bonnaliv

Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 21:32

Sova!!!!! Kan det va något ? Ja kanske men tror jag först ska mysa ner mig med en bok ( pojken som överlevde) , första - pojken som kallades det! En förbannat bra triologi om man gillar den typen av böcker .
Va gillar ni ( om ni nu ens läser vill säga ) ?? Självbiografi är min melodi , skriver ju själv på en bok om mitt tidigare helvete :/
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 21:10

Vi ska inte lämna lilla på Dagisfröken utan på dagis ... O släppa ut hästarna efter borstning Hahaha va dumt telen stavar ibland :D
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 20:41

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 20:35

Idag bestämde jag att livet inte får stanna upp!! Idag valde jag mot mitt tveksamma Mående att spendera en stund i stallet. Tanken va att mocka o göra rent men när jag va som mest igång så kom saknaden efter vännerna så jag ropade efter Pippi o en stund senare hade jag fyllt stallet :D Pippi , crème , klocka , Q o EMRIKI så de får stå inne o mumsa denna kväll. Syrran va så snäll att ha angel i kväll några timmar så jag tyckte väll Att då kunde jag lägga lite tid på hennes lilla crème när jag ändå va i farten. De fick hinkar med havre o götta :D o några av dem fick sina fleecetäcken o mysa i . Så i morgon ska jag släppa ut dem efter vi lämnat lilla på Dagisfröken efter borstning . ta in Danetta o casper ( nu mera Sylvester igen) o Poppe o ting . :D så de med får lite mys o kärlek !
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 20:19

Så här kan hon inte fortsätta ;) man är ju helt plötsligt kvinnlig :P . Kul va det o vi måste ha en kärringkväll helt klart med masker o annat klet o gott dricka
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 18:54

Älggratäng men vi gjorde eget med lasageplattor o jag måste säga - faaaaaaarligt gott!!! Prova denna med eller utan älgfärs , ni kommer inte ångra er , ett LÖFTE!

Ingredienser :

900 gram färs (älg el nöt)
2 paket bacon
12 dl spiralmakaroner, okokt ( eget, lasageplattor)
2 st Burkar creme fraiche
6 msk ketchup el chilisås
2 st buljongtärningar
6 dl grädde
1 st purjolök
1 påse riven ost
Instruktioner

1. Bryn köttfärs och bacon ( purjo) , salta och krydda efter behov och slå sedan över det i en stor skål. Hacka purjolöken och ha i skålen.

-Blanda i resterande om du gör våran lasage :) allt i en stor gryta o låt koka ihop! Sen är det bara att varava :D -

2. Koka spiralmakaronerna som sedan slås över i samma skål. Blanda ihop allt och ha över i en gratängform.

3. Koka ihop grädden, buljongtärningarna och creme-fraichen och tillsätt sedan ketchup el. chilisås. När det har kokat ihop, slå det över blandningen i gratängformen.

4. Strö den rivna osten över och grädda/gratiner i ugnen i cirka 30 minuter i 225 graders värme.

Av Cicci & Ebbe - 17 oktober 2012 13:27

Visst är de vackra o se :) men idag har jag fått vetskap om att gubben har älgkött med sig hem :D. De tackar vi hans chef för :) . Jag älskar djur men jag är fullt medveten om vilken mat det ger mer olika typer av kött :/ så jag kan inte låta även om jag skulle vilja men man får tänka som så- hur mycket djur skulle det inte finnas om slakt o jakt fanns med !?
Kram C
Ps) jag ska göra älggryta inom de närmaste :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards