan så att steken får en fin stekyta. Vänd på steken efter en stund och stek andra sidan.

5. Tag bort grytan från plattan och stick i en stektermometer. Ställ in den på 70 grader.

6. Häll i vatten och buljongtärning. Låt steka i ugn tills termometern kommit upp i 70 grader. Tag ut steken och testa sticka stektermometern på andra ställen i steken och se att den är genomstekt. Lägg steken i folie.

7. Vispa ner mjölet i buljongen. Häll i grädden och mjölken. Häll i soya till önskad färg. Låt koka upp. Smaka av med salt och vitpeppar.

8. Skär köttet i tunna skivor och servera. Gärna med rödvinbärs gelé till.

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 10:11

Neee då är det bara dax att stressa , gubben har inte gett dem idag :/ . Så förbannat irriterande! Är bara o vänta på att lilla ska äta upp frukost o kasta sig ut då :(. Alla planer på att undvika väggen verkar gå åt helvete! ( ursäkta språket) Sen så har Bremer hållt en vaken så gott som hela natten :/ , Selma löper o gizze o Selma sover nu mera uppe hos oss så Bremer blir själv nere. Han har antagligen blivit könsmogen för han gnäller som galet hela tiden efter Selma men icke säger mamma .. Här ska inte bli någon blandning mellan mastiff o naken :P. Fick precis ett samtal från inger o de kommer ut senare :D . Något att se fram emot :) , trevligt !! Ne då är det väll dax att ta ett röjande o fixa det som ska fixas då för sen måste jag måla naglarna med :P . Ska ju hålla valpar för annonser :D o då är det bäst att naglarna ser annat än slitna ut ;)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 10 oktober 2012 09:16

Idag va jag tvungen att planera EN sak... Sätta täcken på alla innan kvällen . Satan va Kallt det va ute o frosten har inte tinat i gräset än :O .. Det närmar sig .. - VINTER!
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards