bonnaliv

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 14 oktober 2012 19:31

Stall dag idag om något :). Tanken va ju tillslut efter massa att rida men när jag väl hoppat i ridbyxorna så kom regnet o vi valde att pyssla om vännerna , hade stall fullt. Vi iväg en vända o packa bilen full med foder o inne över natten blev Q o emriki pga att täcke inte funkar o klocka då hon frös så förbannat när vi tog in de . Fleecetäcke på o bara mys ! Här doftar hela huset kött , middag står inne i ugnen ... Åter igen halvkött men så otroligt gott. På tv.n hör man ljudet av hemsöborna .... O jag har nu bestämt att nästa år , hur hårt det än känns så drar vi ner på hästar på denna gården. Är nu dessa tider det är viktigast att de som har sina hästar här ÄR HÄR o tar hand om de o gärna hjälper till lite men inte alltid som man tycker trotts att vi påpekade det extra noga när vi tog upp detta med att ha egna hästar hos oss! Sommar är inte massa jobb men nu när kyla regn o skit drar in så är det daglig syssla att TA HAND om häst om så bara någon timma , det är någon timma mindre för oss . Ne om man skulle göra gubben o lilla sällskap inne i vardagsrummet , mysa av elden o slappa resterande av kvällen :P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 14 oktober 2012 15:01

Regn o rusk !!
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 14 oktober 2012 11:20

Nu går det fort :/ , väldigt fort mot vinter o snön knackar säkert på inom kort . Idag hade vårat så lövfyllda träd tappat ALLA blad :O ... Chockad ? Ja! Fryser som attan o har dumt nog sagt till syrran att vi ska rida idag :S ångrar mig som fan :P. Det är rått o kallt o kylan biter sig fast längst med ryggraden på en. Just nu hatar jag min allergi :( mot just KYLA o funderar på om jag ska göra min mamma glad detta Året med att äta min medicin som jag haft sen 9 . .... Tåls att tänka på! Hon tjatar varje år o jag har nog inte växt ifrån det där med att göra helt tvärt om ;) . Hahaha... Nu sitter jag iallafall i en varm bil , kör lilla till mormor för att ha en dag med Naddis hos mormor o morfar o för att hämta syrran o Anki ( Anki ska fan med) ... Grrrrrrr... Inget kan va viktigare just dessa kalla tider att ge värme till sin häst :)
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 14 oktober 2012 01:10

Är svårt att sätta ord på känslan av en sprakande , värmande eld en varm kväll vid sängen !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 14 oktober 2012 00:18

Nu är man uppdaterad med det senaste :) iOS 6 ... Man har hört en massa om det men än så tycker jag telen är snabbare än innan o funkar mer än okey .
Nu ligger vi alla 3 i säng , kvällens film är Pippi Långstrump :P ( man blir aldrig för gammal måste jag säga ) . Idag eldar vi uppe i sovrummet med :) , jag eldar o gubben ... SOVER .. Redan. Hans tele la av idag , en månad gammal så måndag bär det av till stan o lämna in den där han köpte den :( . Idag kände jag mig lite krasslig o frösen på eftermiddagen så syrran o Anki fick rida utan mig o Pippi idag men i morgon har jag typ tvingat de hit för en vända igen :P. Gladare hästar blir det :) . Jag längtar oerhört nu tills jag får klartecken att börja riva i hallen ( 2 ) , måla Sandfärgade väggar , en mörk eller typ med tapet ( väggen där vi ska bygga "garderoben" , köpa in spotlights , spegelvägg , taklampa o något fränt tyg till gardiner i dörren o att klä korgarna i sen . Lägga nytt golv o så måste jag hitta den RÄTTA mattan o små detaljer som förgyller stället med de lilla extra som att plocka bort dörren o sätta dit draperi av träkulor ( kanske ) . Bilder på va jag pratar om kommer , både före , under förvandling o efter :D Vill ju ge er en bild av det hela ! På tal om detta så fick vårat stalljobb stanna av tidigare pga svaga tjejer ;) , vi orkade inte skruva för hand men hyllorna ska upp men hjälp av gubbens krafter . Kanske i morgon , kanske i veckan ... Vi tar det när det kommer... Ut med stressen o in med lugnet :). Eller!?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 14 oktober 2012 00:18

Nu är man uppdaterad med det senaste :) iOS 6 ... Man har hört en massa om det men än så tycker jag telen är snabbare än innan o funkar mer än okey .
Nu ligger vi alla 3 i säng , kvällens film är Pippi Långstrump :P ( man blir aldrig för gammal måste jag säga ) . Idag eldar vi uppe i sovrummet med :) , jag eldar o gubben ... SOVER .. Redan. Hans tele la av idag , en månad gammal så måndag bär det av till stan o lämna in den där han köpte den :( . Idag kände jag mig lite krasslig o frösen på eftermiddagen så syrran o Anki fick rida utan mig o Pippi idag men i morgon har jag typ tvingat de hit för en vända igen :P. Gladare hästar blir det :) . Jag längtar oerhört nu tills jag får klartecken att börja riva i hallen ( 2 ) , måla Sandfärgade väggar , en mörk eller typ med tapet ( väggen där vi ska bygga "garderoben" , köpa in spotlights , spegelvägg , taklampa o något fränt tyg till gardiner i dörren o att klä korgarna i sen . Lägga nytt golv o så måste jag hitta den RÄTTA mattan o små detaljer som förgyller stället med de lilla extra som att plocka bort dörren o sätta dit draperi av träkulor ( kanske ) . Bilder på va jag pratar om kommer , både före , under förvandling o efter :D Vill ju ge er en bild av det hela ! På tal om detta så fick vårat stalljobb stanna av tidigare pga svaga tjejer ;) , vi orkade inte skruva för hand men hyllorna ska upp men hjälp av gubbens krafter . Kanske i morgon , kanske i veckan ... Vi tar det när det kommer... Ut med stressen o in med lugnet :). Eller!?
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards