bonnaliv

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 25 oktober 2012 20:52

Sitter o kollar på foderstater , läser innehåll , funktioner o verkan av olika innehåll i alla olika foder . En sak är säker att jag måste dra ner på havren till Pippi eller köpa ett foder utan havre o bara lägga i liiiiite extra o slå på Att köpa in en burk E-vitamin. Alltså jag har inte haft Pippi så länge så Att jag fått till det rätta med fodret för just hennes behov o vårat behov i ridningen . Nu har det varit snålt med ridning men ska sattsa hårt på varannan dag iallafall då hon har behov o vilja att röra på sig mer. I värsta fall så får jag väll longera :/ . Tycker detta med fodret o allt man kan anpassa för individ till individ är ett enda stort virvel men jag tror jag hittat en bra bas i frågan :D Då jag är helt ny inom FODERSTATER så letar jag fram de jag ser funkar bäst. För både mineraler , vitaminer , fibrer mm .. O tur att dessa färdiga blandningar finns :P . Betfor är uteslutet då jag inte tror hon behöver den typ av energi ?! Energi har hon i överflöd ! Ren energi är nog mer för prestation i tävling , eller har jag helt fel? ( Då vi inte tävlar alls här . ) Biotin är en bra grej :) det är ju så gott som ett måste så man vet Att hovar mm får sitt. Hmm... Jag tror jag ska köra på müsli original . Det måste ju va bra ! Har läst o läst , gämnfört o läst igen o kommer bara fram till samma med liiiiite Lucen . Jag vill ge henne rätt , vill att hon ska må bra ... Vi ska ju klara leva med varann tills vi blir gamla ;).
Hmm.... Detta ska vi allt klara :D o jag ger mig inte innan det blivit det bästa heller !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 oktober 2012 19:05

Idag har vi legat på vägen en stund , va till Skövde :) . Älskade Skövde , så nära men så långt borta .
Vägen hem bjöd på allt ta mig fasen :O från sol till konstigt ljus , regn , hagel , blåst o SNÖ! Allt på biten av 7 mil o det va ett minst sagt rörigt väder o fort i svängarna mellan allt fick det . Skulle tagit bild på himlen men från bilen va det svårt att få bra bilder ( bilder blev det men ändå) . Himlen delade sig från orange/brunt/grått/svart till ljus blått med vita moln o detta va som någon dragit en linje för att dela det till var sin sida :O va som vi åkte i mitten av 2 olika världar :). Inte nog med Jesus då?! Jag kan tycka det :P vet inte hur stor den bilden blev för er som kollar på data men via tele så ser man va jag menade .. Sjukt :S . Nu är vi iallafall hemma o relativt tidigt fick vi i oss middag o nu är gubben ute o mekar bil i mörkret :/. Besiktning i morgon! Om nu alla bilder kommer med så sitter jag just nu o njuter av den sista bilden i hand :) , mycket smak av whisky :P o för en numera ovan så smakar det starkt :S .... Jag kan lugna er med att den är bara på 4% :P men smakar som mer. ( för er som blev lite rädda där ) . Kvällen är tänkt att bara ta det lugnt o mysa en stund :) . När vi va i Skövde så kom den där känslan av förr , minnen :( o SAKNADEN efter pojken :( . Varje gång jag sätter min fot där så dyker han upp i min skalle o vrider om hjärtat :/ men jag är glad för det. Ne om man skulle mysa ner sig i soffan kanske ?
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 oktober 2012 15:07

Bilden blev kass men shiiiiiiit alltså .. Jesus själv stod bland molen !!

Av Cicci & Ebbe - 25 oktober 2012 14:43

Av Cicci & Ebbe - 25 oktober 2012 13:11

Lilla är skit stolt .. Bad min kusin sticka henne en krage i samma som hennes mössa som hon fick tidigare :) . Resultatet blev skit bra o min Lilla vill inte ta den av sig .
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 25 oktober 2012 11:13

God middag :)
Idag va jag på den riktigt lata sidan :/ , gubben fick ta morgonens fix innan dagis medans jag låg o halvslummra . Konstig men sant så vaknade gubben kl5 i morse som vanligt :O. Sa åt honom somna om o ja han lyckades väll en timma innan min tele ringde 7 . Idag är det fullspäckat på schemat , hämta lilla , låna vagnen av L o J , hämta bal till vännerna , till moster, städa gården , elda , städa inne , tvätta , duscha hundarna , klippa dem, ta vännerna så de får täcke , gubben måste byta däck på bilen o meka ( innan besiktningen) ... Ja det o sen e det massa smått emellan som middag o andra "normala" ting :P Någon som vill kratta våran gård så jag blir av med alla löv? ;) ( det e MASSA!!) Det är något jag inte tänker ge mig på är säkert :D. Ja som ni märker så är det fullt upp o jag har inte tid att sitta o skriva längre :)
Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards